Italijos prekybininkus vienijančios konfederacijos „Confesercenti“ duomenimis, vidutiniškai dovanoms italai išleis apie 250 eurų, tačiau vienas iš trijų apsiribos 100 eurų biudžetu, o 9 mln. italų (t. y. apie 15 proc. šalies gyventojų) dovanas įsigys internete, kur pigiau, praneša LRT RADIJAS apžvelgdamas Italijos verslo naujienas.

Populiariausios dovanos bus technologinės naujovės, maisto produktai, knygos, drabužiai, rankinės, papuošalai, kosmetika ir žaislai. Tačiau 5 proc. italų dovanos po Kalėdų eglute neras, nes ji ten tiesiog netilps, mat tai bus automobilis, motociklas ar motoroleris.

Kalėdų šventei neišlaidaujama

Gruodžio 8 d., laikydamiesi nerašytos tradicijos, milijonai italų papuošė namuose kalėdines eglutes. Tačiau Nacionalinės žemės ūkio verslininkų konfederacijos „Coldiretti“ teigimu, tik trečdalis jų puošė gyvas eglutes. Ir visai ne saugodami augmeniją, o taupymo sumetimais.

Kadangi už gyvą eglutę reikia pakloti mažiausiai 15 eurų, 65 proc. italų nupurtė dulkes nuo prieš kelis ar net keliolika metų įsigytų sintetinių žaliaskarių, kurių papuošimams ir lemputėms taupė tik 10 proc. šeimų.

Italijos prekybininkus vienijančios konfederacijos „Confesercenti“ teigimu, panašus skaičius šeimų taupys ir Kūčių vakarienei bei kalėdiniams pietums, likusios išleis tiek, kiek pernai, tai yra apie 100 eurų.

Italija vėl „taps lokomotyvu“

Atsigauna, bet lėčiau, nei tikėtasi, – taip besibaigiančius Italijos ekonominius metus vertina statistikai. Italijos nacionalinis statistikos institutas „Istat“ prognozavo, kad šiemet, po trejų metų, oficialiai iš recesijos išbridusios šalies bendrasis vidaus produktas (BVP) ūgtels 1 proc.

Tačiau realius skaičius apžvelgę statistikai pranešė, kad žadėto augimo pasiekti niekaip nepavyks. Vis dėlto premjeras Matteo Renzi optimizmo nepraranda.

Jo teigimu, tai – ne Italijos, o besivystančių rinkų sulėtėjimo ir teroristinių išpuolių pasekmės. Premjero teigimu, nedarbo lygis šalyje nukrito 1,5 proc., auga paskolų išdavimas, BVP, atsigauna vartojimas, o vartotojų pasitikėjimas pasiekė aukščiausią lygį per pastaruosius 20 metų.

„Nepaisant neigiamų rodiklių sąrašo, Italija turi viską: stabilumą, vykdomas reformas ir organizacinius pokyčius, kad vėl taptų lokomotyvu“, – teigė premjeras, tačiau perspėjo, kad lokomotyvo pagreitis priklausys ne tiek nuo vyriausybės pastangų, kiek nuo vidinio vartojimo ir investicijų.

„Būtent todėl mano raginimas tikėti yra ne tuščias optimizmas, o tiksli ekonominė strategija“, – pareiškė M. Renzi.

Milanui „Expo“ paliko milijardus

Nemirtingu optimistu pravardžiuojamo premjero žodžius apie vartotojų pasitikėjimą patvirtina ir „Istat“.

Statistikų teigimu, paskutinį šių metų trimestrą ekonominis lūkesčių indeksas, atspindintis finansų rinkų pasitikėjimą ir nuotaikas šalyje, pasiekė 118 taškų. Tokių aukštumų vartotojų pasitikėjimas Italijoje nematė 20 metų.

Analitikų teigimu, tam įtakos galėjo turėti pusę metų Milane veikusi pasaulinė paroda „Expo 2015“. Sėkmės ir netgi renesanso simboliu Italijai tapusi paroda ne tik išpūtė nacionalinį italų pasididžiavimą, bet ir gali atpūsti užsienio investicijų. Kai kurių ekonomistų skaičiavimais, vien Milanui „Expo“ palikimas gali atnešti papildomą 6 mlrd. eurų vertę.

O italus paskatinti tapti aktyvesniais vartotojais vien premjero raginimo ir „Expo“ sėkmės svaigulio gali nepakakti. Tačiau tai gali padaryti artėjančios Kalėdos.