Tokius duomenis pirmadienį pateikė laikinasis Turizmo departamento direktorius Juozas Raguckas ir „Cherry Media“ vadovas Vilius Juraitis.

„Tų labiausiai nukentėjusių žmonių apie 80 proc. yra įsigiję keliones per grupinių pardavimų portalus“, - spaudos konferencijoje sakė J. Raguckas.

„Cherry Media“ patikslino, kad tik maždaug pusė iš 2,3 tūkst. nukentėjusiųjų įsigijo keliones, reklamuotas beta.lt ir grupinis.lt portaluose.

„Cherry Media“ vadovas V. Juraitis teigė, kad aiškinamasi, kokia yra pinigų turistams grąžinimo tvarka.

„Darome viską, ką galime, tačiau sieksime išvengti situacijos, kad mums patiems nereikėtų susimokėti du kartus - vieną kartą klientams, o kitą kartą - „Fresh Travel“ bankroto administratoriui“, - sakė „Cherry Media“ vadovas.

Pasak V. Juraičio, žmonės gali tikėtis atgauti pinigus. Jis pripažino, kad praėjusį penktadienį, kai „Fresh Travel“ žlugo, jis sulaukė prašymo iš kelionių organizatorės, kad „Cherry Media“ jai pervestų už būsimas keliones surinktas lėšas.

„Yra 160 tūkst. eurų, o nukentėjusių skaičius yra daugiau kaip 2 tūkst. Norime patys išsiaiškinti ir paskui nuspręsti, kaip tie pinigai vartotojams turėtų būti padalinami. Ar visiems po lygiai, ar kaip. Pagal Lietuvos įstatymus, jei įmonė pasiskelbia nevykdanti veiklos, ji yra, švelniai tariant, bankrutavusi, o ilgoje perspektyvoje visas įmonės turtas ir piniginės lėšos yra ne vadovo, o teismo arba bankroto administratoriaus jurisdikcijoje“, - sakė „Cherry Media“ vadovas.

V. Juraičio teigimu, antstoliai nurodė įšaldyti 200 tūkst. litų, kurie per portalus grupinis.lt ir beta.lt buvo sumokėti už keliones.

„Į tai negalime nekreipti dėmesio“, - sakė V. Juraitis.

Anot J. Ragucko, iš draudimo sumos dar yra likę apie 130 tūkst. litų. Bendra laidavimo draudimo suma buvo 700 tūkst. litų, iš jų beveik 600 tūkst. litų apmokėta bendrovei „Small Planet Airlines“ už tris užsakomuosius skrydžius.

J. Raguckas teigė, kad „Fresh Travel“ vadovas Gediminas Kerys pirmadienį pradėjo teikti informaciją - departamentas gavo tik lenteles su turistų sąrašu, tačiau kol kas neaišku, kiek jie mokėjo už keliones ir kokios gali būti jų pretenzijos

Anksčiau skelbta, kad nukentėjusių turistų skaičius yra apie 1300.

Turizmo departamentas jau kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl galimai neskaidrios „Fresh Travel“ veiklos ir lėšų panaudojimo.

„Fresh Travel“ apie savo nemokumą paskelbė praėjusį penktadienį, tą pačią dieną Turizmo departamentas sustabdė įmonės veiklos pažymėjimą.

„Fresh Travel“ šiemet tapo ketvirtąja kelionių organizatore, kuri paskelbė apie savo nemokumą. Šiuo metu bankrutuoja įmonės „Go Planet Travel“, „Go Baltic Travel“ ir „Neoturas“.

Grupiniai portalai siekia grąžinti pinigus

Grupinius portalus valdančios bendrovės „Cherry Media LT“ pranešime spaudai rašoma, kad tik maždaug pusė iš 2300 nukentėjusiųjų nuo „Freshtravel“ („Plius Travel“) bankroto įsigijo keliones reklamuotas Beta.lt ir Grupinis.lt.

Anot pranešimo, portalai ieško būdų, kaip teisiškai teisingai reiktų lėšas grąžinti vartotojams.

„Beta.lt ir Grupinis.lt sieks vartotojams grąžinti 160 tūkst. eurų (552,5 tūkst. litų), sukauptų už UAB „Freshtravel“ („Plius Travel“) reklamuotas keliones. Portalai taip pat siekia grąžinti lėšas vartotojams, kurių įmokos už keliones iki penktadienio dar nebuvo pervestos UAB „Freshtravel“(„Plius Travel“) – tai 160 tūkst. eurų (552,5 tūkst. litų), tačiau, pagal galiojančius teisės aktus, kyla teisinis ginčas, kam priklauso sukauptos lėšos,“ - rašoma pranešime.

Bendrovė taip pat skelbia, kad šiandien „Cherry Media LT“ gavo antstolio Armino Naujokaičio patvarkymą, reikalaujantį įšaldyti 200,6 tūkst. litų skolos išieškojimui iš UAB „Freshtravel“ išieškotojo Artūro L. naudai.

„Mes labai norime grąžinti pinigus vartotojams, šiuo metu aiškinamės, kokiu būdu tai turėtume padaryti. Kartu su teisininkais sprendžiame šiuos klausimus, taip pat aiškinamės kam, pagal galiojančius įstatymus, priklauso sukauptos lėšos ir ar vėliau bankroto administratorius turės teisę iš mūsų dar kartą pareikalauti šios sumos, jei grąžinsime įmokas vartotojams", – sako Vilius Juraitis, atstovaujantis Beta.lt ir Grupinis.lt portalus.

Šios lėšos „Cherry Media LT“ buvo sukauptos todėl, kad įmokos, surenkamos už Beta.lt ir Grupinis.lt portaluose reklamuotas „Freshtravel“ („Plius Travel“) poilsines-pažintines keliones, kelionių organizatoriui buvo pervedamos grupėmis, o ne kaskart už atskirą kelionę. Lapkričio 14 dieną gavę pranešimą iš UAB „Freshtravel“ („Plius Travel“) apie stabdomą veiklą, iškart sustabdėme įmokų pervedimą kelionių operatoriui, kol bus priimtas atsakingų institucijų sprendimas, kaip toliau turėtų būti disponuojama surinktomis lėšomis.

Iš viso yra virš 1200 keliautojų, kurie įsigijo „Freshtravel“(„Plius Travel“) keliones, reklamuotas portaluose Beta.lt ir Grupinis.lt, kurių kelionės turėjo įvykti po lapkričio 14 dienos.