Šios parduotuvės kūrėjai tikisi pakartoti „Uber“, „Booking.com“ ir kitų interneto platformų sėkmę, kai didžiulis verslas sukuriamas neturint nei automobilių, nei viešbučių ar kitų verslui reikalingų priemonių.

Tačiau tradiciniai prekybininkai abejoja maisto produktų parduotuve internete – esą Lietuva per maža, kad tai atsipirktų.

Konkurentas „Barborai“ tikisi atsidaryti iki vasaros

Pagrindinis projektą vykdančios bendrovės akcininkas Žilvinas Vasiliauskas trečiadienį „Prekybos forume“ (jį organizavo „Verslo žinios“) pasakojo, kad naujas prekybos modelis gerokai skirsis nuo konkurentės „Barboros“.

Esą prekės bus pristatomos visą parą visoje Lietuvoje.

Tačiau tai darys ne bendrovės vairuotojai su automobiliais, o pašto kurjeriai. Kad nebūtų pažeisti higienos reikalavimai pirkėjo internetu užsakytos prekės bus pristatomos specialiose dėžėse su sausu ledu.

„Tokiose dėžėse produktai nesuges ir galės būti laikomi visą parą“, – aiškino jis.

Žilvinas Vasiliauskas

Projektą Ž. Vasiliauskas nori pradėti iki birželio mėnesio, kai prasideda vasaros sezonas, nemažai gyventojų išvyksta atostogų arba ima vartoti daugiau savo užaugintų produktų.

Verslininkas taip pat atskleidė, kad skirtingai nei „Barbora“, „Zzz.lt“ neturės savo parduotuvės, iš kurios klientams bus atrenkamos prekės internetu užsakytos prekės. Daugelis produktų bus tiekiama tiesiai iš tiekėjų, kiti – iš kitų pardavėjų, o dalį teks patiems atsivežt ir laikyti nedideliame sandėlyje.

„Mes norime įtikinti prekybininkus, ne visi žaidėjai laimingi šiuo atsiradimu. Neskanių niuansų apie kaimyno karvę yra, bet susilaikysim...“, – apie derybas su kai kuriais tiekėjais pasakojo Ž. Vasiliauskas.

Anot jo, „Zzz.lt“ bus kažkuo panašus į Olandijoje veikiantį „Picnic“ internetinės prekybos maistu modelį.

Jis esą pasiteisino dėl to, kad toje šalyje atstumai nedideli, tiekėjai varkingi ir internetu galima nusipirkti realiai dar nepagaminto produkto, „kai aš moku už pieną, o karvė dar nepamelžta“.

Konkurentai apskaičiavo, kad neapsimoka

UAB „Palink“, valdančios parduotuves „Iki“ generalinis direktorius Gerardas Rogas forume teigė, kad jo atstovaujama bendrovė neseks „Zzz.lt“ ar „Barboros“ pavyzdžiu ir neatidarinės kasdienių prekių parduotuvės internete.

„Netikiu, kad tai verta daryti. Juk čia kalbame apie trijų milijonų gyventojų rinką, o prekyboje internetu vienas svarbiausių dalykų – tai masto ekonomija. Ką matėme, auga tik du miestai – Vilnius ir Klaipėda, o ką daryti kituose?“, – retoriškai klausė jis.

Anot direktoriaus, vykdant prekybą internetu susiduriama su didelėmis logistikos, prekių pristatymo į namus, sąnaudomis. Dėl jų, esą, Lietuvoje internetinė prekyba maisto produktais vargiai atsipirktų.

„Mūsų akcininkai investuoja daug pinigų į prekybą internetu didelėse rinkose – Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje. Bet tokiai rinkai kaip Lietuvos, nemanau, kad tai apsimokėtų. Aš mieliau duodu pinigus „Maisto bankui“, pagyvenusiems žmonėms, kitiems socialiniams reikalams, nei deginu internetui“, – kalbėjo G. Rogas.

Žiniasklaidoje skelbta, kad „Zzz.lt” planuojama atidaryti balandžio mėnesį. Internetu užsakytas prekes projekto kūrėjai žada pristatyti visą parą visoje šalyje iš sandėlio Kaune. Prekės į namus bus pristatomos tik tuo atveju, kai bus perkama už ne mažiau kaip 40 Eur.

Nauji žaidėjai visada reikalingi

„Barboros“ direktoriaus Tomas Kibildis anksčiau DELFI yra komentavęs, kad konkurencija visada yra gerai – ir vertinant iš bendrovės, ir iš kliento pozicijų.

Verslą konkurencija esą skatina ieškoti naujų sprendimų, dirbti lanksčiau, inovatyviau, o klientui suteikia galimybę rinktis ir gauti geriausią paslaugą.

„Nauji dalyviai rinkoje, jei tik nusiteikę dirbti rimtai, visada reikalingi. Maisto ir kasdienių prekių užsakymo internetu ir pristatymo į namus paslauga Lietuvoje dar tik įsitvirtina, tad naujas žaidėjas turėtų dar labiau skatinti susidomėjimą šia paslauga, pritraukti į elektroninę erdvę naujų vartotojų“, – vasario pabaigoje DELFI atsiųstame komentare aiškino T. Kibildis.

Jis neslėpė, kad bendrovė dėl vienintelio konkurento pasitraukimo turėjo naudos. „Iki praėjusios vasaros „Barbora“ augo natūraliai – maždaug po 10 proc. per mėnesį. Užsidarius „Fresh Market“, užsakymų ir naujų registracijų srautas kelias savaites buvo išaugęs 3 – 4 kartus, tad investavome į naujus specialiai maistui vežti pritaikytus automobilius su šaldymo kameromis, sukūrėme naujas darbo vietas“, – sakė T. Kibildis.

Jo pateiktais duomenimis, „Barboros“ paslaugą yra išbandę apie 15 – 20 proc. Vilniaus gyventojų. Vidutinis pirkėjo krepšelis šiuo metu yra kiek daugiau nei 45 eurai. Dažniausiai maistą ir kasdienes prekes internetu klientai esą užsisako 1 – 2 kartus per savaitę.

Prieš metus bankrutavus „Fresh Market“ dabar vienintelė kasdienių prekių parduotuvė internete – „Barbora“.

Tačiau ji prekes, kai perkama bent už 19,99 Eur, pristato tik Vilniuje, Vilniaus rajone ir Trakuose. Nemokamai prekės pristatomos, jeigu pirkinių krepšelis yra ne mažesnis nei 44,99 Eur.