„2002-aisiais metais paimta neatsargi paskola – 13 mln. dolerių iš SEB banko. Kitas dalykas, gal tai ir nebūtų žudanti paskola, bet veikla buvo neefektyvi. Paskiau – pasaulinė krizė, kur laivų poreikis, krovinių perkrovimo mastai sumažėjo. Lietuvos jūrų laivininkystė, neturėdama modernaus laivyno, rinkoje nebuvo paklausi, pradėjo dar labiau kristi į skolas. Statistika tokia – 2010-aisiais dar turėjo 11-ka laivų, dabar liko penki, ir visi areštuoti“, - laidoje „Prie pietų stalo“ kalbėjo E. Gentvilas.

Pasak jo, kai tuometinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis buvo pradėjęs iniciatyvas dėl laivų privatizavimo, prasidėjo politinis triukšmas ir leidimas dėl privatizavimo nebuvo duotas.

„Laivai buvo toliau pardavinėjami, nes buvo neleidžiama privatizuoti, ta pati Jūrininkų sąjunga protestavo ir pradėjo pardavinėti laivus tam, kad atsiskaitinėtų su darbuotojais arba dengtų einamąsias išlaidas. Tokia ekonomika niekur neveda“, - teigė E. Gentvilas.

Pasak jo, dabartinė situacija – tai ir prastos vadybos pasekmė, nes bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė" valdyba turėjo pamatyti bręstančias problemas.

„Jeigu Senegale, Dakaro uoste, prieš mėnesį mūsų jūrininkams atėmė pasus ir po dviejų dienų areštavo laivą, tai reikėjo imtis operatyvių priemonių. Tik vakar (pirmadienį – red.) susitarta dėl trumpalaikės paskolos iš SEB banko, kad laivai būtų aprūpinti vandeniu ir degalais, bet tai neišsprendžia tolesnės problemos – laivų areštas nėra nuimamas, nes yra ilgalaikės skolos“, - sakė E. Gentvilas.

Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas Petras Bakėža „Žinių radijui“ yra sakęs, kad dėl susidariusios situacijos kalti bankai, nenorėję skolinti bendrovei pinigų, ir valdžia:

„Jeigu bankai būtų palikę truputėlį daugiau pinigų, laivininkystė būtų daugiau turėjusi ir normaliau dirbusi. Jeigu valstybė būtų žiūrėjusi ne kaip į pamestinuką, bet kaip savo įmonę, kurios šeimininkė yra, laivininkystė būtų išbridusi iš šito liūno“, - kalbėjo jis.

Maždaug šimtas šalies jūrininkų, plaukiojančių laivuose su Lietuvos valstybine vėliava įstrigo užsienio šalių uostuose.

Visą laidos „Žvilgsnis“ įrašą klausykite čia.