"Aš esu šalininkas to, kad (reikia. - ELTA) apsaugoti žmonių sumokėtus pinigus už planuojamas keliones. Aišku, tam tikra rizika visada išliks, niekas nuo to nėra apsaugotas, bet aš esu šalininkas už įstatymais sugriežtintą tvarką. Ūkio ministras pateiks įstatymo projektus", - interviu LRT radijui teigė A. Butkevičius

Vyriausybės vadovas yra už tai, kad rizika būtų sumažinta iki minimalios. 

"Jeigu jis (kelionių organizatorius. - ELTA) nori surinkti didesnę sumą pinigų ir užsakyti keliones piliečiams, visos tos lėšos turi būti apdraudžiamos. Jeigu ta suma didėja, jis vėl turi gauti papildomą draudimą. Jokios rizikos negali būti, arba gali išlikti tik minimali rizika - 10 procentų, kuri būtų kompensuojama iš Garantinio draudimo fondo", - sakė A. Butkevičius. 

Kalbėdamas apie "Freshtravel" bankrotą, premjeras teigė sulaukęs ūkio ministro Evaldo Gusto patikinimo, kad nebuvo gauta informacijos, kad ši įmonė būtų įtraukta į rizikos grupę dėl finansinių srautų nesubalansavimo. 

"Turizmo departamentui informacija apie šitą įmonę buvo pateikta teigiama. Tada kuo tikėti? Ministras irgi nėra Dievas ir negali numatyti, ką galvoja tų įmonių vadovai", - paklaustas apie E. Gusto atsakomybę atsakė A. Butkevičius. 

„Jau anksčiau siūlėme ir toliau siūlysime griežčiau kontroliuoti naujai darbą pradedančių kelionių organizatorių, rengiančių keliones užsakomųjų skrydžių pagrindu, veiklą. Taip pat manome, kad kelionių organizatorių veiklos draudimo suma privalo koreliuoti su realiai vykdomų užsakymų bei jau parduotų kelionių skaičiumi – o ne remtis kelių mėnesių senumo „popieriniais“ įmonių veiklos balansais. Tikimės, kad į šiuos mūsų pasiūlymus Ūkio ministerija atsižvelgs ir galbūt dar šioje Seimo sesijoje bus priimti sprendimai, kurie užtikrins geresnę turizmo rinkos priežiūrą bei vartotojų interesų apsaugą“, - komentuoja premjero mintis Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė.

ELTA primena, kad kelionių organizatorius "Freshtravel" apie savo veiklos nutraukimą pranešė penktadienio popietę. Pirmadienį Turizmo departamento išplatintame pranešime rašoma, kad nukentėjusiųjų prašymai dėl kompensacijų bus renkami tris mėnesius, o paraiškos bus tenkinamos proporcingai patirtoms materialinėms išlaidoms, nepriklausomai nuo prašymo pateikimo datos. Apie konkrečius kompensacijų dydžius departamentas žada skelbti atvirai, įvertinęs nukentėjusių turistų mastą. Prašymus dėl pinigų grąžinimo piliečiai gali teikti kelionių agentūroms, jei "Freshtravel" paslaugas pirko per tarpininkus. Kreiptis tiesiogiai į Turizmo departamentą galima tik tuo atveju, jei kelionė buvo pirkta tiesiai iš "Freshtravel". Detalesnę informaciją nukentėjusiesiems pateikia Turizmo departamento internetiniame tinklapyje.

Kaip pirmadienį pranešė laikinai Turizmo departamento direktoriaus pareigas einantis Juozas Raguckas pranešė, kad dėl kelionių organizatoriaus "Freshtravel" veiklos nutraukimo finansiškai nukentėjo 2 319 žmonių, o dalis šiam kelionių organizatoriui priklausančių lėšų yra įšaldyta jos paslaugas per portalus "Grupinis.lt" ir "beta.lt" pardavinėjusioje "Cherry media".