Jau dabar žinoma, kad viešbutyje dirbs 10 stebėtinai į tikrus žmones panašių robotų. Tiesą sakant, iš viso viešbutyje dirbs tik du tikri žmonės. Šiek tiek šiurpoka, tiesa?

Robotai pasitiks atvykstančius klientus, pasirūpins jų bagažu ir netgi tvarkys kambarius svečiams išvykus. Itin tikroviškai atrodantys humanoidai kalbės net keliomis kalbomis ir galės atsakyti praktiškai į visus 72 vietų viešbučio klientų klausimus.

Pagrindinis „Henn-na Hotel“ šeimininkų tikslas – pasiūlyti viešnagę naujausias technologijas prisijaukinusiame viešbutyje. Žadama, kad viešbutis bus aprūpintas ir specialia veidų atpažinimo sistema, kuri užtikrins, kad svečiams atsidarys visos reikiamos durys – nebereiks jokių raktų ar kortelių.

Nors grėsmė netekti darbo reali toli gražu ne visiems viešbučių administratoriams ir kambarinėms, spėjama, kad ateities viešbučiuose robotų bus vis daugiau ir daugiau –naujausios technologijos kas dieną sulaukia vis daugiau gerbėjų.

Nebereikės asmens dokumentų

Singapūre įkurtas startuolis GTRIIP, neseniai atidaręs padalinį Amerikoje, kuria specialią registracijos viešbutyje sistemą, kuriai nebereiks jokių asmens dokumentų – pakaks išmaniajame „iPhone“ įdiegtų biometrinių duomenų technologijų.

Svečiai galės saugiai užsiregistruoti programoje dalyvaujančiuose viešbučiuose, tereiks pasinaudoti „Apple“ siūloma „Touch ID“ pirštų atspaudų atpažinimo technologija ir išmaniajame išsaugotais užsakymo duomenimis.

Startuolio steigėjai Maximas Thaw Tintas ir Stanley Myo Lwinas, kurie teigia esantys aistringi keliautojai, seniau kaip reikiant erzindavosi dėl daug laiko užimančio registracijos viešbučiuose proceso ir būtinybės visada su savimi turėti asmens tapatybės ir rezervacijos dokumentus.

„Kai atlikome turimų biometrinių duomenų technologijų analizę, išsiaiškinome, kad „Apple“ jau nuo 2013 metų kartu su „iPhone 5S“ siūlo „Touch ID“. Nusprendėme tuo ir pasinaudoti, nes tikrai nenorime išradinėti dviračio“, – sako M. Thaw Tintas.

GTRIIP kūrėjai daugiausia taikėsi į tuos, kurie daug keliauja verslo reikalais, sako M. Thaw Tintas, kuris pats dėl lojalumo programos dažniausiai renkasi tos pačios viešbučių grupės viešbučius.

„Dėl „Touch ID“ tai labai paprasta ir patogu“, – teigia M. Thaw Tintas.

Šiuo metu startuolis dirba su viešbučiais Jungtinėse Valstijose, Singapūre, Šri Lankoje, Indijoje ir Mianmare.

Dėmesio – durys atsidaro

JAV viešbučių tinklas „Starwood Hotels“ siūlo specialią „SPG Keyless“ programėlę, leidžiančią klientams vietoj kambario rakto naudotis savo išmaniuoju telefonu ar „Apple“ laikrodžiu.

Naudodamiesi programėle, klientai gali rezervuoti kambarį, o atvykimo rytą gauti visą reikiamą informaciją apie užsakytą kambarį.

„Štai skaitmeninis raktas nuo jūsų kambario, kuris leis patekti į jūsų numerį, o išmanusis prietaisas padės išvengti registracijos“, – teigia „Starwood“ atstovas Markas Vondrasekas.

Išmanieji telefonai perkelia į naują patogumo lygmenį, teigia M. Vondrasekas. Be to, juk greičiau susizgribsite pametę mobilųjį telefoną, o ne viešbučio kambario raktą. Netyčia praradus telefoną, kambarį jums paslaugiai atrakins registratūroje.

„Naudojamas dvigubas kodavimas – tiek telefono, tiek spynos slaptažodžiai, todėl esame tikri, kad „Keyless“ saugumo atžvilgiu yra pranašesnis nei įprastas raktas ar kortelė“, – paaiškino M. Vondrasekas.

