Gyventojams persisotinus pigios ir masinės gamybos produktais, pasaulio ekonomikai atsitiesiant verslininkai užčiuopia naują gyslą – pirkėjai nori išskirtinių, pritaikytų individualiems poreikiams (angl. customized) produktų.

Būtent prie tokios idėjos jau apie metus Danijoje dirba lietuvis G. Maslauskas su bendraminčiu estu Kasparu.

Konkurentai sporte tapo bendraminčiais versle

Šiuo metu jaunieji verslininkai dirba įsikūrę startuolių centre Odensėje. Lietuvis su estu bando išsukti dviračių verslą.

„Prieš maždaug metus Kasparas gyveno Londone, dirbo pardavėju ir suprato, kad norint būti geru šiame versle reikia mesti darbą ir kurti įmonę. Įkurti verslą jis atvyko į Daniją, kur mokosi jo mergina“, - kaip susikirto keliai su verslo partneriu, pasakojo G. Maslauskas.

Tiek Kasparas, tiek Gediminas žaidžia ledo ritulį. Vyrai susipažino ledo ritulio aikštelėje. Tiesa, žaidė priešingose komandose.

„Aš tuo metu buvau kaip tik baigęs universitetą ir ieškojau galimybių Danijoje“, - prisiminė lietuvis.

Kasparas turi mechaninės inžinerijos išsilavinimą, G. Maslauskas – rinkodaros.

KP Cykler dviračiai
Suvieniję savo jėgas jaunieji verslininkai atsiraitojo rankoves ir kibo prie darbų. Kaip pasakojo lietuvis, individualizuotų dviračių idėja kilo jo partneriui Kasparui. Įkūrus kompaniją buvo sukurti dviračių dizainai, prekės ženklas „KP Cykler“.

G. Maslauskas pasakojo, kad dviračius jis su verslo partneriu surinkinėja Odensėje savo rankomis.

Pašnekovo teigimu, jaunuoliai klientams siūlo internetinėje svetainėje patiems išsirinkti, kokio dviračio jie norėtų: siūlomi dviejų tipų dviračio rėmai (fiksuotos ašies ir „freewheel“), trijų tipų sėdynės ir dviejų tipų ratai.

„Mano partneris Kasparas – didžiulis „BMX“ dviračių mėgėjas ir jis inovaciją pasiskolino iš šių dviračių rinkos. Tokiu būdu, jei žmogus pasirenka fiksuotos ašies dviratį, tai jam nereikia stabdžių (stabdoma pedalą spaudžiant atgal), jei pasirenkamas „freewheel“ rėmas, tai stabdžių laidas eina per patį rėmą“, - pasakojo lietuvis.

Savo sprendimui patobulinti jaunieji verslininkai sugalvojo panaudoti ir išmaniąsias technologijas: dviračių vaire yra įmontuojamos mikroschemos, kurios išmaniojo telefono programėlėje leidžia matyti, koks dviračio rėmo numeris, kam dviratis priklauso ir kokie savininko kontaktai.

„Galvojame, kad ateityje būtų galima įmontuoti GPS sekimo priemones“, - pridėjo pašnekovas.

Baidosi investuotojų

Ar esto ir lietuvio kuriamas produktas yra reikalingas rinkai, jaunuoliai šiuo metu nori įsitikinti dalyvaudami minios finansavimo platformoje „Kickstarter“. Įmonės įkūrimo kaštams padengti bei ateities plėtrai norima surinkti 200 tūkst. Danijos kronų (26,7 tūkst. eurų). Kartu tikimasi parduoti 50 dviračių Europoje ir 50 – JAV rinkoje. Dviračio kaina – 850 eurų.

Iki šiol individualiems poreikiams pritaikyti dviračiais „KP Cykler“ važinėja lietuvio ir esto draugai ir artimųjų ratas.

„Nenorime būti didžiulė korporacija, kuri parduotų masei. Norime, kad dviračiai būtų kokybiški. Tai nėra didelio pelno siekimas. Norime apeiti investuotojus, kad jie nenurodinėtų, ką mums daryti, todėl ir naudojame „Kickstarter“ platformą“, - komentavo pašnekovas.

G. Maslauskas prisipažino, kad jo siūlomas produktas susilaukia visokių atsiliepimų. Neslepia pašnekovas ir vieną pavarą turinčio dviračio trūkumų.

„Žinoma, tai - ne kiekvieno miesto dviratis. Kadangi dviračiai yra vienos pavaros, patogumas važiuojant priklauso nuo miesto reljefo“, - kalbėjo lietuvis.

Pasibaigus „Kickstarter“ programai jaunieji verslininkai žada plėsti savo veiklos sritį – klientams siūlyti aksesuarus dviračiams. Šiuo metu kaip tik vyksta braižymai, skaičiavimai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)