R. van Esas, IT bendrovės „Macaw“ finansų ir personalo vadovas, su Lietuvos personalo vadovais savo patirtimi dalijosi „Master Class Lietuva“ organizuotoje tarptautinėje konferencijoje „Personalo spindesys ir skurdas. Kryptis darbdaviui – patrauklumas“.

Olandas prisipažino, kad visus septyniolika metų, kol jis dirba nuo 1994 m. įsikūrusioje bendrovėje, talentų pritraukimas buvo ir yra didelis iššūkis.

„Aukštesnio lygmens profesionalai darbo pokalbyje visada klausia, ką bendrovė pasiūlys jo bendram gėriui, kaip įmonėje bus galima rasti pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo“, – kalbėjo R. van Esas.

Šiuo metu 250 darbuotojų turinčioje bendrovėje dirba darbuotojų vadybininkai (angl. people managers), kurie rūpinasi kiekvieno darbuotojo asmenine gerove.

„Kai įmonėje buvo apie 120 darbuotojų, kai kurie jau sakė, kad jiems atrodė įmonė per didelė, nes kai kuriuos klientus jie pažinojo geriau nei bendradarbius. Nors išaugome dvigubai, stengiamės išlaikyti mažos įmonės filosofiją. Augant kompanijai atskiriame padalinius, kad išliktų lankstumas“, – savo patirtimi dalijosi pašnekovas.

Patys renkasi kaip, kada ir kur dirbti

Olandas įsitikinęs, kad viena svarbiausių IT įmonės sėkmės garantų – bendrovė užsibrėžusi tikslą būti geriausia savo srityje (geriausi IT specialistai, dirbantys su programine įranga „Microsoft“ aplinkoje), o ne augti darbuotojų skaičiumi.

Viena iš pagrindinių įmonės vertybių – smagumas (angl. fun).

„Orientuojamės į tai, kad turime būti geriausi darbdaviai, geriausi partneriai klientams, o tada ir bendrai geriausia kompanija. Taip užsisuka ratas, nes būnant geriausia kompanija pritrauki geriausius specialistus“, – konferencijoje kalbėjo specialistas.

Pasak R. van Eso, bendrovė galvoti apie tai, kokiu nori būti darbdaviu, pradėjo prieš penkiolika metų. Tada buvo apsibrėžti principai, kurie nesikeičia iki šios dienos.

„Reikia galvoti, kad įmonėje dirba žmogus, kuris ką tik baigęs mokslus, nori daug išmokti, gauti patirties. Po dešimties metų jis jau sukurs šeimą, turės vaikų, vėl keis jo lūkesčius. Reikės patenkinti jo norą išlaikyti pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Po 40-mečio poreikiai vėl keičiasi“, – kalbėdamas, į ką atkreipia dėmesį kurdamas darbo aplinką, pabrėžė olandas.

Pasak jo, įmonėje yra įvestas visiškas lankstumas – darbuotojas pats renkasi kur, kaip ir kada dirbti. Jei darbuotojas pusryčiaudamas išgirsta, kad mieste didžiulė spūstis, jis gali likti namie ir padirbėti namuose, o pasibaigus kamščiams atvykti ir į biurą.

„Pats kartais dirbu iš namų, bet pastebėjau, kad taip trūksta bendravimo. Kai esi biure, nueini pasidaryti kavos, pabendrauji su kolegomis. Dirbant namuose kyla rizika, kad užsidirbsi neatsikeldamas nuo stalo“, – pridėjo jis.

Pasak „Macaw“ įmonės atstovo, įmonių darbuotojų apklausa parodė, kad labiausiai jie įmonėje yra patenkinti pačiu darbu, darbo kultūra, suteikiama autonomija, galimybe augti bei derinti darbą ir asmeninį gyvenimą.

„Žinoma, svarbu ir finansinis aspektas. Darbuotojams mokame daugiau nei vidurkis, bet esame tikri, kad įmonėje nėra žmonių, kurie dirba tik dėl atlyginimo. Jie dirba dėl anksčiau paminėtų dalykų ir tik paskui dėl atlyginimo“, – tiki olandas.

Susirūpino darbuotojų fizine ir psichologine savijauta

Prieš pusantrų metų bendrovė nusprendė atlikti darbuotojų apklausą apie jų fizinę ir psichologinę būseną. Apklausoje sudalyvavo apie 70 proc. įmonės darbuotojų.

