Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, vidutinis darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualių įmonių) 2015 metų antrąjį ketvirtį siekė 553,8 euro „į rankas“.

Kokius atlyginimus moka savo darbuotojams tokie paslaugų centrai, kaip „Barclays“ ar „Western Union“, viešai nesako, tačiau, neoficialiomis DELFI žiniomis ,pastarajame vos pradėjęs dirbti specialistas gali tikėtis maždaug 600 eurų „į rankas“.

Tokio dydžio algą „Western Union“ gauna apie 200 iš daugiau nei 1,4 tūkst. Lietuvos padalinio darbuotojų.

Siekiant įsidarbinti šioje bendrovėje taip pat labai praverčia tokių užsienio kalbų, kaip vokiečių arba prancūzų, mokėjimas. Dėl šio savo įgūdžio, neoficialiomis DELFI žiniomis, darbuotojas gali gauti 100–150 eurų didesnį atlyginimą.

Pozicijos „Western Union“ suskirstytos lygiais, o pereinant, pavyzdžiui, iš 3 į 4 lygį, kartu auga ir gaunama alga – prisideda apie 100 eurų.

Tarkim, kurio nors skyriaus vadovas, dar vadinamas komandos lyderiu, gali uždirbti apie 1,5 tūkst. eurų „į rankas“.

Kokius atlyginimus gauna pačias aukščiausias pozicijas Lietuvoje einantys vadovai sužinoti sudėtingiausia. DELFI žiniomis, skirtingose paslaugų centruose jie gali skirtis kelis kartus.

Patrauklu nežinantiems, ko nori

Personalo atrankos įmonės „Alliance for recruitment“ partneris Vytenis Šidlauskas teigė, kad darbas paslaugų centruose patrauklus ne tik dėl konkurencingų atlyginimų, bet ir dėl suteikiamų galimybių dirbti tarptautiniu mastu neišvykstant iš Lietuvos.

„Yra tam tikros tarptautinės karjeros galimybės. Jie taip pat įdarbina nemažai žmonių, kurie moka kelias kalbas, bet nėra labai aiškiai save išreiškę karjeroje, t. y. nėra tapę vienos ar kitos srities specialistais. Ten jie gauna poziciją, neblogą atlyginimą ir pilnus apmokymus, nors kaip kandidatai praktiškai turi tik kalbos žinias ir neatitinka kitų reikalavimų dirbti tą darbą. Tokių kandidatų paslaugų centrai pasamdo ne vieną šimtą“, – pasakojo pašnekovas.

Vytenis Šidlauskas

Dar vienas V. Šidlausko įvardytas privalumas – vidinė šių įmonių kultūra. Jis sakė, kad jos rūpinasi savo darbuotojais, suteikia papildomos naudos, tobulėjimo galimybes, mokymus, ir tą daro nuosekliai bei pagal vakarietiškus standartus, o taip elgiasi dar ne visi lietuviški darbdaviai.

Patinka kalbėti angliškai

B. Petikonis-Šabanienė sakė, kad dar vienas privalumu laikomas aspektas yra galimybė vartoti anglų kalbą, nes ji siejama su platesnėmis galimybėmis, o kartais tai ir pasiteisina.

„Pavyzdžiui, žmogus padirbęs paslaugų centre ir įsisavinęs verslo procesus, gali bandyti kilti karjeros laiptais įmonės viduje ne tik Lietuvoje, bet ir kitose valstybėse“, – pasakojo pašnekovė.

Dar vienas paslaugų centrų privalumas – plačios ir į darbuotojus orientuotos motyvavimo sistemos.

„Dažniausiai tai būna įvairūs darbuotojams skirti renginiai, virtuvėlės, kuriose galima rasti vaisių. Vakarų Europoje tai dažnas dalykas, bet prieš kokius 5 metus buvo pakankamai naujas Lietuvoje.

Taip pat įvairios programos, skirtos darbuotojų asmeninių ir darbinių interesų derinimui. Pavyzdžiui, sporto šventės, galimybė į darbą atvažiuoti dviračiu, socialinės akcijos (kraujo donorystė ir t. t.). Niekas neverčia šių dalykų daryti, bet nemažai žmonių vertina tai, kad gali dalyvauti veiklose, kuriose gali padaryti ką nors gero“, – dėstė B. Petikonis-Šabanienė.

Yra labai atsakingų pozicijų

V. Šidlauskas sakė, kad net jeigu nepavyksta labai sėkmingai kilti karjeros laiptais kuriame nors paslaugų centre, jame įgyta patirtis vis tiek būna vertinga.

„Tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad pradedančiosiose pozicijose nieko neišmokstama. Žinoma, tai priklauso nuo žmogaus, bet kai kuriems tai yra langas į karjerą tarptautinėse kompanijose, nes ten jie susipažįsta su aplinka, sužino kaip viskas vyksta, kokius vaidmenys turi žmonės. Taigi įgyjama patirtis tokiose bendresnėse srityse“, – sakė personalo atrankos specialistas.

Jis pastebėjo, kad padirbęs viename paslaugų centre, bet nusprendęs, kad nori keisti darbo vietą, žmogus bus patrauklus kandidatas kitame paslaugų centre.

„Barclays“ biuras

V. Šidlauskas pasakojo, kad Lietuvoje veikiančiuose paslaugų centruose jau atsirado tokių pozicijų, kuriose dirbantys žmonės yra atsakingi už savo kuruojamą sritį globaliu mastu.

„Dirba žmonės, kurie yra atsakingi už vieną ar kitą dalyką visame pasaulyje. Tokių yra ne vienas ir ne du. Jie dirba informacinių technologijų, finansų srityse“, – sakė jis ir pridūrė, kad šių žmonių atlyginimai dar ne visai Vakarų lygio, bet Lietuvos kontekste labai patrauklūs.

Dėl to, pašnekovo teigimu, kitoms Lietuvos įmonėms privilioti tokius žmones dirbti pas save yra labai sunku.

„Investuok Lietuvoje“ duomenimis, 2015 metų pradžioje Lietuvoje veikiančiuose paslaugų centruose dirbo daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (310)