G. Isenbergas į Lietuvą atvyksta sudalyvauti didžiausioje verslo ir lyderystės konferencijoje Vidurio Europoje „Forum One“, vyksiančioje spalio 23-25 d. Vilniuje. Portalui DELFI išskirtinį interviu davęs kanadietis pasakoja apie savo įspūdžius dar paauglystės metais dirbant su didžiausiomis pasaulio kompanijomis bei įžvalgomis apie ateities internetinio verslo perspektyvas.

Jaunajam verslininkui jau pavyko sukurti ir parduoti tris kompanijas. Paskutinis jo kūrinys – vaizdo įrašų dalijimosi platforma „5by”, kurią jaunuolis prieš metus už neatskleidžiamą sumą pardavė „StumbleUpon“, internetinio turinio paieškos ir rekomendacijų kompanijai. Tačiau sėkmė jaunuolį pradėjo lydėti dar ankstesniais metais, kai jis pradėjo organizuoti ir kurti rinkodaros ir socialinių medijų kampanijas tokioms įmonėms kaip „Microsoft“, „FedEx“, „TechCrunch“ ar „Wordpress“.

- Verslauti pradėjote nuo 13 metų. Ar nedomino įprastinis paauglio gyvenimas?

- Tiesiog pamenu, kaip vieną kartą nuėjau pas tėtį ir paprašiau, kad nupirktų man brangių, apie 200 JAV dolerių kainuojančių batų porą. Jis pasakė, kad nepirks. Dar dabar pamenu tą jausmą, kai kažko labai nori, bet negali gauti. Tada supratau, kad pinigai svarbūs, kad galėtum įsigyti tai, ko nori. Be to, užaugau ne itin turtingoje šeimoje, todėl norėjau prisidėti prie savęs išlaikymo.

Internetu pradėjau naudotis ne tik pinigams uždirbti, bet ir pažintims kurti. Lietuvoje mane turėtų suprasti. Visi galvoja, kad pasaulio centras yra San Franciskas, Los Andželas ar Londonas, o aš buvau tik iš Kanados. Internetas man atvėrė galimybę kurti produktus visam pasauliui.

Prieš 12 metų dar nebuvo jokių internetinių, nuotolinių kursų, pradėjau pats iš knygų mokytis programuoti, kūriau produktus ir jau paauglystėje supratau, kad galima uždirbti milijonus.

Kai atsidarydavau „Google Analitics“, matydavau kad dešimt tūkstančių žmonių sėdi mano puslapyje. Tas jausmas mane užkabino, tačiau ir pats kūrybinis procesas žavėjo.

Paauglystėje apie tris ketvirtadalius laiko praleisdavau dirbdamas ir mokydamasis. Likusį – gyvendamas normalų paauglio gyvenimą. Jei manęs dabar paklaustų, ar vėl grįžęs į paauglystę kažką keisčiau, pasakyčiau, kad tikrai ne.

- Ar didžiųjų kompanijų vadovai, su kuriais teko bendrauti, nežiūrėjo į Jus įtariai vien dėl amžiaus?

- Prisimenu, kad būdamas 17-18 metų turėjau susitikimą su viena iš didžiausių alaus gamintojų pasaulyje, turinčiu apie 40 tūkst. darbuotojų. Susitikimo kambaryje laukiau įmonės vadovų. Kai jie atėjo, vienas sako: „Ei, vaike, mes čia laukiame svarbaus susitikimo su socialinės medijos kompanija“. O aš ir sakau, kad tai – aš.

Manau, kad tuomet amžius turėjo didesnę įtaką, bet dabar, būnant San Franciske, Silicio slėnyje, žmonės gerbia bet kokio amžiaus žmogaus idėjas.

- Jums jau pavyko parduoti tris kompanijas. Kaip manote, ar tai buvo sėkmė, ar daugiau įdėto darbo?

Gregas Isenbergas
- Manau, kad ir tas, ir tas. Žinoma, sėkmė yra reikalinga – tinkamu metu parduota kompanija, investicijų pritraukimas. Vis dėlto mano specializacija – identifikuoti madas ir spėti įšokti į traukinį bei sukurti kai ką nepaprasto. Tai savybė, kurią ilgai ugdžiausi ir vis dar tai darau.

- Viename interviu esate sakęs, kad Jus itin domina stebėti, kaip keičiasi pramogų (angl. entertainment) pasaulis. Gal galite konkrečiau įvardyti, kokius pokyčius matote?

