Pradžia sunki

Pašnekovė atvirauja, kad makaronų namai atsirado, pirmiausia siekiant susikurti darbo vietas sau. „Nelabai įsivaizdavome, ką mano vyras italas, nemokantis lietuvių kalbos, būtų galėjęs veikti Klaipėdoje. O ir man pačiai po tiek metų, pragyventų svetur, darbą nebūtų lengva rasti“, – pasakoja moteris. Užuot verkšlenusi dėl iškilusių sunkumų kuriant naują gyvenimą Lietuvoje, pašnekovė ėmėsi savo verslo.

„Grįžusi iš Italijos supratau, kad labai pasiilgau tikro itališko maisto. Jo ypač pasigedo vaikai. Suvokiau, kad Klaipėdoje nėra tokios vietos, kurioje būtų gaminami švieži makaronai ir kiti panašūs patiekalai. Be to, uostamiesčio gyventojus norėjome supažindinti su itališko maisto ruošimo būdais“, – pasirinkimą verslą sieti su makaronų gamyba motyvuoja moteris.

Pašnekovės teigimu, verslo pradžia buvo sunkesnė, nei tikėtasi. „Labai ilgai neradau tinkamų patalpų, vėliau daug investavau į patalpų remontą, virtuvės įrangą. Išleidau visas santaupas, bet jų neužteko, teko imti apie 90 tūkst. litų paskolą“, – prisimena S. Jaraitytė-Scippa.

Vilioja unikalumu

„Supratau, kad būdami kaip visi nieko nepasieksime. Pabandėme net tiekti dienos pietus – kepsnius, bet pamatėme, kad klientus prisijaukinti galime tik savo unikalumu“, – tikina verslininkė.

Pradėję nuo įvairių rūšių makaronų, namai „La Pasta“ klientams jau siūlo paragauti ir lazanijų, virtinukų su skirtingais įdarais, mėsa, špinatais įdarytų pyragų, šviežių bandelių. Visų patiekalų makaronų namuose galima skanauti vietoje arba išsinešti. 

„Mūsų namuose ruošiami makaronai gaminami iš kietųjų kviečių, augančių tik saulėtoje Italijoje, miltų. Iš tokių miltų verdami makaronai yra lengvai virškinami, suteikia reikiamos energijos, turi ląstelienos, svarbiausia – netukina. Visus produktus renkamės natūralius, be konservantų. Mūsų gaminami patiekalai yra puiki galimybė norintiems skaniai ir sveikai pavalgyti, bet laiko virtuvėje negalintiems skirti žmonėms. Siūlydami naminį itališką maistą pamažu klaipėdiečius jau įpratinome, kad reikia valgyti makaronus su padažu, o ne atvirkščiai“, – šypsosi S. Jaraitytė-Scippa.


Finansinė parama suteikė pasitikėjimo

Verslininkė pripažino, kad pradžia nebuvo tokia paprasta, kaip buvo galima tikėtis. Rodos, sumanyta puiki idėja turėjo padėti pamatus tokiai pat sėkmingai verslo pradžiai. Moteriai teko patirti ir išbandymų. „Susidūrėme su patalpų problema. Rodos, jau buvome suradę tinkamą vietą, tačiau mums tvarkant dokumentus patalpas išsinuomojo kiti. Teko ieškoti kitų. Radę naujas patalpas, turėjome investuoti į jų remontą, todėl išlaidos dar padidėjo. Prieš pradedant verslą, kilo sunkumų ir su tiksliu finansų apskaičiavimu nuomai ar mokesčiams“, – atskleidžia pašnekovė. Moteris pradėjo ieškoti pagalbos verslo pradžiai, o gauta paskola išsprendė finansines kliūtis.

Pašnekovės nuomone, sėkmingai verslo pradžiai būtina gera idėja, tikėjimas ja ir noras būti unikaliam. S. Jaraitytė-Scippa įsitikinusi, kad tik individualumas ir entuziazmas padėjo pasiekti savo tikslą, o kartu ir kitiems leido patikėti perspektyviu sumanymu.

„TOP 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų” iniciatyvos ėmėsi „BZN start“ kartu su partneriais: „Swedbank“, AB, dantų pasta „Ecodenta“, prekybos ir pramogų centru „Ozas“, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), Mykolo Romerio universitetu, naujienų portalu „Delfi“ ir „Žinių radiju“.

Susipažinti su visomis šio projekto dalyvėmis ir balsuoti už labiausiai patikusias idėjas galite ČIA.

O jaunų verslų įkūrėjas, jau kviečiame registruotis į kitų metų leidinį ČIA.