Iš kavinių nuolat dingsta ne tik stalo įrankiai, bet ir peleninės bei alaus bokalai. Taip kai kurie žmonės namuose apsirūpina indais.

Pradegina patalynę

Viešbučio „Navalis“ vyriausioji administratorė Audronė Adomavičienė sakė, kad paprastai klientai išsineša kambariuose esančius rašiklius, užrašų knygutes. Bet tai neskaičiuojama kaip nuostolis, nes šie daiktai skirti klientams, tad juos galima pasiimti.

Kartą kažkas išsinešė viešbučio atsiliepimų knygą. Rankšluosčių, telefonų ar Biblijų, kuriuos galima irgi išsinešti nepastebėtam, šiame viešbutyje kol kas niekas nepavogė. „Gal čia susirenka kitokie, kultūringesni, klientai?“ - spėliojo A.Adomavičienė.

Vyriausioji administratorė sakė, kad kartais klientai per neatsargumą jų viešbučiui pridaro nuostolių. Pavyzdžiui, dažnai rūkydami pradegina patalynę.

Nelieka smulkmenų

Viešbutyje „Radisson SAS Hotel“ vagiančių klientų taip pat nebuvo.

„Reikėtų, žinoma, tris kartus pabelsti į stalą, bet nebuvo, kad mūsų klientai pasiimtų iš viešbučio kažką vertingesnio. Čia apsistoja labai kultūringi žmonės“, - džiaugėsi Klaipėdos viešbučio „Radisson SAS Hotel“ pardavimų vadovė Aistė Matijošaitytė.

Vadovė sakė, kad tušinukus jie savo klientams patys dalija, o jei kambariuose nebelieka butelių atidarytuvų ar panašių smulkmenų, viešbučio darbuotojai į tai nekreipia dėmesio.

Iš šio viešbučio kartais dingstantys rankšluosčiai paprastai būna nurašomi, netraktuojant to kaip vagystės. A.Matijošaitytė abejojo, ar kas nors iš viešbučio kambario išdrįstų pavogti Bibliją vien dėl ypatingo šios knygos statuso.

Iš viešbučio „Klaipėda“ numerių taip pat dingsta tik smulkmenos, skirtos klientams. Suvenyrų medžiotojai kartais iš šio viešbučio pasiima ir ant durų kabinamas plastikines korteles, įspėjančias netrukdyti.

Pabėgo nesusimokėję

Viešbučio „Europa Royale Klaipėda“, kurio apie 90 proc. klientų yra verslininkai, pardavimų vadybininkas Andrius Staniukėnas sakė, kad vagystės jiems nėra didžiausias galvos skausmas.

„Mūsų viešbutyje nebuvo vagysčių, kurios kristų į akį. Gal kas ką ir pasiima, bet dažniausiai tai būna visiškos smulkmenos, kurias svečias turi teisę pasiimti pavyzdžiui, siuvimo reikmenų rinkinukas, servetėlė batams valyti, tušinukas, bloknotas. Taip pat buvo pasiėmusių kartonines ant durų kabinamas korteles su užrašu „Prašome netrukdyti“, bet tokių kortelių turime begalę“, - kalbėjo A.Staniukėnas.

Pardavimų vadybininkas prisiminė, kad kelis kartus apsistoję svečiai pabėgo nesusimokėję už paslaugas.

Pasiima bandeles

Suvenyrų medžiotojai apsistoja ir jau metus uostamiestyje veikiančiame viešbutyje „Baltpark“. Šio viešbučio renginių vadybininkas Vladimiras Kuriačkovskis pastebėjo, kad iš jų viešbučio smulkmenas mėgsta išsinešti ir čia apsistojantys lietuviai, ir vokiečiai.

Viešbučio klientai nevengia pasiimti butelių atidarytuvų, peleninių. Lietuviai mėgsta išsinešti rankšluosčius su viešbučio logotipais, o vokiečiai - informacines knygas apie Klaipėdą.

Vokiečiai labai mėgsta pasiimti reklaminius lankstinukus, žemėlapius. Taip pat svečiai iš Vokietijos mėgsta apsirūpinti maistu, todėl per pusryčius iš viešbučio kavinės dažnai išsineša jogurtus ir bandeles, nors to daryti negalima.

Vieną rytą viešbučio kambarinės aptiko, kad koridoriuose neliko dviejų didžiulių peleninių. „Jos telpa į kelioninį krepšį. Bet nesuprantu, kam tokių peleninių reikia. Gal jas statysis balkone arba sode“, - spėliojo V.Kuriačkovskis.

Nukentėjo ir kaktusas

Dažniau nei iš viešbučių vagiama iš uostamiesčio kavinių. Kavinės-baro „Šiaurės ratas“ savininkas Pranciškus Gricius pastebėjo, kad vagysčių ypač padaugėja po rugsėjo 1-osios, kai į Klaipėdą suvažiuoja studentai. Jis spėjo, kad kai kurie bendrabučiuose gyvenantys studentai stalo įrankiais apsirūpina pasiimdami juos iš kavinių.

Suvenyrų medžiotojai iš „Šiaurės rato“ mėgsta pasiimti prieskonines, pelenines. Užsieniečiai kartais paprašo, kad kavinė jiems parduotų patikusius alaus bokalus. Lietuviai bokalus tiesiog išsineša. Kad sumažėjo indų, paprastai pastebi pamainą atiduodančios barmenės.

Kartais iš kavinės dingsta meniu, kuriuos greičiausiai pastudijuoti išsineša konkurentai.

Kartą į kavinę buvo įsisukę net metalo vagys, sugebėję iš tualeto išmontuoti ir pavogti nemažą nerūdijančio plieno sifoną.

Nuo klientų vagysčių kenčia ir šios kavinės augalai. Kavinėje stovi gražus kaktusas, nuo kurio lankytojai mėgsta slapčia nusiskabyti daigelius, tikėdamiesi, kad namuose pasodinti jie prigys. Šį kaktusą klientai taip apskabo, kad augalas lieka beveik plikas.

Pritrūksta šakučių

Iš kavinės-baro „0,4 promilės“ taip pat dingsta stalo įrankiai, peleninės, alaus bokalai. Kad vagiami stalo įrankiai, ypač pastebima, kai šioje kavinėje būna surengiami didesni banketai ir pritrūksta peilių bei šakučių. Kas kiek laiko barmenės pastebi ir tai, jog gerokai sumažėjo baro peleninių.

Meniu čia dingsta retai. Per devynerius metus neliko gal tik kokių keturių.

Kavinės-baro „0,4 promilės“ savininkas Gediminas Grigas pastebėjo, kad ypač daug indų dingsta vasarą, kai klientai sėdi ne tik viduje, bet ir lauke.