Bankas „Nordea“ tvirtina nuodugniai ištyręs atvejį ir nustatęs, kad tai lėmė žmogiška klaida, dėl kurios atsiprašo klientų.

Trečiadienio pavakarę pilietiškas banko klientas padarė matomų sąskaitų duomenų kopijas, jas nusiuntė Lietuvos bankui, policijai ir DELFI redakcijai.

„Aš matau dvi savo sąskaitas, dvi – kito žmogaus. Taip pat matau kito žmogaus kreditinės kortelės numerį ir nematau savo dviejų kreditinių kortelių. Aš du kartus prisijungiau prie savo elektroninės bankininkystės ir mačiau tą patį. Iš karto supratau, kad tai yra negeri dalykai, panašu, kad tai ne laikinas sutrikimas, o sistemos klaida“, - apstulbęs DELFI pasakojo banko klientas.

Pašnekovui nerimą kelia ir tai, kad žmogus, kurio sąskaitas jis mato, užima aukštas pareigas.

„Aš manau, kad tai yra rimtas pažeidimas ir rimta jų saugumo spraga. Aš nebandžiau, bet manau, kad galėčiau daryti pavedimus iš tų sąskaitų“, - sakė jis.

Iš banko pateikiamų duomenų galima ne tik pamatyti, kur žmogus gyvena, kur dirba, kokia jo šeimyninė padėtis, bet ir paskutinių operacijų duomenis bei sumas.

Iki šiol Lietuvos bankininkystės istorijoje toks atvejis nėra patekęs į viešumą.

DELFI susisiekė su minimu diplomatu, kuris tvirtino pirmą kartą girdįs apie tai, kad jo sąskaitos gali būti matomos kitiems asmenims. 

„Be abejo, jaučiuosi labai blogai. Pradėsiu nuo to, kad Jus palaikiau paprasčiausiu sukčiavimo atveju, kadangi tikrai teko ir su tuo susidurti. Deja, pokalbio metu įsitikinau, jog Jums žinomi ne tik mano asmens duomenys, bet ir konfidenciali mokėjimų informacija. Faktas kaip blynas, įskaitant pavedimus tarp savo sąskaitų ir mokėjimus užsienyje“, - DELFI komentavo diplomatas.

„Slaptažodžių niekur neužsirašinėju, niekam nediktuoju ir reguliariai keičiu kaip nurodoma. Tad labai keisti dalykai, išties", - pridūrė jis.

Pasak pašnekovo, tokia situacija yra netoleruotina. Jis patikrino savo sąskaitas - pinigai jose nepaliesti.

„Dar labiau glumina negalėjimas susisiekti su banku po darbo valandų iškilus tokioms problemoms. Esu turėjęs sąskaitų užsienyje, ten bankai pasiekiami gyvai 24 valandas per parą. Norėčiau tikėtis, kad bent jau pinigai sąskaitoje išliks saugūs, nors mano asmens duomenų neišsaugojimas verčia tuo abejoti“, - pripažino diplomatas.

Sulaukęs klausimų iš DELFI dėl kliento skundo bankas pradėjo patikrinimą. Vėlų trečiadienio vakarą „Nordea" banko komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas DELFI sakė, kad tai lėmė žmogaus neteisingai atlikta operacija.

„Ištyrėme įvykusios klaidos priežastis ir nustatėme, kad dėl vadybininko neteisingai atliktos rankinės operacijos du banko klientai patyrė nepatogumų. Imsimės visų priemonių, kad ateityje tokia situacija nepasikartotų. Apgailestaujame ir atsiprašome klientų dėl patirtų nepatogumų", - komentavo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (368)