Nuo 1926 m. Berlyne vysktanti „Žalioji savaitė“, kuriame Europos ir pasaulio maisto ir gėrimų gamintojai pristato vokiečiams ir Berlyno svečiams savo produktus kasmet pritraukia šimtus tūkstančių lankytojų. Pernai daugiau nei savaitę vykstančią parodą aplankė daugiau nei 420 tūkst. smalsuolių, savo produkciją jiems pristatė per 1700 įmonių. Šiemet renginys vyksta sausio 15-24 d.

Kasmet į šią parodą, susikrovę savo produkciją keliauja ir Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojai. UAB „Apiterapijos centro“ savininkė ir direktorė A. Vaitkevičienė pasakoja, kad po pirmų metų parodoje nusprendė patobulinti savo gaminamas medaus arbatas ir dar kartą jas pristatyti vokiečiams.

Prieš dalyvaudama pirmą kartą „Žaliojoje savaitėje“ šiuo metu šešis darbuotojus turinti įmonė jau eksportavo savo produkciją į užsienį: Didžiąją Britaniją, Lenkiją ir Belgiją.

Tačiau pernai nusprendus Vokietiją pasirinkti kaip strateginę šalį eksportui didinti, A. Vaitkevičienė atvyko į Berlyno „Žaliąją savaitę“. Nors parodos plotą, kuriame pristatoma produkciją, Lietuvos gamintojai gauna nemokamai iš Lietuvos organizatorių, laimėję konkursą, visgi mažai įmonei dešimt dienų Vokietijoje vykstančioje parodoje kainuoja nemažai: įmonės turi pačios pasirūpinti kelionės, nakvynės ir kitais būtinais kaštais.

Nepaisant to, A. Vaitkevičienė sako, kad pernai kelionė atsipirko: parduota produkcija parodos metu padengė visas turėtas išlaidas. „Žaliojoje savaitėje“ gamintojai ne tik vaišina ir siūlo susipažinti su savo produktais, bet juos ir aktyviai pardavinėja.

„Tikslų turime ambicingų, nežinau, ar pavyks įgyvendinti, bet jau nelabai telpame patalpose Kaune, kur gaminame produkciją. Gal pasinaudoję ES parama pasistatytume patalpas kaimo vietovėje, būtų galima ir kaimo žmonių įdarbinti. Neabejoju, kad galėtume gaminti didesniais kiekiais“, - apie ateities planus kalba verslininkė.

O poreikis gaminti daugiau, tikriausiai bus. Pernai „Žaliosios savaitės“ metu verslininkei pavyko susirasti vieną partnerį Vokietijoje.

„Ar dalyvavimas pasiteisino? Pasiteisino ta prasme, kad dešimt dienų turėjome galimybę bendrauti su vokiečiais ir atlikti rinkos tyrimą, suprasti, ko jiems reikia, ką jie mėgsta, kaip mėgsta vartoti medų. Sulaukėme daug užklausimų dėl produkcijos, o su vienu partneriu nuo rudens jau pradėjome dirbti“, - prisipažino pašnekovė.

Sukūrė naują produktą ir pakeitė pakuotę

Pirmieji metai „Žaliojoje savaitėje“ verslininkei buvo atradimų metai. A. Vaitkevičienė bendraudama su vokiečiais suprato, kad jie medų ir medaus gaminius mieliau vartoja tepdami ant duonos ar sūrio, nei skiesdami su vandeniu (arbatose). Būtent todėl šiemet į parodą lietuvė su savo komanda atkeliavo su nauju produktu – tepamą medaus gaminį (medus su įvairiomis uogomis, vaisiais).

„Šiandien matome, kad padarėme gerą žingsnį ir jiems tinka nauja mūsų produkto koncepcija“, - Berlyne vykstančioje parodoje kalbėjo pašnekovė.

Po pirmų metų parodoje įmonės savininkei pavyko atrasti ir dar vieną tendenciją: plastikinė pakuotė, kurioje anksčiau buvo talpinami medaus gaminiai, vokiečiams nepriimtini: tiek dėl ekologijos, tiek dėl to, kad medus visgi turi būti stiklinėje taroje.

„Tai produktui suteikia taip pat geresnę prekinę išvaizdą“, - pridėjo ji, kalbėdama apie pakuotės pakeitimą.

Šiais metais verslininkė susitarusi susitikti su jau esamu verslo partneriu Vokietijoje, tačiau nesiskųstų, jei atsirastų ir daugiau partnerių.

„Jei atsirastų daugiau verslo partnerių, būtume patenkinti, bet dalyvavimą šiame renginyje vertinu šiek tiek kitaip – ne tik pinigais ar verslu. Tai yra didžiulė patirtis mums patiems. Tai labai įdomus renginys ir darbuotojams, nes jie gali atvykti pažiūrėti, kas vyksta pasaulyje: čia viskas vienoje vietoje“, - kalbėjo A. Vaitkevičienė.

Šių metų „Žaliosios savaitės“ parodoje dalyvauja ir daugiau Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojų. Individuali Audronės Žilienės įmonė pristato rūkytus mėsos gaminius. Laimutės Sadauskienės individuali įmonė vietoje kepa meduolinius grybukus ir šakočius.

Algio Grigonio individuali įmonė vaišina natūralia kaimiška gira. UAB „Tavlinas“ („Saldva“ prekinis ženklas) atvežė įvairiausių prieskonių ir jų mišinių. Pirmą kartą Lietuvos stende pristatomas midus (UAB „Šušvės midus“, UAB „Lietuviškas midus“). UAB „Evija & Partner“ siūlo netradicinio liaudies tepalo „Evija“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)