Trečiadienį Vyriausybė leido padidinti išskrendančio tarptautiniu maršrutu keleivio rinkliavos maksimalų dydį tarptautiniame Vilniaus oro uoste nuo 40 iki 60 litų (15 JAV dolerių), Palangos ir Kauno oro uostuose - nuo 28 iki 40 litų (10 JAV dolerių) už keleivį.
Išskrendantis tarptautiniu reisu keleivis Rygoje moka 27 JAV dolerius, Taline - 13, Minske - 17, Kijeve - 19, Varšuvoje - 10 dolerių rinkliavos.
Per antrąjį pusmetį pakeistas rinkliavos dydis Lietuvos oro uostams papildomai duos apie 3 mln. litų pajamų. 2003 metais trijuose šalies oro uostuose planuojama aptarnauti 349 tūkst. išskrendančių keleivių ir surinkti daugiau kaip 20 mln. litų rinkliavos.
"Į keleivių paslaugų gerinimą jau investavome 3 milijonus litų - sukurta informacinė sistema - daugelyje vietų įrengti monitoriai. Norime įsigyti naujausius introskopus, kurių pagalba tikrinami keleiviai ir jų rankinis bagažas. Oro uoste yra puikiai įrengtos konferencijų salės, poilsio zonos, kavinės. Palyginti su tuo, kas buvo prieš penkerius metus, paslaugų lygis žymiai pagerėjo", - atšauna M.Ivanauskas skeptikams, manantiems, jog rinkliavos dydis neatitinka oro uosto keleivio aptarnavimo lygio.
Be to, oro uosto vadovas siūlo paskaičiuoti, kiek per pastaruosius penkerius metus išaugo elektros, ryšių bei transporto išlaikymo kainos.
Yra paskaičiuota, kad lėšų poreikis investicijoms 2002 - 2010 metais Vilniaus oro uoste sieks 60,5, Kaune - 2,1, Palangoje - 16,4 mln. litų. Šie poreikiai bus tenkinami iš gauto pelno, išskrendančio keleivio rinkliavos bei valstybės biudžeto lėšomis - Palangos oro uostas investicijoms iš biudžeto 2002 - 2010 metais tikisi gauti 11,4 mln. litų.