Kaip ir kur ieškoti, pasiekti tikslinę rinką ir paskatinti sugrįžti? Jei ir jus
kamuoja panašūs klausimai, trys jauno verslo forume „#LAUNCH“ dalyvausiantys vartotojų
elgsenos specialistai ramina – tinkamai suplanuotos komunikacijos klientai laukia patys.

Svarbu išlikti originaliems

Naujienų portalo DELFI verslo rubrikos redaktorė Rasa Lukaitytė tvirtina per dieną sulaukianti iki
keliasdešimties bandymų sudominti. Susisiekti su redaktore stengiamasi visaip – laiškais, kuriuose išdėstoma idėja, ar jau parengtais pranešimais spaudai. Atkakliausi verslininkai ieško žurnalistų, bendrų pažįstamų, per kuriuos galėtų susisiekti, palieka žinutes „Facebook“ paskyroje. Tokį aktyvumą skatina ir patys specialistai, tvirtinantys, kad patiems pranešti apie naujas idėjas tikrai svarbu.

Tačiau, kad ir kokiais būdais bandoma susisiekti, savitumas ir originalumas čia itin vertingas. „Jei
apie savo verslą rašydamas žmogus remsis tam tikrais raktiniais žodžiais, tai tikrai jam nepadės, nes toks pranešimas ar laiškas tiesiog nesudomins. Reikia būti kitokiam, išsiskirti, kad didelėje gausoje informacijos tave pastebėtų“, – pataria DELFI verslo rubrikos redaktorė.

Vis dėlto pagrindiniu tikslu turi išlikti skaitytojo pasiekiamumas.

„Reikia sudominti ne tik redaktorių, viską perteikti per skaitytojui patrauklią prizmę“, – sako R. Lukaitytė, pirmajame jauno verslo forume „#LAUNCH“ ketinanti pasidalyti tokiais verslo istorijų pavyzdžiais, kurių laukia naujienų portalo redakcija.

Specialistė tikina negailėsianti patarimų, užkirsiančių kelią galimoms klaidoms. Per savo
darbo patirtį daugybę pranešimų gavusi ir perskaičiusi redaktorė tvirtina, kad potencialiai naudingą
ir įdomią naujieną išskaityti trunka neilgai.

Įdarbinti „Google“ reikia sumanumo

Nuo tinklalapių optimizavimo paieškų sistemoms (SEO), „Google AdWords“, GDN,
Gmail“ reklamos iki komunikacijos socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twitter“, „G+“, „Pinterest“,
„LinkedIn“ paslaugas teikiančios įmonės „Gomedia“ vadovė Neringa Bagdonavičienė apie
vartotojų pasiekimą gali papasakoti išties nemažai. Visgi svarbiausiu aspektu specialistė įvardija
gebėjimą į savo siūlomą produktą pažvelgti vartotojų akimis.

„Verslas turi žinoti ir suprasti, ką mėgsta, kaip elgiasi jų klientas, pagal tai kurti reklamos kampanijas. Daugelis į pagalbą telkiasi „Google“ sukurtus įrankius, tačiau, kaip juos tinkamai išnaudoti, nepermokėti ir pasiekti geriausią rezultatą, žino ne visi“, – tvirtina specialistė, jauno verslo forume taip pat negailėsianti praktinių patarimų ir sukauptų žinių. Pasak „Gomedia“ įkūrėjos, agentūroms pavaldžios įvairios statistikos, tad jos žino ir greičiau nustato patį tinkamiausią komunikacijos kanalą.

Tiems, kas nori būti matomi interneto erdvėje, specialistė jau dabar pataria daugiau dėmesio skirti
mobiliesiems telefonams įgalinti. „Informacijos paieška mobiliaisiais telefonais tampa vis aktualesnė.

„Google“ prognozuoja, kad jau 2017 m. interneto naršymas per mobiliuosius telefonus lenks
paieškas, atliekamas kompiuteriu. Jau nebegalima į tai nekreipti dėmesio ir savo svetaines būtina
pritaikyti mobiliesiems telefonams“, – sako ekspertė.

El. paštu pasiekti klientai sugrįžta

Siekiantiesiems klientus pritraukti el. pašto rinkodaros sprendimais vertėtų taip pat atkreipti dėmesį į keletą itin svarbių niuansų. Pasak „Soundest“ įkūrėjo Ryčio Laurio, komunikacija per el. paštą –
puikus būdas pakartotinai atvesti klientą į savo parduotuvę.

Profesionalumu šioje srityje lietuviai neatsilieka nuo užsienio žaidėjų, mūsų procentiniai rodikliai išlieka gana geri.

„El. paštu siųstą komercinį pasiūlymą daugiausia vartotojų atidaro per pirmąsias dvi valandas. Tačiau tikimybė, kad pasiūlymas bus atverstas po dviejų dienų, itin maža. Šalies statistika rodo, kad 15,4 proc. vartotojų atidaro pasiūlymą, o 3,95 proc. paspaudžia ant nuorodos“, – atskleidžia el. pašto rinkodaros paslaugas Lietuvoje ir užsienyje teikiantis veržlaus startuolio vadovas.

„Vos tik vartotojas užsiregistruoja sistemoje ir parodo norą gauti naujienlaiškį, jį turi pasitikti sveikinimo laiškas. Taip žmogus jausis svarbus, gerbiamas, noriai atvers vėliau siųstus laiškus“, – pataria R. Lauris. Jis savo verslą kuriantiems entuziastams atskleis šios rinkodaros nišos tendencijas, papasakos, nuo ko pradėti aktyvių vartotojų kontaktų paiešką, kalbės apie geros reputacijos išlaikymą, komunikaciją prisijungus ir atsijungus, kvies diskutuoti apie vartotojų pagrindinę elgseną ir, be abejo, taip pat negailės praktinių patarimų.

Apie jauną verslą – iš visų pusių

Kalbinti specialistai vienbalsiai tvirtina, kad pirmiausia reikia pasirinkti naujai verslo idėjai tinkamiausią kanalą ir jį kuo geriau išnaudoti. Kada ir kaip konkrečiau tai vertėtų daryti, ekspertai tvirtina atskleisiantis jau 2016 m. balandžio 28 d. Vilniuje MRU LAB rengiamame pirmajame jauno verslo forume „#LAUNCH“. Renginyje taip pat bus aktyviai diskutuojama verslo idėjos paieškos ir
išbandymo, finansavimo, plėtros temomis.

Verslo augimo įrankiais, teisinio reguliavimo ir mokestinės aplinkos klausimais besidominčius dalyvius taip pat konsultuos šių sričių ekspertai. Programoje gausu dirbtuvių, staigmenų renginio dalyviams, o svarbiausia – itin vertingų kontaktų.

Prie didžiausio jauno verslo forumo „#LAUNCH“ įgyvendinimo prisidėjo projekto informaciniai
draugai: naujienų portalas DELFI ir „Žinių radijas“. Taip pat projekto partneriai: SEB bankas,
„Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir Mykolo Romerio universitetas.