„Mūsų vizija labai paprasta ir aiški – kad pas mus atvykę svečiai viso vizito metu savo išmaniuoju telefonu galėtų naudotis kaip nuotolinio valdymo pulteliu. Kodėl gi nebūtų įmanoma telefonu užsisakyti daugiau rankšluosčių?“, – apie savo sumanymą pasakoja M. Vondrasekas. Galiausiai svečiai telefonu galės užsisakyti vakarienę, gėrimų, pateikti pageidavimų kambarinėms – tereikės išmaniojo telefono, o kelią į registratūrą bus galima tiesiog pamiršti.

„Tai darbai, kuriuos šioje sferoje ketiname nuveikti artimiausiu metu. Pradėjome nuo „Keyless“, nes ši naujovė padėjo išspręsti pagrindinę – registracijos – problemą, tačiau neabejotinai viliamės, kad per ateinančius kelerius metus mūsų svečiams išmanusis telefonas padės išspręsti visas viešnagės metu kylančias problemas“, – sako „Starwood“ atstovas.

Hilton Worldwide“ taip pat pristatė skaitmeninės registracijos paslaugą „HHonors“ lojalumo programos dalyviams. Pasitelkę programėlę, svečiai gali pasirinkti norimą laisvą kambarį. Bendrovė jau labai greitai planuoja pasiūlyti ir kambario rakto funkciją išmaniajame telefone.

„Jau šiais metais mūsų svečiai galės saugiai savo išmaniaisiais telefonas atrakinti ir užkarinti savo kambario viešbutyje duris ir patekti į kitas erdves, pavyzdžiui, sporto salę ar baseiną“, – sako „Hilton Worldwide“ atstovė Geraldine Calpin.

Socialiniai tinklai

Kiti viešbučiai, norėdami priartėti prie klientų, renkasi socialinės žiniasklaidos platformas, pavyzdžiui, „Instagram“.

1888 viešbutis Sidnėjuje jau vadinamas „Instagram Hotel“. Žmonės, socialiniame tinkle „Instagram“ pasidalinę nuotraukomis su groteline žyme #1888Hotel, gali laimėti nemokamą nakvynę.

„Hilton“ prekės ženklas „Conrad Hotels“ naudoja „Like2Buy“ – pirkimo platformą, leidžiančią „Instagram“ naudotojams, naudojantis programėle, peržiūrėti ir užsisakyti norimus kambarius. Bendrovės teigimu, per pirmąsias 30 dienų jie pastebėjo akivaizdų klientų susidomėjimą, be to, išaugo jų sekėjų skaičius socialiniame tinkle „Instragram“, pagerėjo prekės ženklo žinomumas.

Technologijos ne tik vilioja nauda, bet ir kelia naujų grėsmių.

Gegužės pradžioje nuo programišių nukentėjo „The Hard Rock Hotel & Casino“ Las Vegase. Programišiai pasisavino pastarųjų septynių mėnesių sandorių kreditinėmis kortelėmis duomenimis.

Balandį „White Lodgings“ pranešė apie duomenų saugumo pažeidimus keliuose restoranuose. Panašaus atvejo būta ir 2013 metais.

„Symantec's“ balandį išplatintoje ataskaitoje, skirtoje grėsmėms saugumui internete, skelbiama, kad viešbučių ir restoranų sektorius – vienas iš dešimtiems, kurie nukenčia labiausiai.

Kai teigia „Symantec‘s“ atstovas Joji Hamada, viešbučiai ir restoranai – vieni iš pažeidžiamiausių ir patraukliausių programišiams.

„Viešbučiai kaupia informaciją apie savo klientus, pavyzdžiui, elektroninio pašto adresą, telefono numerį ir kitus svarbius asmeninius duomenis“, – paaiškina J. Hamada.

J. Hamados įsitikinimu, viešbučių ir restoranų sektoriui būtina imtis aktyvių klientų duomenų apsaugos priemonių, panašių į tas, kokias jau kurį laiką taiko mažmeninės prekybos sektorius.

„Tokie duomenys itin paklausūs pogrindžio rinkoje, todėl už juos mokasi nemenki pinigai“, – pagrindinę rizikos priežastį įvardija „Symantec‘s“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)