Nors susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas teigė, kad visais laivais ir jų įgulomis yra pasirūpinta, laivo įgulos nariai teigia priešingai.

DELFI skelbė, kad Italijos Taranto uoste esančio laivo įgulos narys teigia, kad laivas neturi kuro ir vandens vandens, o pervestus pinigus už skolas pasiėmė uostas.

„Niekaip laivas negali išplaukti, nes neturim nei kuro, nieko. Visas kuras kaip mazutas yra atšalęs, katilas pas mus neveikia, kad galėtume pašildyti. Niekaip mes negalime paleisti net paprasto dyzelinio generatoriaus, kuris aprūpina laivą elektros energija“, - sakė trečiasis „Romuvos“ mechanikas Eduardas Koserevas.

Jis teigė girdėjęs, jog pinigai degalams pervesti, tačiau juos pasiėmė uosto kapitonas.
„Niekas nieko mums nepraneša, mes tik girdėjome, kad yra pervesti pinigai - 57 tūkst., tik nežinau, eurų ar dolerių. Viską pasiėmė uosto kapitonas už uosto aptarnavimą ir mums kuro, kaip suprantu, gali ir nebūti“, - teigė jūreivis.

Portugalijoje įstrigęs laivas „Voruta“, pasak jo kapitono, negalėtų išplaukti iš uosto, net jei būtų panaikintas jo areštas.

Pasak laivo „Voruta“ kapitono Sauliaus Mačiuko, laivas turi degalų, tačiau neveikia vienas jo generatorių, kurio remontui nėra pinigų, maisto likę tik savaitei, be to, neaišku, ką daryti su laivo kroviniu.

„Nesutinku su šituo (kad laivas galėtų išplaukti - BNS). „Vorutos“ problema, kad mes esame pakrauti, mes krovinį turime nuvežti į Pusiaujo Gvinėją. Iki jos reikia plaukti 16 parų, maisto produktų mes turime tik savaitei geriausiu atveju. Degalų mes turime, užtektų iki Klaipėdos, iki Gvinėjos neužtektų“, - sakė Aveiro uoste esančio laivo kapitonas S.Mačiukas.

Pasak jo, įgulos asmens dokumentus yra paėmęs antstolis, nes LJL yra įsiskolinusi per 400 tūkst. eurų už degalus, pirktus prieš kelerius metus.

Pasak kapitono, laivas išplaukti negali ir dėl sugedusio vieno iš dviejų dyzelinių generatorių - kol jis nesutvarkytas,saugios laivininkystės institucijos neleistų laivui plaukti, o remontui nėra pinigų.

„Mums sugedo vienas iš pagalbinių variklių, kuris gamina elektros energiją - sugedo kapitaliai - sprogo cilindrų blokas, todėl laivo registras, kuris kuruoja laivą, uždraudė mums išplaukti, kol nebus atstatytas šis pagalbinis dyzelinis generatorius. laive yra du, mes naudojame tik vieną. Kuro mes gavome pirmadienį tik 25 tonas, tai jo užteks geroms dviem savaitėms“, - aiškino S. Mačiukas.

Kito - Senegalo Dakaro uoste įstrigusio LJL laivo „Raguva“ kapitonas teigė, kad kuro ir maisto turi mažiau nei truktų kelionė iki Lenkijos.

„Mes turime maisto atsargų maždaug savaitei, vandens - apie trim savaitėms, kuro - 6 dienoms jūrinio plaukiojimo. Iki Lenkijos, kur reikia iškrauti turimą krovinį, vykti apie dvi savaites“, - atsiųstame laiške teigė laivo kapitonas Viktoras Osipovas.

Jo žodžiais, laivo agentas įspėjo, jog repatriacijos atveju visa įgula išvykti negalės ir dalis jūrininkų turės likti laive.

Susisiekimo ministerija kalba kitaip

Tuo metu susisiekimo viceministras S. Girdauskas tikino, kad visais laivais ir jų įgulomis yra pasirūpinta, žmonės turi vandens ir maisto.

„Visais laivais pasirūpinta, visiems laivams užpildytas kuras, neturiu paskutinės informacijos, kaip yra Italijoje, bet vakar vakare buvo užmokėta už kurą. Tai visi laivai yra paruošti, yra vanduo, maisto produktai, medikamentai ir laukiam sprendimų, uostų leidimų arba aiškios iš uostų žinios, kokia komanda turi likti laive, kad jis būtų saugiai frachtuotas“, - sakė LJL valdybos pirmininkas S.Girdauskas.

Jis neprognozavo, kada laivai galės išplaukti iš uostų, nes tam reikia panaikinti areštus, o derybos vyksta lėtai. Pasak jo, pavyzdžiui, Dakare esančio laivo negalima išplukdyti iš uosto, nors jis visiškai tam pasiruošęs.

„Derybos vyksta, kas valandą tie procesai vyksta, bet ir situacija keičiasi kas valandą. Kol nepavyks rasti kompromiso su kompanijomis, kurios uždėjo areštus, tol negaunam galimybės laivui išeiti, nors laivą esam paruošę, užpildę kuru, įgula pasiruošusi“, - aiškino viceministras.