„Nebuvau pasirengęs tokiam klausimui. Man reikia šiek tiek laiko apie tai pagalvoti“, - atsakė jis.
Jis galėjo atsakyti taip: po to, kai patenkini būtiniausius poreikius, pasieki komforto lygį. Už jo prasideda prabanga. 

„Edmiston“ jachtų specialistai tikrai siūlo žymiai daugiau, negu reikia paprastam komfortui, rašo „BBC News“. 

Galiausiai taip ir turi būti, kai tavo klientais yra Romanas Abramovičius ar Simonas Cowellas.
„Edmiston“ rinkodaros vadovas Rory Trahairas teigia, kad žaisti galima su daugybe bruožų: „Viena iš populiariausių mūsų jachtų – TV – yra 257 pėdų (89 m) ilgio. Ji turi keturias nuosavas valtis, barą, prie kurio reikia priplaukti, ir įgulos santykį, pagal kurį vienam svečiui tenka daugiau kaip po du įgulos narius“. 

Ši jachta turi aikštelę sraigtasparniams, o jos baseiną galima paversti diskoteka. 

Komforto lygį gerokai viršija ir automobiliai „Aston Martin“, kurių gamintojai teigia, kad „jei užsakovų pageidavimai nepažeidžia jokių įstatymų, jie galintys įvykdyti bet ką: pradedant gryno aukso emblemomis ir baigiant visiškai unikalia, vienetine mašina“.   

Didžiulė paklausa 

Pasaulinės prabangos prekių rinkos augimas yra pribloškiantis ir jis toliau didėja. Prieš penkerius metus ji sudarė 247 mlrd. dolerių, o pernai – jau 338 mlrd. dolerių (296 mlrd. eurų). Tai reiškia, kad ji paaugo 36 proc., pažymi duomenų specialistai „Euromonitor“. 

Didžioji dalis paklausos sklido iš Rusijos ir kitų sparčiai augančių šalių. Tačiau sulėtėjusi plėtra ir Rusijos politinė padėtis pristabdė šį procesą, teigia „Euromonitor“ pasaulio prabangos prekių skyriaus vadovė Fflur Roberts. „Socialiniai neramumai ir politinis konfliktas turės didžiulį poveikį rinkoms, kurios buvo laikomos sparčiai augančiomis“, - teigė ji, pridurdama, kad augimą vėl pradės skatinti išsivysčiusios rinkos.   

Augimas turėtų būti įspūdingas. „Euromonitor“ prognozuoja, kad išlaidos prabangos prekėms iki 2019 metų pasieks 463 mlrd. dolerių. Tai reiškia, kad per 10 metų jos bus padidėjusios 88 proc.

Geidulingas blizgesys 

Įmonėje „Edmiston“ jachtos TV nuoma savaitei kainuoja 850 tūkst. eurų, o „Aston Martin“ automobilių nuomos kainos prasideda nuo 200 tūkst. svarų (274 tūkst. eurų).   

Nepaisant šių akis išsprogdinančių kainų, jos nesudaro didelės dalies tarp 338 mlrd. dolerių, kurie kasmet išleidžiami prabangos prekėms.   

Ši dalis atitenka daiktams, kurie ne itin ištuština sąskaitą, bet byloja apie rečiau sutinkamą ir labiau išpaikintą pasaulį.   

Žmonės gali pasistengti ir įsigyti virtinę prabangių prekių, ir sparčiausiai auganti garsiausių pasaulio gamintojų prekių kategorija yra aksesuarai – rankinės, raktų pakabukai, telefonų ir planšetinių kompiuterių dėklai bei akiniai nuo saulės.   

Prognozuojama, kad šių prekių rinka augs 50 proc. ir 2019 metais pasieks 86,4 mlrd. dolerių.
Tačiau paimkime rankinę. Tai tėra odos gabalas, siūlės ir kelios kitos detalės bei elementai. Kodėl garsūs, trokštami vardai kainuoja tūkstančius?   

Prkeių ženklų konsultavimo įmonės „Caffeine Partnership“ įkūrėjas Andy Milliganas sako, kad šių prekių esmę sudaro kruopšti rinkodara, kuri maksimaliai padidina kainą, kurią žmonės gali sumokėti. „Pirmiausia sukuri prekės ženklo asociacijas su prabanga. Tuomet nustatai kainos tašką, kurį žmonės gali įpirkti“, - teigė jis. 

