Estijoje šis rodiklis buvo 82, o Latvijoje – 79, rašoma rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ pranešime spaudai.

Nors vartotojų nuotaikos šiose trijose šalyse prilygo arba buvo geresnės už Europos vidurkį, nuo metų pradžios jos šiek tiek suprastėjo, rodo bendrovės atliktas tyrimas.

Kaip rodo tyrimo duomenys, antrąjį šių metų ketvirtį vartotojų pasitikėjimo indeksas Europoje paaugo beveik 2 punktais ir pasiekė 79 – aukščiausią tašką per pastaruosius penkerius metus. Nepaisant ekonominių euro zonos problemų, vartotojų nuotaikos gerėjo net 21 iš 32 regiono valstybių.

„Nagrinėjant tyrimo duomenis galima pastebėti, kad pagal vartotojų pasitikėjimo indeksą Lietuva išlieka lydere tarp trijų Baltijos valstybių, taip pat – šiek tiek lenkia Europos vidurkį, tačiau net 13 punktų atsilieka nuo pasaulinio rodiklio. Vartotojų pasitikėjimo indeksas Lietuvoje per pastaruosius porą ketvirčių traukė žemyn. Tai lėmė euro įvedimas ir vartotojų neužtikrintumas dėl esamos padėties, baimė dėl galimo kainų kilimo“, – pranešime spaudai sako „ACNielsen Baltics“ direktorė Inga Ilkytė.

Vis dėlto, vertinant šalies ekonominę būklę, optimistų Lietuvoje buvo šiek tiek i daugiau nei pesimistų. Teiginiui, kad šalies ekonomika dabar patiria recesiją pritarė mažiau nei pusė – 48 proc. – gyventojų. Taip manančių tyrimo dalyvių Latvijoje ir Estijoje buvo 49 proc. 5 proc. lietuvių, 6 proc. latvių ir tiek pat estų galvojo, kad iš recesijos pavyks išsikapstyti per artimiausius 12 mėnesių.

Pasak I. Ilkytės, mažėjantis nedarbo lygis lėmė pamažu gerėjantį situacijos darbo rinkoje vertinimą. Gerą ir labai gerą situaciją darbo rinkoje per ateinančius 12 mėnesių prognozuoja 33 proc. Lietuvos, 23 proc. Latvijos ir 37 proc. Estijos vartotojų.

Pasak pranešimo, kalbėdami apie asmeninius finansus optimizmą demonstruoja dar daugiau gyventojų – geromis arba puikiomis perspektyvomis yra įsitikinę 43 proc. lietuvių ir po 42 proc. latvių bei estų.

Beveik trečdalis – 30 proc. – Lietuvos gyventojų mano, kad dabar geras arba puikus metas išleisti pinigų ir įsigyti jiems reikalingų prekių. Tiesa, po euro įvedimo taip manančių gyventojų dalis yra šiek tiek sumenkusi. Latvijoje ir Estijoje gyventojų, tikinčių, kad dabar palankus metas įsigyti reikalingų prekių, buvo po 28 proc.

„Nielsen“ pasaulinis vartotojų pasitikėjimo ir išlaidų planavimo tyrimas pradėtas vykdyti 2005 m. Kas ketvirtį 60 valstybių, esančių Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, Europoje, Lotynų Amerikoje, Vidurio Rytuose ir Afrikoje bei Šiaurės Amerikoje, 30 000 respondentų internetu apklausiama apie darbo perspektyvas, asmeninius finansus ir neatidėliotinas išlaidas.

Pagrindinį lygį (100) viršijantis ar jo nesiekiantis vartotojų pasitikėjimo rodiklis atitinkamai rodo optimizmą ar pesimizmą. Apklausoje dalyvauja skirtingo amžiaus ir lyties žmonių kiekiai, priklausomai nuo šalies interneto vartotojų, kurie yra paskirstomi taip, kad atspindėtų interneto vartotojų nuomonę. Paklaidos tikimybė yra ±0,6 proc.