Tyrimo metu buvo analizuojama atsitiktinai parinktų pigu.lt interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens, miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų, arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo lentynos bei sodo žibinto reklama. Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad Bendrovė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų realią naudą pirkėjams, nes:

palyginimui naudojo pakankamai seniai, pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas reikšmingai didesnes prekių kainas;

prekių reklamoje naudotos palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos iliuziją.

bendrovė nesugebėjo pagrįsti sandėliavimo lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad pigu.lt atstovų elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus, bendrovei skyrė 7630 eurų baudą. Nors Konkurencijos tarybos ekspertai nagrinėjo tik dešimt atsitiktinai parinktų prekių reklamas, tai nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka reklamos įstatymo reikalavimus. Konkurencijos taryba tikisi, kad pigu.lt atsižvelgs į tyrimo išvadas ir įvertins kitų savo parduodamų prekių reklamą, o prireikus – atitinkamai ją pakeis.

Konkurencijos taryba nagrinėjo 4 reklamas per pastaruosius 4 metus, kuriose palyginimui buvo pateikta didesnė prekių kaina. Konkurencijos taryba pažymi, kad renkantis tokį reklamos būdą pardavėjai privalo  kainas lyginti tokiu būdu, jog vartotojai galėtų suprasti tikrąją jiems pateikiamo pasiūlymo naudą.

Taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2013 m. patvirtino klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires. Kartu su gairėmis, tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Konkurencijos tarybos ekspertai 2014 m. išnagrinėjo 284 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą.

„Pigu.lt“ komentaras

Komentuoja Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius

Reaguodami į Konkurencijos tarybos sprendimą norime užtikrinti visus savo pirkėjus, kad nuo pat savo veiklos pradžios dirbame vadovaudamiesi visais Lietuvoje galiojančiais teisės aktais, taip pat – geriausia pasauline praktika ir etiško verslo taisyklėmis, visuomet elgiamės sąžiningai tiek savo klientų, tiek konkurentų atžvilgiu.

Kartu apgailestaujame, kad Konkurencijos tarybai galėjo susidaryti klaidingas įspūdis apie internetinėje parduotuvėje skelbiamas prekių kainas. Darome viską, kad informacija apie prekių kainas būtų skelbiama dar aiškiau ir suprantamiau.

E. parduotuvėje visuomet aiškiai pateikiame informaciją apie parduodamas prekes ir jų pristatymo sąlygas. Prireikus mūsų pirkėjai visais rūpimais klausimais gali pasikonsultuoti telefonu arba parašyti e. laišką.

Esame tikri, kad Konkurencijos tarybos sprendimas yra neteisingas. Mes su juo nesutinkame.

Komentaras

Andrius Iškauskas, AAA Law partneris, advokatas

Andrius Iškauskas
Konkurencijos taryba savuoju sprendimu įtvirtino labai griežtus reikalavimus kainų palyginimui. Iš vienos pusės tai galima vadinti sveikintina vartotojų teisių apsauga - Lietuvos elektroninėms parduotuvėms bus dar sunkiau varžytis su savo užsienio konkurentais. Pavyzdžiui, Amazon.com, kuri parduoda prekes ir į Lietuvą, taip pat lygina kainas, tačiau Konkurencijos tarybos sprendimas jai nebus taikomas, nes ji neregistruota Lietuvoje. Manyčiau, reikia šį klausimą spręsti visoje Europos Sąjungoje vienu kartu, nes mūsų verslininkai atsidūrė labai nepalankioje konkurencinėje padėtyje.