Didžiausios verslo ir lyderystės konferencijos organizatoriai dalijasi savo patirtimi į Lietuvą kviečiant įspūdingiausias pasaulio asmenybes.

- Papasakokite, ką veikėte iki „Forum One“ idėjos gimimo?

M. Šaikus: Seminarų organizavimo versle atsiradau pakankamai anksti. Mano tėvai turėjo konsultacinę mokymų kompaniją. Jiems padėjau nuo 14-15 metų. Kartu organizuodavome seminarus, juos pristatydavome klientams.

Tačiau lūžis, kad noriu daryti kažką neįprasto, kilo, kai buvau 14 metų ir susirgau gana sunkia liga. Daktarai įtarė, kad man buvo leukemija. Apie mėnesį gulėjau ligoninėje, nuotaikos tiek mano, tiek tėvų buvo nekokios. Vėliau daktarai pripažino, kad man ne ši liga, o tiesiog infekcinė liga, išgydoma stipresniais antibiotikais.

Tuomet permąsčiau savo vertybes ir suprasdamas, kad netikėtumai gali apversti gyvenimą, nusprendžiau, kad gyvenime darysiu tai, kas miela širdžiai, ir nešvaistysiu laiko darbams, kurie yra nemieli. Nuo to laiko kiekvienas projektas turėjo būti nepaprastas, galbūt nelengvas, bet norėjau daryti tai, ką galiu daryti geriausiai.

Pirmą įmonę mokymo versle įkūriau būdamas 22 metų. Vėliau per projektus susipažinau su Dariumi ir mūsų draugystė išaugo į bendrą projektą.

D. Jonauskas: Aš karjerą šiame versle pradėjau šiek tiek vėliau. Mano istorija prasidėjo nuo saviugdos, tobulėjimo. Man pirmosios knygos šioje srityje buvo Bodo Schaferio. Tėvai padovanojo jo knygą. Vėliau perskaičiau ir kitas. Tuo metu dirbau padavėju „Belmonte“ ir kilo klausimas, kokios mano perspektyvos, tikslai. Per tris keturis vakarus perskaitęs pirmąją knygą įvyko lūžis. Pradėjau dalyvauti seminaruose, ieškojau žmonių, su kuriais galima rasti bendrą kalbą.

2006 m. eidamas Gedimino prospektu pamačiau reklamą su B. Schaferio veidu. Gerai, kad jau buvau pradėjęs jo patarimais naudotis ir atsidedinėjau pinigų savęs tobulimui. Tuo metu jau dirbau SEB banke ir grįžęs į darbą iškart nusipirkau bilietą į mokymus. Po seminaro gavau pakvietimą prisijungti prie organizacinės grupės kitam seminarui organizuoti. Prisijungęs prie komandos sukaupiau nemažai patirties – teko ir pardavinėti mokymus, rinkti duomenų bazes.

Tačiau svarbiausias dalykas, kuriuo pasinaudojau iš B. Schaferio mokymų, kad reikia daryti tai, kas tau patinka. Tai ir dariau. 2006 m. iš seminaruose dalyvavusių žmonių sulaukiau padėkos, o dabar jau žinau daug sėkmės istorijų iš tų žmonių. Jie pasiekė savo tikslų besivadovaudami seminaruose išdėstytais principais.

- Lietuvoje yra organizuojama pakankamai daug savęs tobulinimo ir ugdymo renginių. Kam reikėjo tokio grandiozinio renginio kaip „Forum One“?

D. Jonauskas: Su Martynu susitikome po kokių septynerių metų darbo šioje srityje. Bediskutuodami apie tai, kokio renginio Lietuvai reikėtų, pagalvojome, kodėl į Lietuvą nepakvietus Richardo Bransono. Tai buvo mūsų svajonė.

M. Šeikus: Lietuvoje vyksta ir daug koncertų, bet kažkas sugalvoja atsivežti ir „Aerosmith“ ar Lady Gaga. Yra ir lokalūs renginiai, bet visada norisi būti dalimi kažkokio didesnio projekto – kaip šių metų pranešėjas Sethas Godinas sako „purpurinės karvės“, kai važiuojate traukiniu ir matote pievoje daug žalmargių ir staiga pamatote vieną purpurinę, kurią sunku užmiršti.

