Kremliaus vadovui nepatinka, kad jo vardas ir atvaizdas naudojamas ant įvairios produkcijos, realizuojamos komerciniais tikslais.

Šiemet, kai Rusija aneksavo Krymą, šalies parduotuvėse atsirado marškinėlių su valstybės vadovo atvaizdu ir užrašais „Vsio putiom“ (rus. viskas tvarkoj), „Samyj vežlevyj iz liudej“ (rus. pats mandagiausias iš žmonių), „Nas nedagoniat“ (rus. mūsų nepavys) ir kitais. Lentynose taip pat pasirodė įvairūs panašaus pobūdžio aksesuarai: puodukai, laikrodžiai ir įdėklai mobiliesiems telefonams.

„Jis tai vertina neigiamai, – pasakojo D. Peskovas leidiniui „Izvestija“. – Kova su panašiais reiškiniais nėra mūsų prioritetas, dabar tai nėra pagrindinis klausimas dienotvarkėje“.

Šiemet spalį žiniasklaida sužinojo, kad kai kurios Maskvos bendrovės pradėjo gauti laiškus nuo Rusijos prezidento administracijos, kuriuose buvo siūloma įsigyti sportinių marškinėlių su V. Putino portretu, kurie „ypač aktualūs“ „Krymo įvykių fone“. Laiškuose buvo kalbama apie „informacinį ir ideologinį Rusijos palaikymą verslo lygmenyje“. Vėliau paaiškėjo, kad prezidento administracija su šiais laiškais neturi nieko bendro.

Šiais metais Rusijos lyderis žurnalo „Forbes“ teigimu vėl tapo įtakingiausiu pasaulio žmogumi. Leidinio darbuotojai žmogaus įtakingumą vertina pagal keturis parametrus: ar kandidatas valdo didelį žmonių skaičių, ar jis į valdžią atėjo pats ar buvo paskirtas, kaip jis naudojasi savo valdžia, ar dideli kandidato finansiniai resursai. Pagal šiuos parametrus V. Putinas surinko daugiausia balų.

Kalbant apie prezidento reitingą tarp šalies gyventojų, spalį jis pirmą kartą krito iki 49 procentų. Kai kurie ekspertai tada aiškino, kad reitingas negali nuolat būti viršūnėje, kurią pasiekė rugpjūčio mėnesį.

Vasarą žiniasklaida plačiai nušvietė valstybinėje universalinėje parduotuvėje vykusį marškinėlių su V. Putino nuotrauka pardavimą. Tada per parą buvo parduota daugiau kaip penki tūkstančiai marškinėlių po 1200 rublių (beveik 70 litų) už vienetą, o visas gautas pelnas buvo skirtas stuburo amiotrofiją turinčio kūdikio iš Slovjansko gydymui.

Rugpjūčio mėnesį toje pačioje parduotuvėje startavo nauja akcija – buvo pradėta pardavinėti projekto „Vsio putiom“, skirto „naujausioms Rusijos pergalėms pasaulio arenoje“, kolekcija. Jos autoriai, dizaineriai Ana Jefremova ir Ivanas Jeršovas, pasiūlė penkiolika skirtingų marškinėlių, tarp kurių buvo karinę uniformą vilkinčio prezidento ant žirgo atvaizdas, V. Putino su juodais akiniais portretas su užrašais „Samyj vežlevyj iš liudej“ ar „Nas nedagoniat“. Beje, šią „patriotinę“ aprangą reklamavo Holivudo žvaigždės Stevenas Seagalas ir Mickey Rourke'as. Vėliau spaudoje pasigirdo gandai, esą amerikiečių valdžia paprašė JAV aktorių neafišuoti savo simpatijos V. Putinui.

Spalio pradžioje drabužių su Rusijos prezidento atvaizdu kolekcija buvo pristatyta ir Paryžiaus mados savaitėje. Jos autoriais tapo Miuncheno dizaineriai Adrianas Runhofas ir Johnny Talbotas iš mados namų „Talbot Runhof“. Jų sukurtoje sportinių marškinėlių serijoje V. Putinas vaizduojamas kartu su keturių svarbiausių mados miestų pasaulyje – Paryžiaus, Niujorko, Londono ir Milano – simboliais.

Tačiau šie drabužiai buvo paremti visiškai kitokia idėja, prieštaraujančia tai, kurią įgyvendino rusų dizaineriai. Štai ant vieno drabužio vaizduojamas Rusijos vėliava mojuojantis V. Putinas, tarsi Kinkongas apglėbęs „Empire State Building“ pastatą. Virš šio paveikslo užrašyta: „Atvykite į Niujorką... kol to nedarė jis“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (111)