Prekybos tinklas „Iki“ diegdamas savarankiško atsiskaitymo tinklą „Bitutė“ pirmauja ir toliau tęsia naujų savitarnos kasų įrengimą: šiemet trys tokios kasos įrengtos sostinės Užupio rajone.

„Prieš atnaujinimą parduotuvėje buvo 3 greito aptarnavimo kasos (su kasininkėmis - DELFI). Šiuo metu liko 2 greito aptarnavimo kasos su kasininkėmis ir 3 savitarnos kasos, kuriose dirba viena kasininkė – taigi, kasininkių skaičius Užupio „Iki“ liko toks pat, o kasų turime dvejomis daugiau“, - komentuoja prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.

Pasak jo, savitarnos kasos leidžia greičiau apsipirkti, tad bendrovė jas diegia parduotuvėse, kur pirkėjų srautai – gausesni.

„Prieš Užupio „Iki“ parduotuvės rekonstrukciją paskutinį kartą savitarnos kasas įdiegėme pernai metais atidarytoje mūsų naujoje „Iki“ Vilniuje, Mindaugo gatvėje, kurioje, kaip ir Užupio „Iki“, daugiau lankosi miesto centro, skubantis pirkėjas“, - dėsto A. Petraitis.

Visgi, nors parduotuvių tinklas turi 1,1 tūkst. tradicinių ir 100 savitarnos kasų, A. Petraitis nesutinka, kad automatinio atsiskaitymo aparatai keičia kasininkus.

„Savitarnos kasos visiškai darbuotojo atstoti negali. Užupio „Iki“ atveju, nors kasų padaugėjo ir aptarnavimas paspartėjo, tačiau darbuotojų parduotuvėje nesumažėjo, - sakė jis. - Mes savitarnos kasas diegiame ten, kur yra poreikis, Užupyje toks poreikis buvo, nes parduotuvė – nedidelė, o pirkėjų srautas didelis, tad buvo įdiegta savitarna. Manau, ateityje, kur reikės, savitarna dar bus diegiama.“

Kelias savitarnos kasas turi „Maximos“ prekybos tinklas: sostinės „Akropolyje“ toks atsiskaitymo būdas buvo įdiegtas norint patikrinti, ar šios kasos yra patrauklios pirkėjams. Prekybos tinklo atstovė spaudai Renata Saulytė sutinka, kad diegiant savitarnos kasas iš dalies yra sprendžiama ir darbuotojų stygiaus problema, tačiau kol kas planų savitarnos plėtrai „Maxima“ neturi.

„Keičiant atsiskaitymo valiutą iš litų į eurus reikės pakeisti dalį kasos aparatų, - sakė R. Saulytė, pridurdama, jog tuomet dalis kasų galės būti keičiama savitarna. - Tačiau mes esame pastebėję, kad savitarnos kasos turi savo pirkėją, dažniausiai tai yra jauni, mieste gyvenantys žmonės, mėgstantys inovacijas ir norintys apsipirkti greičiau. Visgi didelė dalis pirkėjų mėgsta apsipirkti kasose, kuriuose dirba kasininkė.“

Savitarna ne tik keičia kasininkus

Andrius Kalašinskas
Įmonės „New Vision“, masiškai diegiančios savitarnos sprendimus, verslo plėtros direktorius Andrius Kalašinskas sako, jog per pastarąjį pusmetį prekybininkai ėmė aktyviau domėtis savitarnos galimybėmis.

„Šiuo metu dėl savitarnos kasų vyksta pokalbiai - Lietuvos prekybininkai yra suaktyvėję šiuo klausimu. Dabar savitarnos kasos yra aktyviau diegiamos ir užsienyje, pavyzdžiui, Rusijoje jos įrengiamos kosmetikos tinkluose“, - dėsto pašnekovas.

Paklaustas, kodėl prekybininkai renkasi savitarną, A. Kalašinskas paaiškina, jog tam yra keletas priežasčių.

„Pirkėjus erzina eilės parduotuvėse, pardavėjai su jomis kovoti pasitelkia kasininkus, tačiau problema ta, kad kasininkų rinkoje nepakanka, jų nuolat mažėja. Jeigu vietoje dviejų tradicinių kasų yra pastatomos šešios savitarnos kasos, atsiskaitymo zonos pralaidumas padidėja ir kasoms aptarnauti pakanka vieno žmogaus – taip didėja parduotuvės produktyvumas. Be to, kartais, jei parduotuvė yra nedidelė ir joje piko metu prisirenka daug žmonių, savitarnos kasos gali pagausinti pardavimus, - vardijo jis. - Manau, Lietuvoje svarios yra visos priežastys, tačiau darbuotojų trūkumo problema tampa vis aktualesnė - tokią išvadą darome iš prekybininkų užklausų.“

A. Kalašinskas skaičiuoja, kad Lietuvoje savitarnos kasos atsiperkamumas vidutinio dydžio parduotuvei siekia 2-3 metus, kitose šalyse jos atsiperka sparčiau, nes kasininkai parduotuvėms kainuoja brangiau.

“Lietuvoje kasininkų atlyginimai, palyginti su kitomis šalimis, yra maži, bet vis tiek įvertinus išlaidas atsipirkimas išlieka”, - apibendrino jis.

Pašnekovas primena, kad pirmosios savitarnos kasos prieš daugiau nei 10 metų pradėtos diegti JAV ir Jungtinėje Karalystėje, tad šiose šalyse savitarnos sprendimai yra išvystyti labiausiai.

Apie savitarną galvoja, bet dar neturi

Kitų Lietuvos mažmeninių prekybos tinklų atstovai savitarnos kasų neturi.

„Įdiegti naujų savitarnos sprendimų savo tinkle artimiausiu metu neplanuojame. Tiesa, daugiau produktų atsižvelgdami į pirkėjų poreikius parduodame jau supakuotų. Be to, pastebime, kad žmonės nori, kad juos maloniai aptarnautų parduotuvėje – jie nori pasitarti, kalbina mūsų darbuotojus, tariasi dėl savo pirkinių“, - sako "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

„Norfos“ prekybos tinklas taip pat patvirtino, jog šiuo metu savitarnos kasų neturi ir artimiausiu metu jų diegti neplanuoja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (267)