- Ar Lietuvos visuomenė jau pribrendusi dideliems motyvaciniams ir saviugdos renginiams?

D. Jonauskas: Šioje srityje dirbame jau ilgus metus ir tikrai matome pokyčius, kad susidomėjimas kyla. Jei būtume galvoję, kad tos rinkos nėra, tikrai nebūtume nieko darę.

M. Šeikus: Manau, kad verslininkai ir vadovai jau pribrendo, vertina gerus dalykus, kurie nėra patys pigiausi. Mes nepretenduojame į pačios pigiausios konferencijos titulą, bet žmonės jau atrenka kas yra kas.

- Kas konferencijos „Forum One“ konkurentai?

D. Jonauskas: Konkurentų Rytų ar Vidurio Europoje nelabai yra. Labiau mes gal turime į ką lygiuotis.

M. Šeikus: Mūsų etalonas būtų Dubline vykstanti „The Summit“ konferencija. Taip pat yra „Nordic Business Forum“, vykstanti Skandinavijoje.

- Kaip visgi pavyko į Lietuvą prisivilioti R. Bransoną, kuris buvo praėjusių metų konferencijos „vinis“?

D. Jonauskas: Kai mums su Martynu kilo mintis pasikviesti į Lietuvą R. Bransoną, dar tą patį vakarą susisiekėme su Vladu Lašu. Jau po kelių dienų su juo susitikome. Mūsų užsidegimas projektu tikriausiai jį įtikino, kad pagaliau atsirado žmonės, kurie gali suorganizuoti tokio lygio renginį.

Mūsų žiniomis, R. Bransoną pakviesti jau daug kas norėjo, bet tikriausiai mūsų tikėjimas ir užsidegimas perdavė tą mintį, kad galime tai padaryti.

M. Šeikus: Derybos vyko beveik pusmetį. Buvo ilgas laikas, turėjome pristatyti save, kodėl R. Bransonas turėtų atvykti į Lietuvą. Žinoma, be V. Lašo šis apsilankymas nebūtų įvykęs, bet ir iš savo pusės turėjome daug namų darbų padaryti.

- Kaip sekėsi šiemet kviesti svečius?

D. Jonauskas: Po pernai renginio turėjome pusę metų tam. Kruopščiai rinkome pranešėjus. Nėra lengva į Lietuvą prisikviesti aukšto lygio pranešėjus ir įžymybes, nes jiems nesuprantama, kodėl turėtų čia atvykti, bet mes tai matome kaip iššūkį.

Kai kvietėme pranešėjus pavyko prisikasti net iki Donaldo Trumpo. Atsirado tokia galimybė ir per dvi dienas nusipirkome bilietus į Niujorką, kur buvo suorganizuotas susitikimas su D. Trumpo dešiniąja ranka. Vykome į susitikimą, kad susiderėtume dėl sąlygų ir laiko. Nors datą per susitikimą pavyko susiderinti, bet D. Trumpui atsirado kitų planų ir data jam nebetiko.

Po susitikimo išėjome linksmi ir netyčia susipažinome su vienu verslininku, kuris, pasirodo, su Sethu Godinu turėjo verslo reikalų.

Sethas Godinas savo tinklalapyje rašo, kad pasiūlymų ne JAV nepriima, nebent eksliuzyviniais atvejais sutinka atvykti į Europą. Po susipažinimo su tuo verslininku bandėme patys kviesti S. Godiną į renginį, bet gaudavome lakonišką atsakymą - „atsiprašau, negaliu“.

Vėliau prisiminėme savo pažintį su verslininku JAV ir paprašėme, kad jis gal galėtų mums padėti. Šis pasikalbėjo su S. Godinu, mus užtarė ir mes dar kartą parašėme jam laišką ir jis šįkart sutiko.

Kalbant apie kitus pranešėjus, tas faktas, kad pernai renginyje dalyvavo R. Bransonas, labai padeda įkalbant pranešėjus dalyvauti.