- Kai buvau vaikas, vienintelės pramogos buvo televizorius, žurnalų ir komiksų vartymas, ėjimas į kino teatrą. Šiandien stebėdamas jaunimą matai, kad jis visai nebežiūri televizoriaus, o žiūri vaizdo medžiagą internete. Žmonės pramogai naudoja išmaniųjų telefonų aplikacijas (žaidimai, pažinčių programėlės, turinio apsikeitimas).

Dabar žmonės laisvalaikį leidžia įsitraukdami į daug daugiau skirtingų sričių nei anksčiau, todėl matau daug galimybių dirbti prie turinio vartojimo segmento.

- Gal teko matyti vieną iš paskutinių animacinio serialo „Pietų parkas“ serijų, kuri skirta pašiepti startuolių ekosistemą ir pasakoja apie idėją įkurti verslą, kuris nieko neveiktų, bet per minios finansavimą prisitrauktų pinigų. Ar negąsdina visuomenės nuomonė, kad startuoliai nieko neveikia, o tik bando prisitraukti investicijas?

- Čia tiktų aplikacijos „Snapchat“ pavyzdys. Iš šono tai atrodo labai paprasta aplikacija – vartotojas padaro nuotrauką ir ją išsiunčia draugui. Gali pasirodyti, kad tie jaunuoliai, kurie ją sukūrė, tiesiog pritraukė investicijas, sulaukė sėkmės ir tapo turtuoliais.

Kiekvieną projektą apibūdinus 140 simbolių, jis atrodys paprastas, tačiau tai neatskleidžia viso proceso, kuris netgi vertas mokslinių tyrimų apie žmonių komunikacijos psichologiją dalijantis nuotraukomis.

Ar kas nors pagalvoja, kaip „Snapchat“ pritraukė pirmus 100 tūkst. vartotojų. Jie metodiškai keliavo per mokyklas ir skatino šia aplikacija naudotis mokyklos „kietuolius“. Kuriant aplikaciją, pritaikytą masiniam vartotojui, nėra taip lengva pritraukti auditoriją.

Manau, kad „Pietų parkas“ pateikė tik santrauką. Žinoma, gali sakyti, kad startuolis tik sugalvoja idėją, pritraukia pinigus ir juos išsigrynina, tačiau už viso to slypi daug mokslo ir technologijų. Tai daug sudėtingiau nei žmonės galvoja.

- Save pristatote ir kaip verslo angelą, investuotoją. Kokiose srityse matote didžiausią potencialą?

- Mane labiausiai domina socialinė interneto erdvė, todėl matau daug perspektyvų privačiuose socialiniuose tinkluose. Manau, kad kursis daug socialinių tinklų, kur bus kuriama ir dalijamasi turiniu tarp mažos žmonių grupės, o ne tokios kaip „Facebook“.

Taip pat, matau daug potencialo tarp turinio projektų, kaip pavyzdžiui, naujienų aplikacija cir.ca, kur pateikiamos tik naujienų santraukos. Žmonės neturi laiko internetu skaityti ilgo turinio tekstų, nes jiems tenka daug „scrollinti“. Manau, kad matysime daug pavyzdžių kaip turinio kūrėjai optimizuoja turinį mobiliojoje erdvėje.

- Paskutiniu metu daug kalbama apie naują socialinį tinklą ello.co, kuriam net žadamas „Facebook“ žudiko vaidmuo. Ar tikite, kad šis naujas socialinis tinklas gali mesti tikrą iššūkį „Facebook“?

Gregas Isenbergas
- Čia paminėsiu vieną citatą, kuria dalijausi „Twitter“ - dėmesys, kurio sulaukė ello.co yra ne tiek dėl šio socialinio tinklo, kiek dėl augančio nepasitenkinimo esančių socialinių tinklų situacija. Aš irgi taip manau. Netikiu, kad ello.co pasiseks nukonkuruoti „Facebook“, bet apie šį naują socialinį tinklą kalbama tiek daug, nes „Facebook“ jau nebėra įprasta draugų susitikimo virtuali erdvė. „Facebook“ dėl trečiųjų šalių naujienų srauto tapo daugiau kaip „Twitter“.

Pats ello.co manęs neįtikino, tačiau tikiuosi, kad iš kūrėjų paskelbtos idėjos kažkas išeis.

- Jums teko kurti rinkodaros ir socialinių tinklų kampanijas tokioms kompanijoms kaip „FedEx“, „Microsoft“, „Wordpress“, „TechCrunch“, „Oakley“. Ką galėtumėte pasakyti apie darbą su didžiosiomis pasaulio kompanijomis?

