Ji, vadovaudama TEDx programų strategijai, vienija įvairių kultūrinių patirčių žmones ir kuria bei augina bendruomenes - apie pastebėtus pokyčius S. Heusel sutiko papasakoti išskirtiniame interviu DELFI.

Vokietijoje gimusi S. Heusel yra sukaupusi įvairių tarpkultūrinių patirčių: ji augo Italijoje, Prancūzijoje, JAV, tad dabar laisvai kalba 6 kalbomis ir bendrauja su žmonėmis iš viso pasaulio. Pagrindine jos interesų sritis yra pasaulinių prekinių ženklų ir bendruomenių kūrimas.

- Rudenį planuojate atvykti į Vilnių, kokia bus jūsų pranešimo žinia?

- Idealiu atveju bendruomenės vaidmuo versle yra abipusis: bendruomenė sukuria naudos verslui, o verslas – bendruomenei. Inovatyvi bendruomenės strategija numato, kad ji yra ne tik vartotoja, bet ir produkto kūrėja. Tad, jei bendruomenė gali būti įtrauka į verslo strategijos kūrimą, manau, tai atneš puikių rezultatų, o ją mobilizavus, bendruomenė ims tęsti jūsų misiją.

Labai laukiu, kai galėsiu atvykti į Vilnių, nes iki šiol nesu viešėjusi nei Lietuvoje, nei Baltijos šalyse.

- Gyvenote įvairiose valstybėse ir dabar bendraujate su daugybe žmonių iš skirtingų kraštų: ar skirtumai tarp nacionalinių identitetų nyksta?

- Iš patirties galiu pasakyti, kad skirtumai tarp skirtingų valstybių gyventojų nyksta, o iššūkiai su kuriais susiduriama sienų nepaiso. Kai keliauji ir dirbi su tarptautine bendruomene kaip aš, labai greitai supranti, kad visi mes esame panašūs, ir net mūsų pokalbiai yra panašūs.

- Kaip pasikeitė bendruomenė per pastarąjį dešimtmetį?

- Manau, dabar žmones nebegalvoja, kad daugiausiai bendro turi su šalia gyvenančiu kaimynu: net priešingai - jie gali turėti labai daug bendro su gyvenančiais per pusę pasaulio nuo jų namų. Mano darbas yra pagrįstas bendruomenės santykiais ir, veikiausiai, TED ir TEDx sėkmes priežastis yra pritaikytos šiuolaikiškos priemonės bendruomenėms sudominti. Vienas patrauklių sprendimo būdų – duoti savo prekės ženklą naudoti vietos bendruomenei ir iš jos išgirsti, kokia strategija galėtų pasiteisinti ateityje: tai prisidėjo prie renginio sėkmes.

- Ar galite pateikti pavyzdžių, kaip bendruomenės savo reikmėms pritaiko jūsų siūlomą renginio formatą?

Mūsų renginio žavesys – jo įvairovė. Tai gali būti aukštą pridėtinę vertę kuriantis renginys, vieta kontaktams megzti, o veiksmo vieta gali būti tiek arena, tiek kieno nors svetainėje. Šį renginį labai veikia vietos kultūros kontekstas, pavyzdžiui, Indijoje renginys yra pagrįstas mūsų siūloma struktūra, tačiau jis atrodo visai kitaip nei TEDx Lietuvoje. Indijoje į vieną renginį gali susirinkti apie 10 tūkst. žmonių, jis gali vykti viduryje laukų esančioje kaimiškoje vietovėje milžiniškoje palapinėje su aktorių ar prekybininkų pasirodymais – tai nesvetima vietos kultūrai. O TEDx Lietuvoje yra aukštos pridėtinės vertės renginys. Tačiau bendruomenių esmė, tiek Lietuvoje, tiek Indijoje, manau, yra tokia pati, tik jos išreiškiamos skirtingai.

- Bendruomenės vis dažniau kuriasi internete, kaip vertinate šią tendenciją?

- Technologijų amžiuje bendruomenės svarba tampa vis didesne, nors žmones nuolat bendrauja internetu, o ir mes galime prie „Facebook“ prisijungti bet kuriuo metu ir per jį bendrauti su turimais 2 tūkst. draugų. Tačiau nepaisant visų inovacijų, žmonės jaučia poreikį bendrauti vienas su kitu asmeniškai ir gilesniu lygmeniu, taigi, nemanau, kad bendruomenė internete pakeitė asmeninį ryšį.

Pastebiu, kad tiek verslas, tiek žmonės vėl vis dažniau siekia susitikti asmeniškai. Manau, žmonės supranta, kad internetu užmegztas ryšys negali atstoti asmeninio ryšio, taigi, ir verslo modeliai palaipsniui ims vėl persiorientuoti į asmeninius susitikimus. Ryšys internetu gali būti pirmasis pažinties žingsnis, tačiau jis ims blėsti, jei neįvyks asmeninis susitikimas. Artimiausiais metais ši tendencija turėtų ryškėti.

- Koks yra bendruomenės vaidmuo žmogaus gyvenime?

- Bendruomenė vis dar turi milžinišką vaidmenį: vieni savaitgaliais keliauja į maldos namus, kad galėtų užmegzti pažinčių su bendraminčiais, kiti – sportuoja, o dar kiti bendraminčių gali rasti ir internete tam, kad po to susitiktų gyvai.

- Tad socialiniai tinklai – būdas tapti bendruomenės nariu?

Šiuo atveju, socialiniai tinklai yra puikus įrankis, kuris greičiausiai išliks populiariu, tačiau abejoju, kad socialiniai tinklai padės sukurti gilesnį ryšį ir gyvenimo prasmės jausmą.

Ačiū jums už pokalbį.

„Forum One – didžiausia verslo ir lyderystės konferencija Vidurio Europoje, kurioje įžvalgomis dalijasi pasaulinio lygio verslo lyderiai, vizionieriai, pokyčių provokatoriai. Šiemet forumas pranešėjų klausia: kaip būti nepakeičiamu šiandienos permainingame versle? Diskusijos priešakyje – vienas žymiausių skaitmeninio amžiaus verslo vizionierių Sethas Godinas, „Žydrųjų vandenų strategijos" bendraautorius Gaboras Burtas, „Harley Davidson" legendos kūrėjas Kenas Schmidtas, „Skype“ kūrėjas Jaanis Tallinas ir dar daug kitų profesionalų, pripažįstamų numeris vienas. „Forum One“ vyks spalio 23-25 d. Vilniuje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)