Renginys, kuris vyko verslo žurnalo „BZN start“ iniciatyva kartu su ištikimais partneriais, tarp kurių – AB „Swedbank”, telekomunikacijų įmonė „TEO LT”, konsultacijų įmonė „TMD partners”, Mykolo Romerio universitetas, naujienų portalas „Delfi“, „Žinių radijas“, viršijo net didžiausius lūkesčius.

Dalyviai – verslininkai ir svajojantieji apie verslą

Viešbučio „Radisson Blu Royal Astorija“ konferencijų salėje dalyviai vos susispaudė. Į renginį buvo atrinkta šimtas žmonių, nors norinčiųjų dalyvauti buvo triskart daugiau. „240 minučių įkrovos“ pritraukia ne tik galimybe ko nors išmokti ar laimėti pietus su sostinės meru, bet ir savo pažintimis.

Dauguma renginio dalyvių – verslininkai. Tik trečdalis yra samdomi darbuotojai, bet ir jie pusiau slapta svajoja apie savo verslą. Kitaip jie čia tiesiog nedalyvautų.

Daugiausia dėmesio skirta kūrybingumui

Renginyje pranešimą apie kūrybingumo svarbą bei jo ugdymą skaitęs ir komisijoje dalyvavęs reklamos agentūros „Milk“ tekstų kūrėjas, kūrybos vadovas ir partneris Rimantas Stanevičius prisipažino, kad pats jo dalyvavimas renginyje yra savotiškas kūrybinis aktas. „Man taip dažnai būna. Pasakau, kad kažkur ateisiu, ir paskui galvoju: „Kam aš pasižadėjau? Dabar vėl reikės ruoštis.“ Tiesa, paskui prisimenu, kad visada viskas pavyksta, atsiranda naujų pažinčių“, – juokėsi jis.

Pasak R. Stanevičiaus, renginio metu, žinoma, pritrūksta laiko ir erdvės kūrybingumui skleistis, bet jo užuomazgų jis įžvelgė.

„Pamačiau gal daugiau savimi pasitikinčių žmonių. Buvo išreikštos ir kelios mintys, kurios pasirodė labai kūrybingos. Žinoma, nesitikėjau, kad man pavyks čia tą kūrybingumą kaip nors išplėtoti. Visgi čia atėjo žmonės, kurie praleido po dvidešimt minučių žaisdami socialinį mandagumo žaidimą. Juk tu turi būti mandagus, negali pradėti dominuoti komandoje ir t. t.“, – teigė pašnekovas.

Labiausiai savo pranešimu jam norėjosi ne tiek įkvėpti, kiek nuraminti ir padrąsinti.

„Veikiausiai šįvakar ir norėjau pasakyti, kad, bent jau kiek man teko skaityti, mokytis ir patirti iš praktikos, sugalvoti ką nors originalaus yra labai sunku. Tam turi būti atitinkama komanda, daug laiko. Dabartinės sąlygos tam netgi buvo sunkinanti aplinkybė. Todėl mano žinia ir turėjo būti tokia, kad teoriškai turėtų būti taip ir šitaip, bet nereikia būti sau pernelyg griežtiems, nes iš karto nieko tikrai neišeis. Ypač tokiomis sąlygomis. Čia juk savotiškas greitasis pasimatymas. Ten juk nėra tikras pasimatymas, nėra jo romantikos. Vis dėlto šis žanras labai padeda susipažinti, praplėsti savo socialinį tinklą“, – kalbėjo R. Stanevičius.

Tada ir dabar

Itin didelio publikos susidomėjimo sulaukė restoranų įkūrėjas Arūnas Oželis. Jo verslo patirtis, siekianti jau daugiau nei du dešimtmečius, kaustė ne vieno dėmesį. Pats verslininkas nurodė jaunojoje kartoje, kuri taip noriai geria į save jo patirtis, matantis daug idealizmo. Tiesa, ne visada teigiamo, peraugančio į naivumą.

„Sakyčiau, pastebiu ne tik naivumo, bet ir daug maksimalizmo. Jie nori visko ir iš karto. Jie nori ir daug. Nėra nuosaikumo. Jie ir nenori laukti. Turi mintį ir nori viską daryti labai staigiai. Ypač šiais laikais, kai yra tiek pavyzdžių su internetiniais verslais ir pasiūlymais, žmonės sukuria labai sėkmingų verslų. Tokioje srityje noras viską daryti greitai gal ir pasiteisina. Labiau klasikiniame versle iš tiesų visgi vyksta darbas. Kad ir restoranų versle reikia realiai stovėti virtuvėje, padirbėti ir padavėju“, – sakė jis.

A. Oželis pabrėžė, kad per du dešimtmečius sąlygos jaunam verslui neatpažįstamai pasikeitė. Apie tokius renginius kaip „240 minučių įkrovos“ prieš du dešimtmečius juk net kalbos nebuvo. „Manau, dabar daug kas vyksta dėl smagumo. Žmonės naudojasi galimybe su kuo nors susipažinti, kažkur pasirodyti, pabendrauti su savo bendraminčiais. Man dabar sunku pasakyti, ar eičiau į tokį renginį, jei man būtų 20, 25 ar 30 metų. Velnias žino. Mes buvome pripratę visko siekti savo jėgomis. Tave prispardo, pridaužo, o tu žandus nusivalai, neverki kur nors kampe, o atsistoji ir vėl bandai. Mes su kolega viską pradėjome nuo nulio ir to, ką dabar turime, siekėme daugiau nei dešimt metų“, – teigė verslininkas.

Ar daugiau pagalbos geriau nei mažiau? Gal kaip tik sunkumai padeda sutvirtinti stuburą? „Ir taip, ir taip. Tais laikais galimybių buvo daugiau. Priemonių mažiau, bet galimybių daugiau. Juk nebuvo nieko. Ten, kur besi kastuvą, bėgs nafta. Taigi tada buvo ir sunkiau, ir lengviau. Tuo metu pinigų neuždirbo tik idiotai, alkoholikai ir tinginiai. Tiems, kas tik pasukdavo galvą, atsirasdavo vietos po saule. Pradžioje mes tikrai stebuklų nedarėme, bet žmonės buvo ištroškę. Dabar galimybių pradėti verslą, ypač jaunam žmogui, yra daug mažiau. Lieka nišiniai produktai. Tačiau jaunas žmogus turi nusvilti nagus, nes tokia pradžia“, – įsitikinęs A. Oželis.