Ant sostinėje esančių poros kebabinių jau kabo „S.U.P.E.R S KEBAI“ iškabos. Deja, sumanęs šį prekės ženklą registruoti Valstybiniame patentų biure įmonės „Supermaistas“ direktorius Karolis Jaruševičius susidūrė su netikėta problema – prekės ženklo registracijai pasipriešino „Supermeno“ intelektualinių teisių turėtojai „DC Comics“.

Iš dalies lietuviškame prekės ženkle galima įžiūrėti panašumų su išskirtinių galių turinčio herojaus ženklu, tačiau K. Jaruševičius teigia, kad kebabinių prekės ženkle jokių aliuzijų į superherojų nebuvo planuojama įtraukti.

Pasak verslininko, prekės ženklas buvo sukurtas paskelbus konkursą internetu, kūrėjams buvo suteikta visiška laisvė.

„Logotipe kumštis simbolizuoja švarią ranką, kuri parodo apie švarą ir higieną mūsų maitinimo įstaigose“, - kalbėjo įmonės vadovas.

Vis dėlto daugiausia nesutarimų su amerikiečių atstovais kyla dėl prekės ženkle panaudoto deimanto formos simbolio su S raide viduje. Supratęs, kad „DC Comics“ nenurims, K. Jaruševičius deimanto formos simbolį pasiūlė pakeisti į mėsos iešmo formą, tačiau ir šis logotipas, pasak jo, Supermeno prekės ženklo atstovams neįtiko.

Kebabinės prekės ženklas
„Bandysime derėtis ir toliau, nes situacija absurdiška“, - kalbėjo jis.

Įmonei „Supermaistas“ atsiųstame „DC Comics“ atstovų Lietuvoje rašte teigiama, kad verslininko registruojamas ženklas „klaidina visuomenę ir nesąžiningai naudojasi mūsų kliento ženklų skiriamuoju požymiu, geru vardu bei įgyta reputacija, dėl ko įgyja neužtarnautą pranašumą rinkoje“. Rašoma, kad registruotas ženklas yra klaidinamai panašus į Supermeno, reputaciją turinčius ir Lietuvoje, prekės ženklus.

Valstybinio patentų biuro Teisės ir tarptautinių reikalų skyriaus vedėjas Arūnas Želvys aiškino, kad kai įmonės atstovai patentų biurui pateikia paraišką dėl prekės ženklo registravimo yra atliekama ekspertizė. Ji susideda iš dviejų dalių: formalioji (dokumentai) ir faktinė prekės ženklo (ar ženklas gali būti registruotas). Vertinama, ar ženklas atitinka absoliučiuosius pagrindus, pavyzdžiui, ar neklaidina visuomenės, ar neprieštarauja moralei ar turi skiriamuosius ženklus. Vis dėlto ekspertizės metu patentų biuro darbuotojai netikrina galimo konflikto su kitų asmenų teisėmis.

Kai patentų biuras įregistruoja prekės ženklą, po šio sprendimo paskelbimo oficialiame biuletenyje įmonės, manančios, kad registruotas prekės ženklas pažeidžia jų intelektualines teises gali kreiptis į patentų biurą su protestu, kuris nagrinėjamas. Per tris mėnesius nepastebėjus galimų teisės pažeidimų ginčas sprendžiamas teisminiu būdu.

Patentų biuro duomenimis, 2012 m. buvo gautas 131 protestas.
Kebabinės prekės ženklas
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)