Blogiems vasaros orams ir taip jau sumažinus vartojimą vidaus rinkoje kyla vis daugiau naujų abejonių, ar tikrai tikslinga antrą kartą didinti pardavimų mokestį.

Balandį padidintas apmokestinimas smukdė pirkėjų aktyvumą ir pristabdė ekonomikos augimą, praneša Dow Jones".

Kas mėnesį pateikiamoje ataskaitoje penktadienį vyriausybės pareigūnai nurodo sumažinę savo prognozes dėl vartojimo privačiajame sektoriuje: panašu, kad šis pastaruoju metu prislopo", nes taifūnai ir rekordinės liūtys vasarą Japonijos negailėjo. 

Nors ekonomika vis dar laikosi vidutinio augimo tempo", tačiau daugiau dėmesio turėtų būti skiriama pardavimų mokesčio padidėjimui balandžio 1 dieną.

Šiuo metu ekonomistai ir politikai atidžiai stebi, kaip šis žingsnis paveikė ūkio plėtrą, nors iki padidėjusio mokesčio, t.y. šių metų sausio-kovo mėnesiais, vartojimas vidaus rinkoje augo 6 proc. 

Beje, jau balandžio-birželio ketvirtį ekonomika 7,1 proc. susitraukė, todėl tarp analitikų kyla nerimas dėl didesnio nei tikėtasi padidėjusio mokesčio poveikio Japonijos ekonomikai.

Japonijos premjeras Shinzo Abe planuoja didinti pardavimų mokestį iki 10 proc. 2015 metų spalį. Jis teigia itin daug dėmesio skirsiąs šių metų liepos-rugsėjo mėnesiais registruojamiems ekonomikos rodikliams. 

Galutinį sprendimą dėl galimo mokesčio didinimo pareigūnas priims šių metų gruodį, kai bus pateiktos patikslintos trečiojo ketvirčio ataskaitos.

Nors ekonomistai daugiausiai kalba apie ūkio pakilimą ateinančiais mėnesiais, tačiau iki šiol neaišku, ar augimo pagreitis bus pakankamai stiprus, kad atlaikytų antrąjį mokesčių didėjimą.