Juo pranešta, kad liepos 30 d. skyriuje priimtas nutarimas atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą dėl pačiai savivaldybei įtarimų sukėlusio Aleksoto funikulieriaus gana brangaus remonto, kuris taip ir nebaigtas, nors jau kainavo daugiau nei 2 mln. Lt. Policijos nuomone, nėra čia nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių.

Funikulierius remontuotas 2011-aisiais, vėliau „Autroliui“ pritrūko pinigų šiam projektui, o savivaldybė nesutiko tapti garante dėl banko paskolos.

Šių metų kovo mėnesį, primena ELTA, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis kreipėsi į teisėsaugos institucijas dėl savivaldybei priklaususios troleibusų įmonės „Autrolis“ atsakingų darbuotojų galimai neteisėtų veiksmų, organizuojant, prižiūrint paveldo objekto - Aleksoto funikulieriaus - kelio kapitalinio remonto ir tvarkybos darbus.

Įtarimų dėl galimų piktnaudžiavimų ar lėšų iššvaistymo kilo tuomet, kai funikulieriaus remonto istoriją, aplinkybes ir išleistas sumas bei su tuo susijusius dokumentus nuodugniai patikrino Žanos Gasparavičienės vadovaujama savivaldybės Audito ir kontrolės tarnyba. Disponuodama jos patikrinimo duomenimis, policija teigė, jog savivaldybė pati turėjo nustatyti remonto metu padarytus nuostolius, jei tik tokie buvo.

„Autrolis“ kovo pabaigoje buvo prijungtas prie kitos Kauno savivaldybei priklausančios transporto bendrovės - „Kauno autobusų“. O kai buvo rengiamasi tarpukariu statyto keltuvo Aleksote atnaujinimui, būtent „Autrolis“ užsakė objekto techninį projektą, kurį atlikti supaprastinto atviro konkurso būdu patikėjo UAB „Kauno komprojektas“.

Tokio užsakymo kaina buvo 116 tūkst. Lt (be PVM), nors kitos dvi konkurso dalyvės - bendrovės „Plentprojektas“ ir „Rusnė“ - siūlėsi techninį projektą parengti žymiai pigiau - už 69 tūkst. Lt bei už 90 tūkst. Lt (be PVM). Pagal „Autrolio“ pateiktus auditoriams dokumentus, aiškėja, jog rangovei - bendrovei „Autokausta“ iš viso sumokėta daugiau nei 1,97 mln. Lt (iš jų per pusę milijono - už papildomus darbus, nenumatytus projekte). Tokiu būdu 13 proc. viršytas lėšų papildomiems darbams apmokėti rezervas.

ELTA primena, jog keleriais metais už Aleksoto funikulierių vyresnis jo „brolis“ - Žaliakalnio funikulierius, priklausantis ne savivaldybės, o privačiai „Kauno liftų“ bendrovei, buvo atrestauruotas, atsižvelgiant į visus paveldosaugininkų reikalavimus, už nepilną milijoną litų.

„Buvome pasikvietę „Kauno liftų“ generalinį direktorių Joną Guzavičių, kalbėjomės apie projektą, apie faktines išlaidas. Įmonės vadovas sakė, jog kai ką iš mechanizmų atkūrė pačios „Kauno liftų“ bendrovės meistrai, todėl funikulieriaus remonto sąmata nebuvo „išpūsta“. Taip savo lėšas taupo privatininkai. Tačiau savivaldybės troleibusų įmonėje elgtasi kitaip, nors visi žinome, kad čia taip pat yra gabių mechanikų. Kodėl jiems nebuvo patikėtas ne tik troleibusų, bet ir kitokio „Autroliui“ priklausančio transporto - keltuvo - remontas, atsakymo nėra“, - naujienų agentūrai trečiadienį teigė Kauno miesto savivaldybės kontrolierė Ž. Gasparavičienė.

Policijos ekonominio nusikaltimo tyrimo skyriaus vyr. tyrėjo Virginijaus Banevičiaus rašte, atsakant į Kauno miesto savivaldybės administracijos vadovo D. Ratkelio adresuotą prokurorams skundą dėl funikulieriaus remonto, teigiama: „Visi pareiškime išdėstyti ginčai dėl galimai pažeistų procedūrų, nustatant būsimų darbų poreikį, apimtis, kainą bei ginčijant iš rangovo priimtų darbų faktūras, apimtis ir pačių atliktų darbų kainą, spręstini teisme“.

Ar savivaldybė numos ranka į šį nepigiai mokesčių mokėtojams kainavusį reikalą, ar eis funikulieriaus remonto faktinius kaštus bei aplinkybes aiškintis teisme, kol kas nežinoma.