„Norėjome išsiaiškinti, kiek esame „sveika“ įmonė ir kaip jos sveikatą būtų galima pagerinti“, – pasakojo R. van Esas.

Įmonės apklausa atskleidė, kad vienas iš penkių darbuotojų yra rizikos zonoje turėti problemų, susijusių su stresu, kas aštuntas – turi riziką „perdegti“.

„Pradėjome galvoti, kaip galime padėti darbuotojams tapti geresniais ir sveikesniais. Pradėjome programą „20|20 energy”, kurios tikslas iki 2020 m. darbuotojams pasiekti savo maksimumą“, - pasakojo olandas. Jis pripažino, kad šis projektas išlipa iš profesinio tobulinimo rėmų, o liečia darbuotojų asmeninį pokytį.

Kad darbuotojai savanoriškai įsitrauktų į programą, R. van Esas pradėjo nuo savęs – dėl nugaros problemų nusipirko guminį kamuolį, ant kurio pradėjo sėdėti darbe.

„Kurį laiką nešiojau apyrankę, kuri parodė, kiek aš per parą sėdžiu, kiek vaikštau. Supratau, kad per parą prasėdžiu 11-12 val. Esu skaitęs tyrimą, kad sėdint jau 5-6 val. padidėja tam tikrų ligų rizika. Supratau, kad per mažai judu. Pradėjau bėgioti du kartus į savaitę, bet pamačiau, kad vietoj to, kad gaučiau daugiau energijos, išeikvodavau visą likusią. Tada nusprendžiau, kad reikia mažesnių pokyčių. Po pietų pradėjau eiti į lauką pasivaikščioti pusvalandžiui. Taip po pietų pradėjau jaustis aktyvesnis, o ne kaip anksčiau visiškai negalintis susikoncentruoti“, - kalbėjo konferencijos dalyvis.

Dabar įmonėje visi darbuotojai skatinami kuo daugiau judėti – kad ir darantis kavos siūloma atsinešti jos tik sau, o ne nešti ir kolegoms, taip likę kolegos bus priversti atsistoti ir pajudėti.

Darbuotojų apklausa taip pat parodė, kad nemažai darbuotojų susiduria su vienokiais ar kitokiais miego sutrikimais. Darbo vietoje specialistai skatinami kartas nuo karto „atjungti“ savo smegenis kvėpavimo ar kitokiais stresą mažinančiais pratimais.

Taip pat stengiamasi sukurti aplinką, kurioje darbuotojas galėtų susikoncentruoti ir nebūtų blaškomas nereikalingų dirgiklių.

„Moterys galvoja, kad gali daryti kelis darbus vienu metu, bet tai visiška netiesa. Niekas negali vienu metu daryti dviejų darbų. Galbūt moterys greičiau persijungia nuo vieno darbo prie kito, bet tam ir reikia laiko. Darbe padedame žmonėms koncentruotis į svarbius dalykus ir nesiblaškyti dėl mažai svarbių“, – pasakojo olandas.

Savo naują filosofiją – darbuotojas iš darbo turi išeiti su daugiau energijos nei atėjo į darbą – Olandijos IT bendrovė bando įgyvendinti ir ruošdama naują biurą savo darbuotojams.

„Dabartinis mūsų biuras panašus į tipinį, tačiau prieš penkiolika metų sulaukdavome daug klausimų iš svečių. Biure turime didelį restoraną su biliardo stalu, „xBox'u“, dartais. Svečiai mūsų nuolat klausdavo, ar skaičiuojame, kiek laiko darbuotojai praleidžia žaisdami, bet mes sakome, kad mūsų darbuotojai išsilavinę ir atsakingi, todėl žino, ką daro. Atvirkščiai, mes skaičiuojame, kiek laiko darbuotojai prasėdi neatsikėlę nuo stalo“, – pasakojo svečias.

Ruošiant naujas biuro patalpas daug dėmesio skiriama biuro klimato sistemai: „Norime, kad biure būtų tokio pat lygio gaivus oras, kaip viduje, kad būtų pakankamai deguonies. Tai padeda darbuotojams dirbi koncentruotai, efektyviai ir išlikti žvaliems“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)