Jei skolininkas bando neįsileisti vandentiekio darbuotojų, vykdant teismo sprendimą pasitelkiami antstoliai ir policijos pareigūnai. Gyventojui neatidarius durų samdomas raktininkas, kuris atrakina buto duris.

Taip priverstinai patenkama į butą ir nutraukiamas vandens tiekimas. Gyventojai niršta ir skundžiasi. Bet vandentiekininkai atremia priekaištus teismų sprendimais, aiškina, kad už nesąžiningus klientus turi sumokėti dorieji ir pasigailėjimo nežada.

Be vandens - košmaras

Nors centralizuotai tiekiamas geriamas vanduo Klaipėdoje pats pigiausias šalyje, atsiranda gyventojų, kurie už jį bendrovei „Klaipėdos vanduo“ įsiskolina tūkstančius eurų ir piktybiškai nemoka daugelį metų.

Kaip tipišką piktybiško elgesio pavyzdį „Klaipėdos vanduo“ skolų išieškojimo skyriaus viršininkė Dovilė Kozlovienė pateikė vienos Sulupės gatvės 10A namo gyventojos istoriją. Už vandens tiekimo paslaugas ji skolinga virš 3160 eurų.

Skola tęsiasi nuo 2009 metų. 15 kartų jai siųsti priminimai, 5 bylos teismuose laimėtos ir priteistų sumų išieškojimu užsiima antstoliai. Tik iš ketvirto karto su teismo leidimu pavyko patekti į jos butą ir atjungti vandenį, kad skolos nebeaugtų.

„Iš žmogiškosios pusės viskas suprantama: gyventi be vandens daugiabutyje – tai košmaras. Bet leisti be galo piktnaudžiauti visuomenės sąskaita irgi ne išeitis“, - aiškino D. Kozlovienė.

Už skolininkus sumoka sąžiningi

Pasak AB „Klaipėdos vanduo“ generalinio direktoriaus Leono Makūno, klientų skolos apsunkina gyvenimą bendrovei ir daro žalą visiems Klaipėdos regiono gyventojams.

„Viena problema, kad negauname pajamų. Todėl negalime atlikti ūkio modernizavimo, vykdyti tinklų plėtros, turime daugiau skolintis iš bankų. O paskolos irgi kainuoja“, - sakė L. Makūnas.

Kita problema, kad darbas su skolininkais atima daugybės specialistų laiko tiek jų bendrovėje, tiek teisėtvarkos sistemoje.

„Ne vieną kartą siunčiame tikrintojus į skolininkų butus, nes iš pirmo karto jų dažniausiai neįsileidžia. Kviečiame nemokius klientus į bendrovę ir deramės su jais, apkrauname darbu įmonės juristus, teismus, antstolių kontoras. O jų sugaištas laikas – tai irgi pinigai. Ir už visą tai sumoka sąžiningieji vartotojai, nes dėl skolų ir jų išieškojimo paslaugų kaina didėja visiems“, - argumentavo L. Makūnas.

Atjungimas – efektyviausia priemonė

„Dažnai susiduriame su piktybišku skolininkų elgesiu: nemoku ir nemokėsiu, į butą neįsileisiu, ir nieko jūs man nepadarysite. Tačiau tai yra naivus požiūris. Neįsileidimas - ne išeitis. Kai yra teismo sprendimas, jis turi būti ir yra įvykdomas, o skolininkui tai tik brangiau kainuoja“, - pasakojo D. Kozlovienė.

Kai skolininkams daugiabučiuose buvo pradėta taikyti kraštutinė priemonė - vandens tiekimo nutraukimas - situacija Klaipėdoje iškart pagerėjo.

2013 metų vasarą, paskelbus apie AB „Klaipėdos vanduo“ galimus atjungimus, skolininkų buvo virš 6560. O 2015 metų pabaigoje skolingi buvo 5385 daugiabučių namų butų savininkai.

„Tikrai nesidžiaugiame, kai tenka atjungti vandenį skolininkams. Bendrovės tikslas – nepridaryti klientams papildomų rūpesčių, o sudaryti palankiausias sąlygas apmokėti susidariusias skolas. Todėl mokėti uždelsusiems klientams ir neturintiems galimybės iš karto padengti viso įsiskolinimo siūlome kreiptis į AB „Klaipėdos vanduo“ skolų išieškojimo skyriaus specialistus Ryšininkų g. 11 ir pasinaudoti galimybe skolą sumokėti dalimis“, - aiškino Dovilė Kozlovienė, AB „Klaipėdos vanduo“ skolų išieškojimo skyriaus viršininkė.