„Be abejonės, Lietuvos paminėjimas užsienio spaudoje, kelionės giduose turi įtakos atvykstamajam turizmui. Bet koks Lietuvos garsinimas, ar tai būtų renginys, ar paroda, ar TOP 10, ar geras straipsnis apie Lietuvą, visa tai iškart pajaučiame, ypač, kai apie tai paskelbiama internete. Visi turizmo sektoriaus atstovai liūdi, kad šalis skiria per mažai lėšų įvaizdžio formavimui ir Lietuvos garsinimui gerąja prasme“, - sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

DELFI primena, kad kelionių portalas „Lonely Planet“ paskelbė TOP 10 sąrašą šalių, kurias verta aplankyti 2015 m. Viena šalių – ir Lietuva, kuri sąraše yra trečia.

Pasak E. Šiškauskienės, užsienio svečiai anketose viešbučiuose paprastai nurodo, iš kur sužinojo apie galimybes atvykti turistiniais tikslais į Lietuvą - iš šių duomenų ir daroma išvada, kad Lietuvos garsinimas turi daug naudos.

„Skaičiais negaliu įvardinti, nes efektas yra keleriopas. Vienas žmogus sužino informaciją iš spaudos ar interneto, susidomi, atvažiuoja, o paskui informacija sklinda iš lūpų į lūpas. Mums svarbiausia sudominti žmogų atvažiuoti į Lietuvą, nes kai jie čia atvyksta, visi lieka labai patenkinti, nustebinti ir priblokšti to, ką pamato“, - tikina E. Šiškauskienė.

Be to, specialistai pastebi, kad šiuo metu yra susiklosčiusios tinkamos aplinkybės garsinti Lietuvai.

Žmonės jau yra pavargę nuo populiarių kelionės tikslų, pavyzdžiui, Paryžiaus ar Romos – kiek kartų ten galima važiuoti? Dėl to keliautojai ieško naujų kraštų, egzotikos, o mes esame įdomūs ir, kai tai įvardija užsienio spauda, iškart jaučiamas argumentų patikimumas ir svečiai atvažiuoja“, - konstatuoja E. Šiškauskienė.

Linas Žabaliūnas
Lietuvos kaimo turizmo asociacijos vadovas Linas Žabaliūnas sako, kad nors sudėtinga susieti Kuršių Nerijos ar Vilniaus įvertinimus su poveikiu kaimo turizmui, tačiau, pasak jo, netrūksta atvejų, kai naudos turi Lietuvos ar jos vietovių garsinimas.

„Kai šalis yra paminima kaip rekomenduotina ar įvertinama neblogai kelionių vadovuose, pavyzdžiui, „Lonely Planet“, yra yra labai ir gali patvirtinti ne vienas mūsų paslaugų teikėjas. Teko girdėti ne vieną atgarsį, kai paminėjus konkrečią vietą, svečiai su ta pačia knyga ją lanko ne vienerius metus - perskaitė informaciją ir atvažiavo“, - kalbėjo jis.

Pašnekovas įsitikinęs, kad Lietuvos paminėjimas „Lonely Planet“ besalygiškai bus naudingas. Tiesa, anot pašnekovo, naudą matuoti geriausia prabėgus metams ar dvejiems po paskelbimo.

„Jeigu esi paminimas, atvykstamojo turizmo dalis žymiai padidėja, net jei informacija skelbiama ne kelionių vadove, o laikraštyje ar žurnale. Turiu pavyzdį, kai Suomijos tikslinei turistų rinkai vietos dienraštis paskelbė informaciją apie vertą aplankyti mūsų vietovę. Lietuvoje lankytojų iš Suomijos srautai šoktelėjo kelis šimtus procentų ir laikėsi kelerius metus. Būdavo, kad žmonės atvažiuoja su kelerių metų senumo laikraščiu, rodydami, ką perskaitė ir ką nori pamatyti. Paskelbus tikslinei auditorijai iš patikimo šaltinio rezultatas būna fantastiškas“, - mano L. Žabaliūnas.

2015 m. „Lonely Planet“ Lietuvą siūlo aplankyti dėl Kuršių nerijos ir Vilniaus barokinio senamiesčio, kuris pelnė Lietuvai vietą Pasaulio paveldo sąraše.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)