Apie tai, kaip rado sau tinkamą darbą, o vėliau – ir sulaukė įvertinimų, A. Matačius pasakojo per Danijos prekybos rūmų „Inovacijų konferenciją“.

„Mokykloje mus moko galvoti, kaip galvoja mokytojas, bet yra ir kitas būdas, kurio moko matematika: yra viena teorija ir daugybė galimybių. Tai nereiškia, kad viena yra geresnė ar blogesnė, tiesiog jas reikia naudoti skirtingose situacijose, pavyzdžiui, kaip naudojate skirtingus smegenų pusrutulius“, - pasakojimą pradėjo A. Matačius.

Pasak jo, be to, vien norėti būti kūrybišku nepakanka, reikia žinių ir motyvacijos.

„Galvojau, ką daryti su savo gyvenimu, veikiausiai, 80 proc. žmonių sau šį klausimą užduoda. Tad susirašiau 100 dalykų, kuriuos galėčiau padaryti: vieni buvo keistesni, kiti labiau logiški, - vardijo jis. - Esu baigęs meno mokyklą, tad galvojau, gal tapti dailininku, mokiausi matematikos, tai susiję su filosofija, mėgstu ekstremalų sportą, turėjau daug traumų, tad gal galėčiau tapti kaskadininku.“
Jis sako ieškojęs būdų, kaip kilusius pasirinkimus kuo geriau sujungti ir vadovavosi posakiu, kad gyvenime yra dvi galingos jėgos: gamta ir meilė.

„Aš tikrai mėgstu gamtą, o meilės nesu išgyvenęs, bet pagalvojau, kad šokoladas yra puikus atsakymas į meilės klausimą. Taip gimė „Chocolate Naive“. Vien pavadinimas daug pasako. Kai prieš penkerius metus kreipėmės į investicinius bankus, fondus, privačius investuotojus, jie vis sakė, kad mes per daug naivūs ir niekam nereikės šokolado artimiausius penkerius metus tokioje rinkoje. Mes tai panaudojome kaip svertą ir užsirašėme ant savo logotipo. Po penkerių metų šie žmonės jau kreipėsi į mus ir siūlė pinigų“, - su šypsena prisimena A. Matačius.

Įvertinti Europoje, JAV

Nors pranešėjas sako, kad sukurti verslą 2010 m., per ekonominės krizės įkarštį, buvo sudėtinga. Bet verslo įkūrėjas Domantas Užpalis rankų nenuleido, nes jau buvo baigęs magistro studijas Londone, bet kito norimo darbo nerado.

„Taigi, jis turėjo keistą svajonę, kuria niekas netikėjo, į ją sudėjo visus savo pinigus, dar pasiskolino iš tėvo, sulaukė nedidelės Europos Sąjungos paramos ir pradėjo verslą. Po metų sutikau vaikiną, kuris gyvena kaime, nes yra pavargęs nuo didmiesčio triukšmo“, - apie pažintį su D. Užpaliu pasakojo A. Matačius.

Dabar jis sako, kad verslas yra išskirtinis ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, nes nedaugelis įmonių šokoladą gamina nuo kakavos pupelės, kur kas daugiau yra jau pagamintą šokoladą perlydančių įmonių.

„Šiais metais patekome į Europos šokolado gamintojų penketuką tarp tokių Šveicarijos ir Prancūzijos bendrovių, kurioms yra daugiau nei 100 metų, o mums tik 5-eri. Per pastaruosius trejus metus pelnėme daugiau nei 15 apdovanojimų ir jie visi tarptautiniai. Pelnėme inovacijų apdovanojimą JAV, o tai yra lygiai taip pat tikėtina, kaip tai, kad Popiežius aplankė Lietuvoje esantį Kryžių kalną prie Šiaulių“, - palygino A. Matačius.

Pasak jo, sulaukti įvertinimo JAV nėra lengva, nes daugiau nei pusė visų šokolado gamintojų dirba šioje šalyje.

„Kiekvieną kartą kai manęs klausia, kas yra inovacija, aš sakau, kad tai yra susiję su buvimu naiviu. Viską, ką mes darome, darome kaip maži vaikai, lyg žaisdami, bet apyvartos ir fabrikas auga“, - apibendrino jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)