Mano nuomone, nauja skaitmenizacijos era, į kurią draudimo verslas šiuo metu žengia visame pasaulyje, atneš iki šiol daugiausiai kiekvienam vartotojui plika akimi pastebimų pokyčių. Stebėdamas tiek Lietuvos, tiek Europos draudimo rinkas, įžvelgiu kelias to priežastis ir noriu jomis pasidalinti.

Išmanių klientų – kasmet vis daugiau

Internetas ir su juo susijusios technologijos seniai nebėra jaunosios kartos prioritetas. Tiksliau, toji karta jau suaugo, sukūrė šeimas. Skaitmeninės technologijos paprastam vartotojui nebėra įdomus žaisliukas, o greičiau įprastas įrankis. Geresni įgūdžiai leidžia jam akimirksniu išmokti naudotis nauja mobiliąja aplikacija, nepasimesti bet kokioje elektroninėje aplinkoje.

Dauguma draudikų eina bankų pramintu keliu ir savo klientams siūlo elektroninės savitarnos paslaugas. Gali pasirodyti, kad paslaugų ir popierinių dokumentų keitimas skaitmeninėmis versijomis – menka inovacija, tačiau tai tik ledkalnio viršūnė. Draudimo bendrovėje skaitmenizacija apima verslo procesus, informacijos valdymą, pardavimų sistemą ir net naujų produktų kūrimą. Pavyzdžiui, ERGO grupės įmonės Baltijos šalyse skaitmenizacijos strategiją įgyvendina ne pirmus metus: ERGO Latvijoje pirmoji rinkoje pasiūlė galimybę klientams sveikatos draudimo žalą administruoti mobilios aplikacijos pagalba. Taip pat vyksta daugelio kitų skaitmeninių iniciatyvų diegimo procesas. Šiandien tokių darbų visose Baltijos šalyse suplanuota trejiems ir daugiau metų į priekį.

Technologijos duoda laisvę pelningoms idėjoms

Aštri konkurencinė kova Lietuvoje vyksta ne pirmus metus, tačiau šalies rinka palyginus dar jauna – pervilioti klientą pakanka patrauklesnės draudimo kainos, o kokybės kriterijus dažniau išnaudojamas išlaikyti esamus klientus. Draudikų pasitelktos inovacijos artimiausiais metais turėtų tapti tikru ledlaužiu konkuruojant dėl vis didesnių poreikių turinčių klientų.

Nesvarbu, ar inovacija padės jam patogiau pranešti draudikui apie eismo įvykį, pasirūpinti kritinių ligų prevencija ar registruoti dviratį policijos duomenų bazėje. Papildoma funkcija šalia įprasto draudimo gali suteikti didelį konkurencinį pranašumą – tiek išskirtiniu įvaizdžiu, tiek didesne pridėtine verte. Neatsitiktinai, absoliuti dauguma ERGO Lietuvoje kartu su „Nextury Ventures“ organizuoto inovacijų konkurso „ERGO Nextury Challenge“ dalyvių pateikė projektus, kurių tikslas – naujos patirtys vartotojui. ERGO bendradarbiauja su partneriais, dirbančiais inovacijų sferoje ir kitose Baltijos šalyse. Siekiame tapti inovacijų lyderiu Baltijos šalių draudimo rinkoje. Pasaulinė skaitmenizacijos tendencija mus įkvepia pokyčiams, kurie draudimo paslaugomis sudomins daug daugiau žmonių.

Draudimo rizikos taip pat tampa išmaniomis

Kaip kiekvienas vaistas turi savo šalutinį poveikį, taip ir technologinė pažanga šiandien lemia visiškai naujas grėsmes, nuo kurių saugotis žmonės nėra pratę arba nežino kaip. Brangiausiu turtu tampa skaitmeninė informacija, nusikaltėliai aukų ieško socialiniuose tinkluose, o iš rikiuotės išvesti automobilį gali kompiuterinis virusas. Tai ne mokslinės fantastikos siužetai, o realios ir aktualios rizikos, nuo kurių privalėsime išmokti apsisaugoti jau artimiausioje ateityje. Ir draudimo verslas negalės likti nuošalyje.

Sakoma, kad iš konkurencijos visada laimi vartotojas, tačiau draudimo vertė nėra vien nelaimės atveju gaunama išmoka, tai ir galimybė planuoti saugesnę ateitį. Tikiu, kad šiame technologijų amžiuje draudimo polisas nebėra vienintelė priemonė, kaip draudikai gali padėti žmogui eliminuoti rizikas. Draudimo inovacijos šiuolaikiniam vartotojui privalo tapti ne laimėjimu, o tikra pergale.