„Kiekviena finansinė iniciatyva pakelia mūsų konkurencingumo lygį su aplinkinėmis šalimis“, - teigė jis. Pasak T. Jaskelevičiaus, jau vyksta derybos dėl galimų naujų automobilių detalių gamintojų įsikūrimo Lietuvoje, tačiau konkrečius vardus, pasak jo, įvardyti per anksti.
Vis dėlto pašnekovas prasitarė, kad pirmų žinių apie naujai įsikuriančias bendroves galima laukti kitų metų viduryje.
Pasak T. Jaskelevičiaus, šiuo metu Lietuvoje yra apie 70 įmonių, kurios susijusios su automobilių detalių gamintojais. Visos įmonės yra eksportuojančios.
Pasiteiravus, ar pasibaigęs ES finansavimo etapas taip pat paskatino automobilių detalių gamybos rinkos plėtrą Lietuvoje T. Jaskelevičius teigė: „Nelabai paskatino, nes tuo metu mes nelabai dirbome su tiesioginėmis užsienio investicijomis (TUI) gamybos srityje. Valstybės politikoje gamybos pritraukimas per užsienio investicijas atsirado tik tada, kai krizė prasidėjo. Dabar jau turime įdirbį, Lietuvos žinomumas visai kitoks“.
Kalbėdamas apie konkurenciją su aplinkinėmis šalimis, T. Jaskelevičius įvardijo, kad Lietuva yra visa galva pranašesnė už Latviją ir Estiją, o didžiausi konkurentai – Lenkija, Čekija, Slovakija.
T. Jaskelevičius nesutinka, kad Lietuvoje susiduriama su darbuotojų trūkumo klausimu: „Lietuvoje nėra sunku rasti darbuotojų, reikia jiems mokėti patrauklų atlyginimą. O kitas dalykas – Lietuvos bendras efektyvumo vidurkis yra dvigubai mažesnis nei Vakarų Europos vidurkis. Tai reiškia, mes galime su tais pačiais darbuotojais padaryti dvigubai nei dabar darome“.
Pasak pašnekovo, tos įmonės, kurios dirba neefektyviai arba pardavinėja produktą pigiau, nes moka mažesnius atlyginimus, tai jos susidurs su sunkumais: turės efektyvinti veiklą arba užsidaryti, o tada vėl atsiras darbuotojų rinkoje.
„Mes Lietuvoje jau nesame pigi šalis, nebegalime konkuruoti su Bulgarija, Rumunija, todėl ir turime rinktis atsakingesnį produktą, kuris yra inžineriškai sudėtingesnis, ir tokiu būdu išnaudoti savo potencialą“, - argumentavo pašnekovas.