Lenkijos informacijos ir užsienio investicijų agentūros pirmininkas Slavomiras Maimanas teigia, kad ši iniciatyva atitinka Lenkijos vyriausybės iškeltus plėtros tikslus.

„2020 metų Nacionalinės plėtros strategijos“ dokumente nurodyta, kad Lenkija siekia modernios infrastruktūros kūrimo ir tvarios šalies plėtros. Šie tikslai atitinka Kinijos paskelbtas iniciatyvas, todėl Lenkijos diplomatai, politikai ir ekspertai atkreipė daugiau dėmesio į strateginius Azijos infrastruktūros investicijų banko (AIIB) projektus bei „Diržo ir kelio“ programą.

Lenkijos atstovas sakė, kad, atsižvelgiant į šiuos projektus, galima tikėtis daugiau Kinijos investicijų maisto, telekomunikacijų, įrenginių gamybos, energetikos, informacinių technologijų bei tyrimų srityse.

Pastaraisiais metais ryšiai tarp Kinijos ir Lenkijos stiprėjo. Nuo 2012 metų Kinijos įmonė „Sinohydro“ vykdė kanalų plėtimo darbus Vroclave.

Programą „Diržas ir kelias“ teigiamai įvertino daugelis šalių. Be to, Kinija turi daug patirties atliekant sparčius infrastruktūros darbus už prieinamą kainą.

Kinijoje įsikūrusio Renmino universiteto ES studijų centro direktorius Wang Yiwei tikina, kad Kinija gali daug pasiūlyti ir padėti sukurti tinkamas bendradarbiavimo sąlygas.

Lietuvoje su „China Merchants Group“ atstovais buvo pasirašyti trys supratimo memorandumai, kuriais numatomas bendradarbiavimas su laisvąją ekonomikos zona, valstybiniu jūrų uostu ir Lietuvos geležinkeliais. Kinijos nuomone, ateityje bus nutiestas per Lietuvą einantis logistinis tiltas tarp Azijos ir Europos.

Pasak Lietuvos atstovų, 2014 metais Kinijos tiesioginės užsienio investicijos Lietuvoje siekė 2,18 milijono eurų.

Kita Rytų Europos šalis – Rumunija, taip pat siekia glaudesnių ryšių su Kinija. Rumunijos premjeras nurodė, kad dabar daugiausiai dėmesio skiriama energetikos ir greitųjų traukinių projektams. Šios šalies siekis – energetinė nepriklausomybė, taip pat pareikalaus daug investicijų. Dabartiniais skaičiavimais, siekiant modernizuoti egzistuojančias elektrines, transporto ir elektros infrastruktūrą iki 2030 metų kasmet reiktų investuoti apie 3-4 milijardus eurų.

Europos Komisijos (EK) pirmininkas Jean-Claude Juncker pareiškė, kad „Diržo ir kelio“ iniciatyva atneš daug naudos investicijų laukiančioms Europos šalims.

„Diržas ir kelias“ – prezidento Xi Jinping iniciatyva sujungti Aziją ir Europą. „Diržu“ vadinamas prekybos maršrutas, nusidrieksiantis žeme nuo Kinijos šiaurės vakarų per Centrinę Aziją, Iraną, Iraką, Siriją ir Turkiją, tada kirsiantis Bosforo sąsiaurį ir pasieksiantis Vakarų Europą: Vokietiją, Nyderlandus ir Italiją. „Kelias“ – tai prekybos jūra maršrutas, prasidėsiantis Kinijos Indijos vandenyno pakrantėje, aplenksiantis Afriką ir užsibaigsiantis Venecijoje. Šiame Italijos mieste, žyminčiame senojo Šilko kelio pradžią, „diržas“ turėtų susitikti su „keliu“.