Vandens parko taisyklėse nurodoma, kad dėl techninių kliūčių parke gali būti laikinai draudžiama naudotis tam tikromis paslaugomis, pavyzdžiui, sūkurinėmis voniomis, nusileidimo takeliais, bangų baseinu, pirtimis, tačiau tokiu atveju bilieto kaina nėra perskaičiuojama ir pinigai lankytojui negrąžinami.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pažymi, kad tokiu atveju vandens parkas įsitvirtina sau teisę negrąžinti vartotojui sumokėtų pinigų net ir tais atvejais, kai vartotojas negali naudotis tam tikromis parko pramogomis.

Tarnybos nutarime teigiama, kad tokia taisyklė iš esmės pažeidžia vartotojo teises bei teisėtus interesus, nes klientas perka bilietą būtent tam, kad galėtų naudotis teikiamomis ir siūlomomis paslaugomis.

Taip pat tarnybos nutarime nepagailėta kritikos vandens parko taikomam mokesčiui už pamestą apyrankę. „Vichy“ parko taisyklėse nurodoma, kad baudos už pamestą apyrankę gali siekti nuo 10 iki 60 eurų.

Nustatyta, kad vandens parko taikomos baudos iš esmės pažeidžia vartotojo teises ir nustato neproporcingai didelę vartotojo civilinę atsakomybę už apyrankių pametimą.

UAB „Vandens parkas“ savo taisyklėse klientams taip pat yra nurodęs, kad „Vichy“ vandens parko operatorius neatsako už lankytojų asmeninius daiktus, jų praradimą, sugadinimą (įskaitant maudimosi kostiumus, kurie gali būti apgadinti naudojantis nusileidimo takeliais).

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba nusprendė, kad toks taisyklių punktas visiškai apriboja įmonės atsakomybę už vartotojo asmeninius daiktus, ir pridėjo, kad vis dėlto asmeniniai daiktai (pavyzdžiui, maudimosi kostiumas) gali būti sugadintas dėl paslaugos teikėjo veiksmų.

Į pastabas atsižvelgs

„Vichy“ vandens parko generalinė direktorė Ieva Šemberienė teigė, kad bendrovė įsiklausys į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nurodymus.

„Keisime taisykles ir ieškosime būdų, kaip spręsti apyrankių klausimą. Tikimės, kad bendradarbiaudami su tarnyba galėsime pateikti atnaujintas ir dar aiškesnes taisykles“, - sakė ji.

Komentuodama tarnybos nuomonę dėl taikomų pamestoms apyrankėms baudų, I. Šemberienė kalbėjo: „Reikia suprasti, kad apyrankės yra ne tik klientų identifikavimo įrankis, bet ir daiktų spintelių raktas, o svarbiausia – atsiskaitymo priemonė, kurioje yra piniginis kreditas. Tai – tarsi piniginė, kurią netyčia pamesti yra sudėtinga“.

Pasak jos, pasitaiko žmonių, kurie piktnaudžiauja situacija, parke pramogauja, apyrankėje prikaupia nemažą sąskaitą už maistą ir gėrimus, o tada ją „netyčia pameta“.

„Apyrankės savikaina taip pat yra didelė. Apyrankės turi unikalią kodavimo sistemą, yra užsakomos dideliais kiekiais, jų pristatymas užtrunka 1-3 mėnesius. Siekdami apsisaugoti nuo piktavalių vartotojų, esame priversti taikyti baudą už pamestą apyrankę. Tokia praktika vandens parkų veikloje yra taikoma visame pasaulyje“, - komentavo pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (114)