Tiesa, elektroninės parduotuvės kuponai.lt jau kuris laikas nepavyksta aplankyti.

Skelbta, kad dėl bendrovės kuponai.lt skaitytojai ėmė siųsti savo skundus pagrindiniam naujienų portalui DELFI.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba suskaičiavo, kiek ji sulaukė skundų dėl elektroninės parduotuvės veiklos.

„Dėl kuponai.lt - UAB „Kuponai“ - nevykdomų įsipareigojimų Vartotojų teisių apsaugos tarnyba per sausio mėnesį gavo apie šimtą vartotojų prašymų“, - rašoma atsakyme DELFI.

Tarnyba, gavusi vartotojų prašymus, nagrinėja juos ginčų sprendimo ne teisme ir kreipiasi į pardavėją, siūlydama kilusį ginčą spręsti taikiai. Jeigu pardavėjas nesutinka kilusio ginčo spręsti taikiai, tarnyba priima sprendimą, kuriuo siūlo iki nurodyto termino vykdyti pagrįstą vartotojo reikalavimą.

„Jeigu pardavėjas iki nurodyto termino institucijos sprendimo nevykdo - bendrovė skelbiama institucijos puslapyje vvtat.lt prie vartotojų teisių pažeidėjų. Bendrovei nesprendžiant kilusių ginčų taikiu būdu ir nevykdant Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos priimtų sprendimų, institucija, įvertinusi vartotojų, kurių teisės buvo pažeistos, mastą ir kitas reikšmingas aplinkybes, svarsto galimybę ginti vartotojų viešąjį interesą teisme, o nustačiusi galimai nusikalstamus bendrovės veiksmus, kreipiasi į teisėsaugos institucijas“, - paaiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė, pavaduojanti skyriaus vedėją, Snieguolė Šližytė.

Žinoma, kad ,,Kuponai" direktorius paprašė susitikimo su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atsakingais darbuotojais ir informavo, kad bendrovė šiuo metu turi finansinių sunkumų, tačiau stengsis su vartotojais kilusius ginčus išspręsti taikiu būdu artimiausiu metu.

„Šiuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba neturi pagrindo teigti, kad bendrovė vykdo galimai neteisėtą veiklą, tačiau vertina susiklosčiusią situaciją ir imasi visų galimų priemonių, kad pažeistos vartotojų teisės būtų atstatytos, - dėstė S. Šližytė. - Pažymėtina, kad kiekvienas vartotojas, įtariantis bendrovės nusikalstamus veiksmus jo atžvilgiu, turi teisę savarankiškai kreiptis į policiją su prašymu dėl ikiteisminio tyrimo pradėjimo bendrovės atžvilgiu.“

Kartu gyventojų prašoma būti atidžiais, nepasitikėti pardavėjų siūlomomis žemomis kainomis ir nepervesti pinigų nepasidomėjus informacija apie verslo subjektą ir jo vykdomą veiklą.

Patariama paieškoti atsiliepimų apie pardavėją internete, informacijos, ar bendrovė nėra įtraukta į vartotojų pažeidėjų sąrašą, ar nėra bankrutuojanti, ar elektroninėje parduotuvėje pateikta išsami informacija apie verslo subjektą, t. y. pavadinimas ar fizinio asmens, vykdančio komercinę veiklą, vardas ir pavardė bei individualios veiklos pažymėjimo numeris, adresas, kiti kontaktai.

„Svarbu pažymėti, kad pardavėjas prekes turi pristatyti per elektroninėje parduotuvėje nurodytą terminą, bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jų įsigijimo. Jeigu pardavėjas nevykdo savo pareigos pristatyti daiktus per nurodytą terminą, vartotojas turi kreiptis į pardavėją raštu, pateikdamas reikalavimą pristatyti daiktus per papildomą protingą terminą. Jeigu pardavėjas nepristato daiktų per vartotojo nustatytą papildomą terminą, jis turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, pareikalauti grąžinti sumokėtus pinigus ir atlyginti kitus tiesioginius nuostolius, patirtus dėl pardavėjo sutartinių įsipareigojimų nevykdymo. Jeigu daiktų pristatymas po sutartyje nurodyto termino vartotojui netenka prasmės, jis turi teisę nedelsdamas vienašališkai nutraukti sutartį“, - komentavo Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Nepavykus kilusio ginčo išspręsti taikiai, vartotojai turi teisę raštu kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir prašyti išnagrinėti kilusį ginčą.

DELFI primena, kad Registrų centro 2014 m. vasario duomenimis, bendrovės „Kuponai“ akcininkais yra Marius Butauskas bei įmonės „Revipa“ ir „Tipro“. Atitinkamai „Revipa“ akcininku yra Kšištofas Zachaževskis, o įmonės „Tipro“ - Dovilė Ramoškaitė.

„Po euro įvedimo smuko įmonės pardavimai, dėl to susidūrėme su finansiniais sunkumais, - DELFI dėstė K. Zachaževskis. - Šiuo metu dėl prastos finansines būklės yra drastiškai stabdoma visa veikla, daromas vidinis auditas bei sprendžiama dėl tolimesnės įmonės strategijos. Artimiausiu metu pateiksime oficialią informaciją įmonės puslapyje kuponai.lt Visos užklausos artimiausiu metu bus pradėtos priimti el. paštu.“

Kada nukentėjusiems pirkėjams, kurie pareiškė pretenzijų, bus pristatytos prekes ar grąžinti pinigai, K. Zachaževskis teigia kol kas atsakyti negalintis.

Tiek „Revipa“, tiek „Kuponai“, „Creditinfo“ duomenimis, yra aukščiausios rizikos: tiek vertinant vėlavimo atsiskaityti, tiek bankroto tikimybes.

„Femina Bona“ ir tinklalapis femina.lt neturi jokių sąsajų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)