Laimingų metų linki vieni kitiems ir gausūs išeiviai iš Azijos šalių įvairiuose pasaulio kampeliuose.

Pekine fejerverkų buvo parduota gerokai mažiau, Šanchajaus centre jie visai uždrausti.

Tiesa, prekybos centrai Japonijoje sulaukė ne ką mažesnio kinų antplūdžio negu ankstesniais metais, kai kurie jų netgi prisitaiko prie daug perkančių klientų.

Turizmo agentūros suskaičiavo – turistas iš žemyninės Kinijos per viešnagę į Japoniją išleidžia gerokai daugiau negu svečiai iš kitų šalių.

Tokie pirkėjai laukiami, kai kurie prekybos centrai net išpardavimus skelbia pagal turistų iš Kinijos antplūdį, samdo kiniškai kalbančių pardavėjų.

„Pirkėjai iš Kinijos paprastai iš karto ima kelis parduotuvės krepšius. Perka daug kosmetikos, vaistų“, – pasakoja pardavėja Gao Huijie.

Statistika patvirtina pardavėjos žodžius – 74 proc. turistų iš Kinijos Japonijoje įsigyja kosmetikos, apie 70 proc. – be recepto parduodamų vaistų.

„Nuvertėjus jenai, kinams pigiau apsipirkti Japonijoje, juos taip pat traukia didelė pasiūla, puikus maistas, gimininga Azijos kultūra. Kokybė labai svarbi“, – tikina rinkos analitikė Mariana Kou.

Kinai pritaria – į Japonijos parduotuves juos traukia ir prekių kokybė, Japonijoje jie apiperka vaikus.

„Mano vaikas nori robotų ir „Lego“ žaislų. Pirksiu geros kokybės drabužių ir truputį japoniškų vaistų, kurie yra veiksmingi“, – sako turistė iš Kinijos.

Nereikėtų manyti, kad kinus Japonijoje domina tik parduotuvės. Per Naujųjų metų atostogas Japoniją aplankys daugiau negu 40 mln. turistų iš Kinijos, kurie, kaip tikimasi, išleis daugiau negu 100 mlrd. eurų.