Bendrovė šią sumą surinko „Freshtravel“ vardu už kelionių operatoriaus organizuojamas keliones ir turėjo pervesti „Freshtravel“, tačiau lėšas įšaldė, kai „Freshtravel“ paskelbė apie nemokumą ir veiklos sustabdymą.

Atsakingų institucijų – Valstybinio turizmo departamento, Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos, Teisingumo ministerijos, Lietuvos antstolių rūmų bei Vartotojų teisių apsaugos tarnybos – klausiama, kam ir kokiu teisiniu pagrindu turėtų būti pervesti „Freshtravel“ vardu iš vartotojų priimti pinigai: „Freshtravel“, vartotojams ar antstoliui, kurių kiekvienas nurodo skirtingą teisinį pagrindą. Iki šiol tokio precedento Lietuvoje nėra buvę, todėl nėra suformuotos praktikos, kaip turėtų būti elgiamasi.

„Mes norime padėti nukentėjusiems žmonėms ir ieškome būdų, kaip tai kuo greičiau padaryti. Esame labai keblioje padėtyje, nes teisiškai mūsų išsaugotos lėšos turėtų būti pervestos kelionių operatoriui. Prašome visų atsakingų institucijų padėti išspręsti šį klausimą ir rasti atsakymą, kuris būtų pagrįstas ne emocijomis, o teisės aktais. Galiu užtikrinti, kad mūsų surinkti pinigai yra saugūs, jų niekam nepervesime tol, kol kartu su atsakingomis institucijomis rasime įstatymams neprieštaraujančius sprendimus“, – sakė Vilius Juraitis, atstovaujantis portalus Beta.lt ir Grupinis.lt.

Iš viso yra 1326 keliautojai, kurie įsigijo „Freshtravel“ keliones, reklamuotas portaluose Beta.lt ir Grupinis.lt, kurių kelionės turėjo įvykti po 2014.11.14. Tai maždaug pusė visų keliautojų, kurie neišvyks į „Freshtravel“ žadėtas keliones.

„Pagal galiojančius teisės aktus, pinigų grąžinimas tiesiogiai vartotojams vėliau galėtų būti užginčytas bankroto administratoriaus ir pripažintas negaliojančiu ir neteisėtu, o „Cherry Media LT“, bankroto administratoriaus reikalavimu, turėtų dar kartą sumokėti tokią pačią sumą į „Freshtravel“ sąskaitą“, – padėtį aiškino Laimonas Markauskas, advokatų kontoros „MAQS Law Firm“ advokatas.

Pasak teisininko, sumaišties įnešė ir iš antstolių gaunami patvarkymai, kuriais fizinis asmuo A. L. siekia atgauti, jo teigimu, skolas iš „Freshtravel“ – 2014.11.17 „Cherry Media LT“ gavo antstolio Armino Naujokaičio patvarkymą pervesti 203 295 litų į antstolio sąskaitą. Po dviejų dienų 2014.11.19 „Cherry Media LT“ buvo atsiųstas to paties antstolio patvarkymas to paties fizinio asmens naudai į antstolio sąskaitą pervesti 66 234 litus.

„Situacija tikrai nevienareikšmiška, nes „Freshtravel“ iškėlus bankroto bylą ir paskyrus bankroto administratorių, jis sieks apginti visų kreditorių interesus. Administratorius sieks iš visų buvusių kelionių organizatoriaus partnerių išsireikalauti visas galimas gautinas sumas, iš kurių bus tenkinami bankrutuojančios įmonės kreditorių reikalavimai. „Cherry Media LT“ įšaldyta suma teisiškai yra bendrovei „Freshtravel“ mokėtinos lėšos, todėl bankroto administratorius turėtų pagrindo jų reikalauti“, – sakė bankroto administratorė Elida Mantulova.