„Armani“ turi kelis skirtingus kainų lygius, kaip ir „Prada“, „Gucci“ bei „Tiffany“. Egzistuoja tam tikri produktai, pavyzdžiui, kvepalai. Jų kainą galima šiek tiek užkelti, sukurti gražų buteliuką, ir žmonės juos sau pasidovanos“, - sakė A. Milliganas. 

Kaip savo knygoje „Stitched Up“ rašo Tansy E. Hoskins, prabangių gaminių namai naudoja savotišką piramidės modelį: „Nedidelis kiekis prabangių produktų, pavyzdžiui, lagaminų ir aukštosios mados drabužių, būna skirtas itin turtingiems klientams, tačiau didžiausią pelno dalį neša „masinei rinkai“ skirtų produktų pardavimai“.   

„Štai kvepalai ir kosmetika sudaro iki 55 proc. „Chanel“ pajamų“, - teigė ji.

Įperkamumo spąstai 

Jeigu produktas tampa pernelyg populiarus, jis praranda savo prabangos žavesį. „Kai tavo vairuotojas pradeda nešioti tokį patį laikrodį, kaip ir jūs, ateina laikas dairytis kažko įdomesnio“, - sakė Simonas Peckas iš „House of Luxury“. 

Supratimas, kad parduoti kuo daugiau prekių nėra naudinga verslui, yra keistas. Tačiau prabangos kūrėjams išaugę pardavimai tampa tikrais spąstais. Pavadinkime juos „Burberry“ spąstais. Didžiosios Britanijos lietpalčių gamintoja nuo 2000 metų prarado savo įvaizdžio kontrolę, kai futbolo sirgaliai ir muilo operų žvaigždės pradėjo rodytis nuo galvos iki kojų apsirėdę garsiąja languota medžiaga.   

„Burberry“ teko pakeisti kryptį ir pasamdyti garsiausius dizainerius. Dabar ji patenka tarp 10 garsiausių prabangos prekių ženklų pasaulyje ir yra vertinama 5,59 mlrd. dolerių, rodo „Interbrand“ prekių ženklų analizės duomenys.

Kerintis pasaulis 

Pasak A. Milligano, kitas būdas išsaugoti patrauklumą yra kurti tinkamą atmosferą. „Jei perki „Burberry“ paltą ar „Tiffany“ kūrinį, jie neparduodami kaip paprasčiausias gaminys – jie tampa prabangos potyriu. Dažnai norisi tiesiog užeiti į specialią parduotuvę ir pasinerti į aptarnavimą“, - teigė jis. 

„Prabanga yra potyris, kurį mes siūlome savo klientams, panardindami juos į magišką ir kerintį pasaulį“, - sakė Jean Bienayme iš prabangios juvelyrikos parduotuvių „Van Cleef and Arpels“.
Išsinuomojus „Edmiston“ jachtą, taip pat siūlomas asmeniškas aptarnavimas, o ne atvirai demonstruojama prabanga, sako Rory Trahairas. 

Aptarnavimo lygis nuomos laikotarpiu tikrai užgožia viską, ką siūlo „Tripadvisor“. „Klientams paskiriamas atsidavęs asistentas, jie su juo dirba, aptaria, pavyzdžiui, plaukimo maršrutus, svečių skaičių. Klientų kelione rūpinamės nuo paėmimo iš namų, įsodinimo į privatų lėktuvą ir iki parvežimo atgal į namus. Ir, žinoma, mes visada būname po ranka viso plaukiojimo metu, kad padėtume bet kokiu klausimu“, - teigė jis.

Skrudintas malonumas 

Tačiau vadybos konsultantas ir rašytojas Peteris Yorkas skeptiškai vertina pačią prabangos sąvoką ir ypač garsiuosius vardus.   

Ar jie atstovauja prabangai? „Žinoma, kad ne, - suprunkščia jis. – Tai tik prekės ženklai“.
Jis aiškina paprastai: „Prabanga tėra verslo modelis. Jei esi prabangos verslo ženklas, daiktas, kurį gamini, yra prekės ženklas“. 

Jam pačiam tikroji prabanga nėra susijusi su aukšta kaina. „Tikroji prabanga būna tuomet, kai prabundi vidury nakties ir pamanai: „Ech, norėčiau sūrio ant skrudintos duonos“, ir kažkas tau tai padaro – bet ne kaip paslaugą - ir atneša ant dailaus padėkliuko“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)