Esą atsisakyti Rusijos rinkų, su kuriomis ekonominiai ryšiai plėtojami ne vieną dešimtį metų, sunku, o užmegzti naujus nepažįstamose šalyse būtų bent šiek tiek lengviau ten turint savo komercijos atašė.

Nors Rusija dabar sparčiai plėtoja saulės energetikos programas, Lietuvos įmonė „BOD Group“ savo eksporto žemėlapį plečia į kitas Azijos šalis, saulės modulius ketina eksportuoti į Malaiziją, Indoneziją. Įmonės vadovas supranta, kad kitoms sritims, pavyzdžiui, transporto, persiorientuoti sunkiau, todėl prisidėti prie rinkų paieškų svariau turi valstybė.

Vidmantas Janulevičius
„Mūsų valstybė galėtų daugiau prisidėti ten, kur jie galėtų padėti: tai ekonominė diplomatija – atstovybės ir, be abejo, teigiamas lobizmas, aukštų asmenų vizitai, kurie tikrai suartina verslą“, – tikina „BOD Group“ vadovas, Pramonininkų konfederacijos Eksporto komiteto pirmininkas Vidmantas Janulevičius.

Patys vežėjai sako, kad kai kurios smulkiųjų vežėjų įmonės dėl sankcijų bus priverstos bankrutuoti, bet viliasi, kad, kitų sričių verslininkams vis dažniau persiorientuojant į naujas rinkas, iš paskos eiti bus lengviau ir vežėjams.

„Galbūt mes turime mažinti tą priklausomybę, bet net ir šiuo sunkiuoju metu (šiandien vieno iš ekonomistų buvo paminėti skaičiai, kad paslaugų struktūrai Rusijos rinka sudaro 25 proc.) taip lengvai imti ir atsisakyti dvidešimties ar daugiau metų įdirbio gal irgi neprotinga. Aš esu kovotojas ir manau, kad ieškoti naujų rinkų reikia, bet to, kas jau yra mūsų, tai stengsimės neatiduoti“, – tvirtina Smulkiųjų ir vidutinių vežėjų asociacijos tarybos pirmininkas Mečislavas Atroškevičius.
Aleksandras Izgorodinas

„Dėl sankcijų ir dėl gana sudėtingos situacijos NVS rinkose Lietuvos įmonės iki metų pabaigos negaus maždaug 670 mln. litų planuotų pajamų. Maždaug 33,5 mln. litų pelno vėlgi bus negauta, kuris turėtų būti gautas, jeigu prekyba būtų normali“, – aiškina Pramonininkų konfederacijos analitikas Aleksandras Izgorodinas.

Pasak analitiko, ateinantys metai įmonėms neturėtų būti nuostolingi, esą didžiausi rūpesčiai bus išgyventi šiemet.