Abu kartus mano dėmesį traukė didelės tuščios biuro patalpos. Jose taip trūko gyvybės, žmonių balsų. Pasakyta – padaryta. „Nextury“ pastangomis buvęs įmonės „GetJar“ biuras vėl prisipildė gyvybės. Būtent čia įsikūrė dalis fondo globojamų startuolių.

Vienas jų – novatoriška darbuotojų atrankos sistema „Sharecruit“, išsiskirianti asmeniškumu ir galimybe atsiverti ti ek darbdaviams, ti ek kandidatams. Apie projektą „Sharecruit“, jo greitą atsiradimą ir pasaulines ambicijas pasikalbėjome su pačia įkūrėja Asta Čepulyte.

Nuo idejos iki produkto – vos keli menesiai

A. Čepulytė pasakoja, kad „Sharecruit“ atsiradimas yra glaudžiai susijęs su jos pačios savęs paieškomis ir bandymu suprasti, ką ji nori veikti gyvenime. „Viskas prasidėjo nuo to, kad ieškodama darbo supratau, kad darbuotojų paieškos procesas nėra pakankamai efektyvus. Tiek darbdaviai skundžiasi, kad sunku rasti gerą komandą, tiek aš pati mačiau, jog man sunku pasirinkti, kur ir su kuo noriu dirbti. Pradžioje tai buvo tiesiog pamąstymai. Taip sutapo, kad atlikau „Wealth Dynamics Profile“ testą. Rezultate gavau atsakymą, kad esu sistemų mechanikė, kūrėja. Po mėnesio aplankė labai daug įvairių idėjų. Dažniausiai jas išklausydavo artimieji. Prisiminiau, kad studijuodama buvau nusprendusi, jog sukursiu interneto puslapį. Pagaliau artimasis pasiūlė tiesiog kreiptis į žmogų, kuris galėtų padėti šias idėjas įgyvendinti“, – prisimena pašnekovė.

Taip ji išsiuntė elektroninį laišką ne kam kitam, o I. Laursui. Jame buvo kelios idėjos, viena jų – darbuotojų paieškos sistema. Pastaroji ir patraukė investuotojo dėmesį. „Galiausiai parašiau laišką su savo idėjomis I. Laursui. Tiesą sakant, nesitikėjau greitai gauti atsakymo. Po susitikimo su juo pasirodė, kad mano idėjos yra geros, kad jas galima tobulinti ir išbandyti. Sutarėme, kad pasistengsime išbandyti darbuotojų paieškos sistemą. I. Laursas pasiūlė jas pabandyti įgyvendinti su „Nextury“ fondu. Nemačiau priežasčių, kodėl turėčiau atsisakyti. Viskas įvyko labai greitai. Produktas buvo sukurtas per tris mėnesius“, – teigia A. Čepulytė.

Kuria atviresnę sistemą

Pagrindinis projekto „Sharecruit“ akcentas yra žmogiškasis faktorius, kurio šiais laikais galima pasigesti. „Dabar ieškodami darbo žmonės pirmiausia eina į „LinkedIn“ ir patikrina, kas jau dirba tame darbe. Dažniausiai „LinkedIn“ nėra visos norimos informacijos, ji išskaidyta ir nelabai tiksli. O žmogui juk įdomiausia, kas bus jų tiesioginiai vadovai, kokie jie, kaip motyvuojami darbuotojai. Labai svarbu, ar vadovai yra autoritetai ir kokia komanda, su kuria reikėtų dirbti. Dabar tai surasti labai sunku. Ši sistema leidžia vos per kelias minutes susipažinti su įmone iš vidaus“, – sako padedančioji verslininkė. Su sistema „Sharecruit“ sukuriamas savotiškas įmonės profi lis, kuriame kandidatai gali susipažinti su esamais darbuotojais, išsiklausinėti jų visko, kas tik domina. „Sistema leidžia imtis iniciatyvos darbdaviui. Jis prisiregistruoja ir pakviečia to skyriaus, kuriam ieškomas darbuotojas, atstovus prisijungti. Tie žmonės tampa savotiškais įmonės ambasadoriais. Kita vertus, darbdavys taip skatina žmones jaustis svarbius. Jis parodo tikįs, kad jo darbuotojai yra talentingi ir gali iš savo pažįstamų būrio pritraukti daugiau talentingų kandidatų. Ne veltui sakoma, kad kartais ieškome atsakymų kažkur toli, kai jie iš tikrųjų yra visai šalia. Norėjau žmonėms parodyti, kad būtent jie įmonėse yra svarbūs ir kad nuo to, kas jose dirba, priklauso rezultatai.

Naujausi rezultatai rodo, kad tose bendrovėse, kuriose darbuotojai yra motyvuoti, pajamos iki puspenkto karto didesnės“, –teigia A. Čepulytė.

