TV3 laida „Savaitės komentarai“ praneša, kad dėl nepastovių prekybos sąlygų Rusijoje Lietuvos verslininkai priversti dairytis kur dar galėtų parduoti savo gaminius su galbūt didesniu antkainiu nei lietuviams.

Lietuvos pienininkai jau bando meškerę mesti gerokai toliau nei į Rusiją – į Malaiziją. Šią rinką jau nusižiūrėjo bendrovė „Vilkyškių pieninė“, patvirtino jos vadovas Gintautas Bertašius.

Šansus bando ir saldainių gamintojai – bendrovės „Rūta“ direktorius Algirdas Gluodas sakė, kad jau išsiųsta pirmoji siunta saldumynų siunta. Tiesa, kol verslininkai tik siunčia bandomąsias siuntas, didžiausias sujudimas jaučiamas iš verslo konsultantų.

„Bandome koncentruotis į aukštos pridėtinės vertės projektus“, - teigė Lietuvos-Malaizijos verslo tarybos prezidentas Paulius Kunčinas, pažymėjęs, jog pirmiausiai Azijoje bus prekiaujama lietuviškomis trąšomis, pienu, šokoladu.

Pramonininkų konfederacijos duomenimis, šiuo metu su Malaizija Lietuva kuria apie 40 bendrų verslo projektų. Tiesa, jie kol kas tik labiau panašūs į apsiuostymą nei į realaus verslo ten pradžią.

„Dabar mes pradėjome ieškoti draugų arba strateginių partnerių kiekviename žemyne – tai pirmiausia Azijos regione, ir mūsų strateginis partneris Malaizija, Afrikoje, kur labai auganti ir pažangi rinka – šiuo metu nagrinėjame dvi šalis – Etiopiją ir Nigeriją, bet tai dar nebaigtinis sąrašas“, - sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Sigitas Besagirskas.

Apie 10 proc. Lietuvoje pagaminamų produktų išvežama į Latviją, Estiją, Vokietiją, ir beveik penktadalis – Rusijai. Azijos regionams Lietuvos verslininkai kol kas skyrė tik vos penktadalį procento savo eksportuojamų prekių. Pusę procento pateko į Braziliją, Kiniją ar Indiją.

„Savaitės komentarai“ pažymi, kad Malaizijos rinka verslininkams galėtų būti labai patraukli, nes iki 2015-ųjų ji neturės pridėtinės vertės mokesčio.