- Vienu savo gyvenimo periodu teko vien su jomis dirbti. Buvo labai įdomu dirbti ir padėti joms kurti skaitmeninius produktus. Tačiau šiuo metu džiaugiuosi dirbdamas vidutinio dydžio kompanijoje, nes čia mažiau biurokratijos, politikos.

Vis dėlto buvo nuostabu matyti, kokią didelę įtaką daro tavo darbai, kai bendrovė turi tiek daug vartotojų ar klientų.

- Ar būtumėte tiek pat pasiekęs, jei nebūtumėte persikėlęs iš Kanados į San Franciską?

- Dažnai apie tai pagalvoju – ar įmanoma sukurti ką nors didelio esant kitur pasaulyje. Būdamas 13-kos perskaičiau Thomo Friedmano „Pasaulis yra plokščias“ (angl. The World Is Flat) knygą, tačiau vėliau supratau, kad tiesa yra ta, jog gali pradėti kažką mažoje šalyje, tačiau pasiekti sėkmei reikės daugiau darbo ir teks sunkiau dirbti.

Startuolių pasaulyje ir taip yra daug rizikos, dar vienos – neteisinga lokacija – tikrai nereikia. Mano patarimas startuoliams būtų, kad pradėkite verslą bet kur, raskite ten savo rinką, kai ten sulauksite sėkmės – atidarykite biurą Londone, San Franciske ar kitame didmiestyje.

- Gyvenimas ir darbas Silicio slėnyje daug kam atrodo mistika, o kartu žiniasklaidos sukurta pasaka. Kaip Jūs jaučiatės Silicio slėnyje?

- Tai magiška vieta. Eini gatve, girdi, kaip žmonės dalijasi idėjomis. Netikėtai sutinki „Pintrest“ vadovus. Kalbi su žmonėmis, vieni sužino, kad sutiko investuotoją, kiti – kad naujo verslo kūrėją. Buvimas Silicio slėnyje tikrai pakeičia verslo kryptį.

- Ar per visus darbus lieka laiko asmeniniam gyvenimui?

- Nepakankamai. Dabar kaip tik planuojame paleisti naują produkto versiją, kuri turi pasirodyti dar prieš mano vizitą Lietuvoje. Dabar tik noriu, kad paleidimas būtų sėkmingas. Po to, jau galėsiu sakyti, kad reikia šiek tiek poilsio.

- Tai gal Lietuvoje norite pailsėti?

- Čia turėsiu 2-3 dienas, bet pasistengsiu. Iš abiejų tėvų pusių turiu lietuviškų šaknų. Reikės paklausti, kokiuose miesteliuose jų turiu. Gal ten apsilankysiu.

- Per 12 metų technologijų pasaulyje tikriausiai jau teko pasimokyti iš savo klaidų. Ką patartumėte Lietuvos jauniesiems verslininkams?

- Gal ir ne pats geriausias patarimas, bet apsimetinėkite, kol jums pasiseks (angl. Fake it, till you make it). Amerikiečiai moka labai pasitikinčiai kalbėti, įtikinti, kad gali sukurti pačią didžiausią kompaniją. Mes, ne amerikiečiai, daugiau veikiame principu „ropoti, dirbti, bėgti“. Manau, būtent dėl amerikiečių per didelio pasitikėjimo savimi ir įvyko paskutinė krizė. Tačiau idealiausias variantas yra rasti pusiausvyrą tarp šių dviejų principų.

- Kokia didžiausia Jūsų svajonė?

- Labai geras klausimas. Atrodo, kad jau esu sukūręs sėkmingų kompanijų, sulaukiau pripažinimo. Tačiau mano svajonė – sukurti kažką labai didelio kaip „Twitter“ ar „Facebook“. Kai išsipildys ši svajonė, gal tada jau skirsiu daugiau laiko ir savo asmeniniam gyvenimui.

Forum One“ yra didžiausia verslo ir lyderystės konferencija Vidurio Europoje, kuri vyks spalio 23-25 d. Vilniaus „Siemens arenoje“ ir „Litexpo” rūmuose.
Trijų dienų diskusijos priešakyje – skaitmeninio amžiaus verslo
vizionierius Sethas Godinas, finansų Mocartu vadinamas Bodo Schaferis,
„Žydrųjų vandenų strategijos" bendraautorius Gaboras Burtas,
„Harley-Davidson“ legendos kūrėjas Kenas Schmidtas, Arkties tyrinėtojas Benas Saundersas, „Idėjų knygos“ autorius Fredrikas Harenas bei daugybė kitų savo srityje geriausiais laikomų profesionalų. „Forum One“ konferenciją pristato jauno ir augančio verslo bankas DNB.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (194)