Savo komanda žada plėsti su „Sharecruit“

Kiek ironiška, bet startuolio, kurio tikslas padėti įmonėms burti komandas, vienas iš pagrindinių rūpesčių šiuo metu ir yra savos komandos būrimas. „Iš tikrųjų aš ir pati dabar susiduriu su užduotimi plėsti komandą. Mūsu komanda kol kas nėra didelė. Aišku, kiekvienas Mindaugo ar Iljos patarimas yra vertas milijono. Jų vienas patarimas atstoja daugelio žmonių patarimus. Jie yra labai svarbūs. Vien galimybė dirbti kartu yra vertinga. Čia dirbantys žmonės labai talentingi. Mes visi kalbamės, tariamės. Atsirinkti komandą nėra lengva. „Sharecruit“ yra labai jaunas projektas, sukurtas vos per tris mėnesius. Todėl komandą žadu plėsti būtent per šią sistemą. Atsakomybė labai didelė, bet aš labai gerai suprantu, kaip svarbu tinkamai ieškoti ir rasti“, – sako pašnekovė.

Kad ir kokia bus „Sharecruit“ komanda, darbo jai tikrai neturėtų trūkti. A. Čepulytė sako, kad darbuotojų atrankos rinka keičiasi sparčiai, todėl veikti čia tikrai yra ką. „Viskas keičiasi gana greitai. Įdarbinimo rinka vis labiau persikelia į virtualią erdvę. Tampa labai svarbu, kaip įmonė prisistato. Manau, kad po kokių penkerių metų kiekviena bendrovė turės sistemą, kuri bus prieinama tiek darbuotojams, tiek kandidatams. Analizuojant duomenis tinkamiausi kandidatai bus automatiškai surandami“, – svarsto mergina.

Žengtas tik primas žingsnis

Pradedančioji verslininkė neslepia savo pasaulinių ambicijų. Ji nori, kad „Sharecruit“ taptų žinomas visame pasaulyje. „Mano tikslas yra teikti naudą žmonėms, kurie manimi tiki ir suteikė man progą. Noriu šiuo produktu suteikti naudos įmonėms ir kartu pakeisti požiūrį į įdarbinimo rinką. Noriu padėti kandidatams surasti svajonių darbą. Iš R. Hamiltono straipsnių aš išmokau vieną pamoką. Jeigu tikslas būtų vien tik pinigai, jie būtų kaip drugeliai, kuriuos bandai pagauti ir uždaryti vienoje patalpoje. Gali jų turėti daug, bet, vos tik durys kiek prasiveria, jie visi gali išskristi. Mano tikslas – išauginti sodą, į kurį tie drugeliai patys atskristų. Tai darbas kurti tai, kas kitiems teikia džiaugsmo ir naudos“, – sako ji.

Motyvacijos ir ryžto pašnekovei tikrai netrūksta. Atvirkščiai, kiekviena sėkmė tik paskatina dirbti dar smarkiau. „Aš tikrai manau, kad dabar esu labai laiminga, ir nekeisčiau visiškai nieko. Esu pasiryžusi rizikuoti iki galo. Man labai patinka šis procesas. Kartais gal nemoku pasidžiaugti, nes mano maksimalizmas neleidžia to daryti. Tiek darbe, tiek namie turiu gerų patarėjų, kurie man neleidžia užlipti ant pjedestalo ir nustoti dirbti. Žmonės aplink mane šiuo metu nori, kad pasiekčiau trokštamą rezultatą. Ir tau jau pradžia. Pirmasis, nors ir labai svarbus, žingsnelis“, – tikina A. Čepulytė. Mano tikslas – išauginti sodą, į kurį tie drugeliai patys atskristų. Tai darbas kurti tai, kas kitiems teikia džiaugsmo ir naudos“, – sako ji.

Naujame „BZN start" mėnesio verslo žurnalo numeryje ieškokite įdomių ir naudingų istorijų: VERSLO ISTORIJA apie didžiausią ir seniausią žaidimų kūrimo įmonės Baltijos šalyse „Nordcurrent“ verslo istoriją, kai ukrainietė Viktorija Trofimova (34m.) likimo suvesta su savo vyru lietuviu Michailu ir jo broliu Sergejumi įkūrė užsakomųjų pultinių konsolių kūrimo bendrovę. Numeryje pristatoma apklausa apie tai, kokie verslininkų planai artimiausiems metams? Taip pat pristatomos verslininkų klaidos, TOP labiausiai kūrybiškumą skatinantys e.įrankiai, startuoliai su naujomis ambicingomis idėjomis, verslo pradžios žingsniai, finansavimas, patarimai. Pamatysite kūrybingiausias pasaulio reklamas, sužinosite apie valstybės teikiamą paramą verslui, naujausias finansines priemones ir kitą naudingą informaciją.