Lygių galimybių specialistė tai vadina nepagarba moteriai, alaus gamintojo atstovas tvirtina, kad jo jau nebegamina.

6,9 laipsnių stiprumo gėrimą, pavadintą „Dručkės“ alumi, mergina pasakoja pamačiusi, kai lapkričio pabaigoje užsuko į vieną Vilniaus gėrimų parduotuvę.

Mergina sako, kad tokia gėrimo etiketė didelio pasipiktinimo jai nesukėlė, tiesiog prajuokino.

„Bet iš idėjos tokio alaus nepirkčiau“, – DELFI sakė ji.

„Ar bereikia sakyti, kad tokia ir panašios reklamos yra mažų mažiausiai nepagarbos moteriai ir merginai ženklas“, – pamačiusi „Dručkės“ alaus prekės ženklą DELFI sakė Vilniaus universiteto Lyčių studijų centro direktorė profesorė Dalia Leinartė.

Pasak jos, kiekvienas vaizdinys yra įtaigus, vaizdai, kaip ir žmogaus atmintis, egzistuoja tik tam tikroje socialinėje aplinkoje ir yra susieti su tam tikrais socialiniais fenomenais ar įvykiais.

„Nėra izoliuotos atminties, nei tuo labiau izoliuoto vaizdinio. Tai reiškia, kad bet kuris mums siūlomas vaizdas, o ypač reklama, neišvengiamai persipina su visuomenėje įsitvirtinusiais stereotipais. Šiuo atveju merginos portretas ir reklamos nuoroda į stiprų alų transliuoja žinią, kad pusnuogė mergina ir alkoholis yra neatskiriami ir savaime suprantami palydovai. Promilių paveiktam alaus vartotojui vyrui siūlomi apnuoginti merginos pečiai, nes būtent tai jis matys išgėręs nusipirktą butelį ar skardinę“, – komentavo D. Leinartė.

„Dručkės“ alus

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos patarėjas viešiesiems ryšiams Valdas Dambrava sakė, kad Lygių galimybių įstatyme kol kas nėra numatytas nediskriminavimo pagrindas dėl išvaizdos, todėl tokio skundo tarnyba negalėtų tirti.

„Gauname paklausimų dėl panašių skundų: „ieškoma reprezentatyvios išvaizdos...“, „Reikalingas malonios išvaizdos darbuotojas...“, „Ieškome neturinčio antsvorio darbuotojo“ ir t.t. Tačiau šiais atvejais jų taip pat netirtume“, – DELFI komentavo jis.

Biržuose įsikūrusios alaus daryklos „Astravo alus“ komercijos vadovas Domantas Čirvinskas DELFI pripažino, kad šį alų gamino jų bendrovė, tačiau prieš keletą mėnesių jo atsisakė, todėl jis jau turėtų būti išnykęs iš lentynų.

„Tarkime, kad tikrai išnykęs, nes pats jau jo nebematau“, - sakė jis.

„Dručkės“ alaus esą atsisakyta dėl kelių priežasčių.

„Nežinau tiksliai visų peripetijų, bet žinau, kad lyg ir buvo nesklandumų su ta etikete. Ir pati rūšis nepasiteisino, neturėjo pirkėjo. (…) Mūsų koncepcija yra pasikeitusi, einame išskirtinio, gero alaus link. Neplanuojame uždirbinėti iš vulgarumo“, - kalbėjo alaus daryklos komercijos vadovas.

DELFI jau rašė apie Šiaulių rajone įsikūrusios mėsos parduotuvės reklamą, kurioje vaizduojama pusnuogė moteris su mėsos gabalu ant peties. Žmogaus teisių ir reklamos specialistai reklamos sumanytojui turėjo ne vieną priekaištą, tačiau parduotuvės savininkas atkirto, kad jam gražu.

Mėsos parduotuvė
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (247)