Dėl šių metų pranešėjų išsikėlėme tikslą pasikviesti tuos, kurių vardai ir pavardės lietuviams gal nebus labai girdėtos, bet jų pasiekimai kalbės patys už save. Šiemet akcentuojame žmonių pasiekimus, o „desertą“ pasiliekame pabaigai, kurį atskleisime rudenį.

- Šiemet konferencijos tema bus „nepakeičiamieji“. Kas slepiasi už šio žodžio?

M. Šeikus: Su šia tema norėjome šiek tiek paprovokuoti Lietuvos žmones ir verslininkus. Pasaulis yra pasikeitęs ir mes esame globalioje rinkoje. Dabar renkantis paslaugas ar prekes kaina dažniausiai yra lemiantis dalykas, o kokybės gerinimas kartais tampa nebeįmanomas, pataikavimas kiekvieno skoniui taip pat gali atnešti neviltį. Tai sakome, kad mūsų pagrindinė mintis – nebūk tobulas, būk nepakeičiamas. S. Godinas sako, kad nepakeičiamumas nėra amžinas, bet tai yra kiekvieno verslininko tikslas, kad būtum pirmas savo kliento pasirinkimas. Mūsų forumo tema ir pranešėjai visus pranešimus skaitys apie tai, kaip tapti nepakeičiamu.

D. Jonauskas: Kinų patarlė sako, kad tobulėjimas yra kaip plaukimas valtimi prieš srovę. Jei tik sustosi tobulėti, tai tave srovė nuneš atgal.

- Pagrindinį šių metų „Forum One“ pranešėją dar laikote paslaptyje. Tačiau ką dar svajotumėte pakviesti į Lietuvą?

D. Jonauskas: Gal to žmogaus pavardė ir nuskambės čia. Svajonių turime ir turime kelti kuo aukštesnius sau tikslus, nes kitaip ir patys nebetobulėsime. Norėtume Lietuvoje sulaukti ir Billo Gateso, ir Marko Zuckerbergo, ir Donaldo Trumpo, „Google“ įkūrėjų.

M. Šeikus: Labai dažnai pranešėjai suplanuoja dvejus metus į priekį ir kartais kyla klausimas, ar net ne kitais, o dar kitais metais gali juos pasikviesti. Daugybė žinomų pranešėjų į renginius važiuoja ne dėl honorarų, o idėjos. Būtent dėl to šiemet turime socialinę misiją – šių metų mūsų partneris yra „Operation Smile“. Jo pagrindinė misija – atlikti vaikams operacijas su „kiškio lūpa“, „vilko gomuriu“ ir kitais veido defektais. Perkant bilietus į „Forum One“ dalis lėšų atiteks šiai organizacijai.

- Ar pirmojo „Forum One“ renginio metu patyrėte klaidų, iš kurių šiemet pasimokėte?

D. Jonauskas: Esame savikritiški, išgirdome tam tikrus atsiliepimus ir juos įvertinome. Kas mums patiko girdėti, kad pranešėjams organizacine prasme viskas buvo gerai.

M. Šeikus: Jei kalbėti konkrečiau, tai šiemet svarbiausią dėmesį kreipiame į kuo stipresnį turinį. Pernai metais galbūt žmonės pasigedo daugiau nuoseklumo. Tai šiemet nuo pat pradžios iki pabaigos bus viena kitą papildančios temos, kur žmogus užsirašys labai aiškias įžvalgas ir strategijas.

„Forum One” – didžiausia verslo ir lyderystės konferencija Vidurio Europoje, kurioje įžvalgomis dalijasi pasaulinio lygio verslo lyderiai, vizionieriai, pokyčių provokatoriai. Šiemet forumas pranešėjų klausia: kaip būti nepakeičiamu šiandienos permainingame versle? Diskusijos priešakyje – vienas žymiausių skaitmeninio amžiaus verslo vizionierių Sethas Godinas, „Žydrųjų vandenų strategijos" bendraautorius Gaboras Burtas, „Harley Davidson" legendos kūrėjas Kenas Schmidtas, „Skype“ kūrėjas Jaanis Tallinas ir dar daug kitų profesionalų, pripažįstamų numeris vienas. „Forum One“ vyks spalio 23-25 d. Vilniuje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)