Tokią ateities apsipirkimo viziją mato Vilniuje vykstančiame naujųjų technologijų ir verslumo renginyje „#Switch!” dalyvavęs internetinių aukcionų portalo „Allegro“ naujų prekybos vietų technologijų vadovas Wojciechas Burkotas.

„Svarbiausiai matyti, kokios tendencijos dabar vyksta, ir kokie pokyčiai matyti technologijų pasaulyje, o tada tai reikia pritaikyti vartotojams suteikiant papildomą vertę“, - sostinėje vykstančioje konferencijoje kalbėjo svečias.

W. Burkotas pastebi, kad pirkimo patirtį ir galimybes ypač keičia populiarėjanti dalijimosi ekonomika (angl. sharing economy).

„Dalijimosi ekonomika (Ebay, Airbnb ir kitos kompanijos) suteikia galimybę prie globalios ekonomikos prisijungti besivystančioms šalims. Šis pokytis pasijus ir mūsų apsipirkimo patirtyje“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasak „Allegro“ kompanijos atstovo, šiuo metu internetinei prekybai tenka apie 5-6 proc. visos prekybos, tačiau konferencijos svečias tiki, kad ateityje tam tikrų prekių prekių prekyba visiškai persikels į elektroninę erdvę.

„Žinoma, yra prekių, kurias nori žmogus paliesti, pasimatuoti prieš perkant, bet ar jums būtina gyvai pamatyti tualetinį popierių prieš perkant?“, - retoriškai klausė W. Burkotas. Technologijų specialistas spėja, kad ateityje žmonės nebevaikščios į parduotuves pirkti tam tikrų prekių, nes prekyba jomis visiškai persikels į internetinę erdvę.

Iš kitos pusės renginio svečias spėja, kad fizinės parduotuvės visiškai neišnyks, ypač tų prekių, kurios susijusios su mada ar menu. Tačiau ir jos, turėdamos internetines parduotuves, turės galvoti apie platesnį technologijų panaudojimą.

Kaip vieną iš galimybių keisti pirkėjo potyrį, W. Burkotas mato prekyboje panaudojamą papildytos realybės (angl. augmented reality) technologijas.

„Tuomet dar neturėdamas, pavyzdžiui, stalo galėsi pamatyti, kaip jis atrodytų jūsų aplinkoje, ar pažiūrėjusi į veidrodį moteris matys save su tam tikra suknele“, - kalbėjo jis. Tokios galimybės jau yra įmanomos su turimomis technologijomis, tiesiog reikėtų daugiau prekybininkų pastangų jas įgyvendinti prekyboje.

Svečias priminė, kad jau ir dabar kai kurie pardavėjai suteikia galimybę išvysti prekes norimoje aplinkoje naudojant 3D technologijas, tačiau papildyta realybė leidžia dar daugiau pridėtinės vertės sukurti vartotojui.

Kalbėdamas apie interneto įtaką tradicinei prekybai, W. Burkotas taip pat paminėjo, kad internetas atveria galimybę daug lengviau vartotojus pasiekti mažiems prekių ženklams. Tokios platformos kaip „eBay“ ar „Allegro“ leidžia gamintojui ar pardavėjui parduoti savo prekę, nesirūpinant patalpų nuoma ar logistika – kaip prekė pasieks klientą.

Pokyčius ateityje W. Burkotas mato ir prekės pristatymo galimybėse.

„Matau, du galimus pasirinkimus: technologinis sprendimas – dronai, arba bendradarbiavimo modelis, kai žmogus pristato prekę todėl, kad važiuoja pro šalį“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasiteiravus, ar automobiliai be vairuotojų galėtų būti išeitimi, „Allegro“ atstovas atsakė: „Manau, kad prekių pristatymui automobilio formos logistikos priemonė nėra optimalus sprendimas, todėl turėtų įsigalioti būdas, kuris yra daug efektyvesnis“.

Nuotraukų galerijoje - Switch! konferencija:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (120)