V. Putino jau patvirtintam pilotiniam projektui, pagal kurį būtų atidaryti kulinarijos kavinių ir fabrikų-virtuvių tinklai, broliams reikia 971,8 mln. rublių (16,5 mln. eurų). Išlaidos turėtų atsipirkti per beveik penkerius metus, rašo „Kommersant“, remdamasis A. Končalovksio ir N. Michalkovo V. Putinui adresuotu laišku.   

Šių maitinimo įstaigų prekinis ženklas būtų „Edim doma!“ (liet. „Valgom namie!“), šiuo metu priklausantis A. Končalovskio žmonai, aktorei ir televizijos laidų vedėjai Julijai Vysockajai.
„Šio projekto tikslas – prisidėti prie importo pakaitalų ir sukurti alternatyvą vakarietiškiems greitojo maisto tinklams“, - aiškina projekto iniciatoriai. 

Manoma, kad tinklą sudarys kavinės-parduotuvės ir fabrikai-virtuvės. Pastarosios, be prekybos taškų aprūpinimo, siūlytų maitinimą socialinėms įstaigoms, įskaitant vaikų namus ir internatus.
Pilotinius projektus planuojama įgyvendinti Pamaskvėje ir Kalužsko srityje, kur būtų atidaryta 41 kavinė ir 91 kulinarijos parduotuvė. 

Andrejus Končalovskis
Foto: Vida Press

„Turint galvoje socialinį-politinį projekto pobūdį, prašome pavesti projekto „Edim doma!“ įgyvendinimą Rusijos vyriausybei“, - V. Putino prašo A. Končalovskis ir N. Michalkovas. 

Laikraščio duomenimis, šį pasiūlymą ketina svarstyti ministro pirmininko pavaduotojas Arkadijus Dvorkovičius. Balandžio 9 dieną turėtų įvykti posėdis, kuriame dalyvaus ir Ekonomikos ministerijos, Pramonės ir prekybos ministerijos, Žemės ūkio ministerijos bei Maskvos ir Kalužsko administracijų atstovai. Posėdžio metu turėtų būti apsvarstyta A. Končalovskio ir N. Michalkovo idėja.
Naujienų agentūrai TASS komentuodamas savo iniciatyvą, A. Končalovskis sakė, kad iš vyriausybės laukia reakcijos į jo ir N. Michalkovo pasiūlymą. 

„Yra idėja, ji gali būti vaisinga. Žinoma, iš jos galima padaryti velniai žino ką, kaip ir iš bet kurios kitos idėjos. Norime pabandyti sukurti gero maisto tinklą, tai prieinamas dalykas“, - sakė jis.
Režisierius pridūrė, kad nėra pasirengęs kalbėti konkrečiai. „Jeigu vyriausybė kažką nuspręstų, tuomet būtų galima kalbėti“, - pažymėjo jis. Tuo tarpu N. Michalkovas buvo nepasiekiamas, nes yra išvykęs į užsienį. 

Ekonominės krizės fone Rusijos visuomeninio maitinimo rinka išgyvena rimtą nuosmukį. Kaip rašo „Rossijskaja gazeta“, remdamasi bendrovės 2GIS tyrimu, per tris žiemos mėnesius barų skaičiaus augimas milijoniniuose Rusijos miestuose smuko 18 kartų, o restoranų - apskritai sustojo. Toliau plečiasi tik tinklinės kavinės ir greitojo maisto užkandinės.   

„Vedomosti“ duomenimis, nuo 2014 metų rudens Maskvoje užsidarė apie 900 viešojo maitinimo įmonių. Rusijos viešojo maitinimo rinka 2015 metų vasarį buvo vertinama iš viso 93,5 mlrd. rublių (1,595 mlrd. eurų), o tai yra 5,8 proc. mažiau negu 2014 metais. Per du mėnesius barų, restoranų ir kavinių apyvarta smuko 4,7 proc. ir siekė 186,4 mlrd. rublių (3,1 mlrd. eurų). 

Fabrikų-virtuvių koncepcija Sovietų sąjungoje gimė XX amžiaus trečiajame ir ketvirtajame dešimtmetyje, kai buvo propaguojama šalies industrializacija ir moterų išlaisvinimas iš „vergovės virtuvėje“. Buvo paskelbtas karas „primusams“, „naminiams pietums“ ir „miesčioniškoms aprūkusioms virtuvėms“. Pirmasis fabrikas-virtuvė buvo atidarytas 1925 metais Ivanovo Voznesenske. Vėliau tokios įstaigos užėmė ištisus kvartalus. Pagrindinė jų paskirtis buvo gaminti pusfabrikačius ir tiekti maistą valgykloms. 

Stambiausias užsienio greitojo maisto tinklas Rusijoje yra „McDonald`s“. 2014 metais Julija Vysockaja išleido kulinarijos receptų knygą „Ssoboiki“, skirtą patiekalams, kurie galėtų pakeisti greitą maistą, šokoladinius batonėlius ir bulvių traškučius. 

N. Michalkovo iniciatyva įkvėpė leisti konkurentą amerikiečių „Playboy“ 

Permės deputatas, kolekcininkas ir mecenatas Andrejus Agišiovas, įkvėptas A. Končalovskio ir N. Michalkovo pavyzdžio, nusprendė pasekti jų pėdomis ir pradėti leisti nacionalinį konkurentą amerikietiškam erotiniam žurnalui „Playboy“ bei pornografiniam „Hustler“. 

„Susitarėme leisti nacionalinį erotinį-patriotinį žurnalą, pavadinimu „Dročun“, kuris galėtų konkuruoti su užsienio analogais, konkrečiai – „Playboy“ ir „Hustler“. Šiuo metu rašome laišką prezidentui V. Putinui, kuriame prašysime pagalbos realizuojant mūsų verslo idėją“, - „Facebook“ pasakojo A. Agišiovas. 

Motyvuodamas savo projektą, politikas taip pat kalba apie būtinybę ieškoti pakaitalo importui ir kurti „alternatyvas vakarietiškiems lengvabūdiško turinio leidiniams“, o prašyme dėl paramos, skirtame V. Putinui, bus pabrėžtas socialinis-politinis projekto pobūdis. 

„Žinoma, žurnale „Dročun“ nebus jokių nešvankybių ir vakarietiškos pornografijos. Mūsų žurnalas bus apie meilę ir aukščiausią jos išraišką – meilę Tėvynei. Kupinas dvasingumo, su sąvaržėlėmis. Meilę iliustruos spalvotos fotografijos su rusų moterimis, vilkinčiomis jūreiviškomis striukėmis, vatinukais, oranžinėmis liemenėmis ir apsauginiais kostiumais nuo cheminių medžiagų. Kaip manote, ar skirs mums milijardą iš Nacionalinės gerovės fondo?“, - rašė deputatas.   

Pažymėsime, kad A. Agišiovo skaitytojai, dalyvaujantys diskusijoje apie šį pasiūlymą, pritaria naujo žurnalo leidimui ir pažymi, kad pagrindžiant šį projektą, būtinai reikia pridurti, jog bus sukurta naujų darbo vietų.