„Ateina laikas, kai supranti, kad tuo keliu eiti nebegali“, - teigia prieš metus samdomą darbą metusi Jūratė Kubaitytė. Kai ši mintis užvaldė vilnietę, ji metė darbą ir nusprendė kurti savo verslą.

Maždaug prieš metus J. Kubaitytė surinko savo pažįstamos Rūtos Meškauskienės telefono numerį ir išgirdusi balsą kitame ragelio gale tarė: „Išėjau iš darbo. Kursiu savo verslą, ieškau verslo partnerio. Gal nori prisijungti?“.

Vilnietės nuostabai R. Meškauskienė atsakė, kad pati prieš porą dienų metė samdomą darbą ir galvoja apie savo verslą. Taip prieš metus savo jėgas suvienijo dvi daugiau nei prieš 15 metų ekonomikos studijas Vilniaus universitete krimtusios moterys.

Studijų laikais jos viena kitą pažinojo tik iš matymo, niekada nebuvo draugėmis, tačiau jų pažintis atsinaujino netikėtai susitikus tekstilės parodoje, o po pusmečio likimą suvedė jau minėtas skambutis.

„Sujungėme savo jėgas ir skirtingas patirtis“, - sako J. Kubaitytė.

Supratusios, kad be samdomų darbų moterys turės savo sėkme pasirūpinti pačios, verslios vilnietės pradėjo galvoti, kokią idėją ar svajonę joms reikėtų įgyvendinti.

Abi moterys nusprendė susikoncentruoti į funkcinės tekstilės gaminius, įsteigė MB „Kanapė“ ir pradėjo siūlyti klientams iš kanapių pluošto pagamintas kojines.

„Subrendo reikalas pradėti nuosavą verslą ir ieškant minčių, kur galėtume pasireikšti, kas mus motyvuotų, atradome, kad funkcinė tekstilė mums yra priimtinas variantas“, - pasakojo J. Kubaitytė.

Pradėjusios prekiauti jau minėtomis kojinėmis moterys nusprendė ties vienu gaminiu neapsistoti, pasiūlė dar dvi gaminių linijas.

Viena iš jų – ultravioletinius spindulius praleidžiantys maudymosi kostiumėliai.

„Prieš kokius ketverius metus sėdėjau namuose ir dukrai sakau – jei aš būčiau chemikė, sukurčiau audinį, kuris praleidžia ultravioletinius spindulius, nes labai nemėgstu įdegti „gabalais“. Po poros metų visišką įdegį suteikiančius maudymosi kostiumėlius jau aptikau internete. Norėjau nusipirkti, bet kaina buvo didelė, tai taip ta mintis ir užsiliko“, - prisiminė R. Meškauskienė.

Pradėjus verslą su studijų laikų pažįstama moteris vėl į dienos šviesą ištraukė idėją apie specialiuosius maudymosi kostiumėlius.

„Jau prieš tai buvau apsižiūrėjusi, kiek yra tokių gaminių rimtesnių gamintojų. Labiausiai patiko vokiečių atstovas. Parašėme jiems su mintimi, kad galėsime platinti jų gaminius Lietuvoje. Bandėme ir kitiems rašyti, bet norėjome, kad tik šie sutiktų“, - pasakojo verslininkė.

MB "Kanapė" įkūrėjos Rūta Meškauskienė ir Jūratė Kubaitytė

Daugybę valandų praleidus prie elektroninių laiškų, moterims pavyko. Jos įsigijo visą partiją šių maudymosi kostiumėlių.

Trečiasis produktas, kurį savo klientams siūlo nuo samdomo darbo nusisukusios moterys, – šviesą atspindintys drabužiai (marškinėliai, megztos kepurės).

„Žiniasklaidoje visada atkreipdavau dėmesį į straipsnius apie perėjose partrenktus žmones“, - pasakojo J. Kubaitytė. Taigi, drabužiai, kurie kartu veikia ir kaip atšvaitai atrodė puiki idėja moterims.

Atšvaito efektą turinčias megztas kepures moterys suskubo klientams pasiūlyti dar prieš Kalėdas. Pradėjusios derinti gamybos procesą su užsienyje įsikūrusiomis gamyklomis, moterys suprato, kad niekaip nespės, todėl įsigijo šviesą atspindinčių siūlų, surado, kas rankomis numegztų kepurių, ir taip jų gamybą pradėjo Lietuvoje.

Iš pradžių vilnietės gaminiais prekiavo vien internetinėje prekyboje. Vėliau pradėjo ieškoti prekybininkų, kurie jų prekės ženklu pažymėtus gaminius pardavinėtų savo prekybos vietose.

Vis dėlto didelį potencialią, išvysčius internetinę prekybą, moterys mato ir užsienyje. Abi pašnekovės tvirtino, kad lietuviai vis dar yra gana konservatyvūs ir į naujoves žiūri atsargiai.

„Iš pradžių pardavinėjome tik internete, bet esame susitarę su įvairiais prekybos taškais Vilniuje ir kituose miestuose. Šiek tiek prekių iškeliauja ir į kitas šalis – ypač prieš Kalėdas buvo kepurių pirkimas iš Skandinavijos taškų“, - pasakojo R. Meškauskienė.

Verslios moterys spindi energija. Apie grįžimą į samdomą darbą jos net negalvoja. Visos mintys ir visas laikas skiriamas jų idėjoms įgyvendinti.

„Kažkada galvojau, kad žmonės, turintys savo verslą ir sakantys, kad negalėtų dirbti kitiems, išsigalvoja, bet dabar kartu suprantu, kad tai yra ir pasitenkinimas, kūrybiškumas, - tvirtino J. Kubaitytė. - Ateina laikas, kai supranti, kad tuo keliu (dirbti kitiems – red.) eiti nebegali. Prieš tai finansinis saugumas gal būna ir svarbiau, bet ateina laikas, kai jau ne tas saugumas tampa svarbiausiu kriterijumi“.

Verslininkės teigė, kad šiuo metu mąsto apie platesnį savo prekių platinimo tinklą – tariasi dėl galimybės jų prekių ženklu pažymėtos produkcijos pardavimo galimybėmis Suomijoje, Austrijoje, Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje.

Žinote ką tai reiškia – žengti drąsų žingsnį, mesti atsibodusį darbą ir pasinerti į tai, apie ką visą gyvenimą svajojote? Puikiai suprantate, kaip sudėtinga pradėti verslą ir tapti pačiu sau vadovu, galite pradedantiesiems ar tik apie tai tyliai svajojantiems papasakoti, su kokiais sunkumais susidurs? O gal pabandėte ir dabar drąsiai galite pasidalinti, kad šiuo keliu nebeeitumėte?

Pasidalink savo pasakojimu, įkvėpk kitus, išdrįsk pasakyti, kad buvo sunku ir atverk savo širdies kertelę. Papasakok apie sprendimą, pakeitusį tavo gyvenimą!

Norėdami dalyvauti konkurse, naudokitės nuoroda žemiau arba rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Darbas“. Vienas, pasidalinęs savo istorija laimės J. Rifkin knygą „Trečioji pramonės revoliucija“.