Vilnietis Rytis kartu su Kalėdomis šventė ir savo gimtadienį. Iš draugų vaikinas gavo žinomo dizainerio marškinėlius. Deja, vaikino dovana labai nepradžiugino – marškinėliai buvo per dideli.

„Apsidžiaugiau gavęs žinomo dizainerio marškinėlius, galvojau nešiosiu, bet jau tik išvyniojęs juos prie draugų pamačiau, kad jie platoki. Užsidėjau ir jie ant manęs atrodė kaip maišas. Draugai bandė įtikinti, kad gerai, bet man tikrai pasirodė per daug apkritę“, - atviravo Rytis.

Vaikinas sakė, kad iki šiol visi M dydžio drabužiai jam tikdavo, tačiau šįkart – draugai ir dizaineris nepataikė.

„Pagalvojau, kad tikrai tokios nenešiosiu – reikia arba eiti grąžinti, arba siaurinti, bet sužinojau, kad dizaineris kitų dydžių tokių marškinėlių nebeturi, šie buvo paskutinė prekė. Dar paaiškino, kad nieko tokio, čia toks modelis, išsiskalbsiu ir susitrauks“, - pasakojo sostinės gyventojas.

Rytis teigė, kad vargu, ar nešios nepigią draugų dovaną.

„Esu iš tų žmonių, kurie numeta drabužį į spintą ir tokiu atveju nenešioja. Išdalinu arba guli spintoje daug metų. Žinau, kad gal reikėtų dažniau grąžinti ar keisti, nes kiti sėkmingai tuo užsiima“, - kalbėjo vilnietis.

Grąžinimų padaugėja, bet bėdos nemato

Įmonių grupės „Apranga“ vadovas Rimantas Perveneckas pripažino, kad prekių grąžinimas po švenčių šiek tiek aktyvesnis.

„Bet negalima sakyti, kad tai - didelė bėda. Žinoma, šiek tiek prekių grąžinimas padidėja, nes prieš Kalėdas drabužius dovanoms perka draugės, draugai, giminaičiai, bet grąžinimų skaičiai nėra katastrofiški. Pagrindinė problema ta, kad žmonės kitiems perka nematuotus daiktus, norėdami padaryti siurprizą, o tada ir tenka keisti ar grąžinti“, - teigė jis.

Paklaustas, ar neatsiranda piktnaudžiaujančių klientų, kurie nusiperka drabužį, apsirengia tam tikra proga ir vėl atneša į parduotuvę, „Aprangos“ atstovas teigė, kad pardavėjos akylai apžiūri grąžinamas prekes.

„Jos turi būti su etiketėmis ir privaloma pateikti pirkimo čekį“, - sakė jis.

Kad atgautų pinigus, pagrasino

Nenorėjusi savo vardo atskleisti vieno papuošalų parduotuvės tinklo administracijos darbuotoja taip pat pripažino, kad po švenčių sulaukiama daugiau prekių grąžinimų.

„Žinoma, ir pardavimai prieš šventes suaktyvėja, todėl automatiškai ir grąžinimai didėja“, - kalbėjo pašnekovė.

Pasak jos, vis dėlto atsiranda ir tokių klientų, kurie nori prekes grąžinti ne todėl, kad jos netinka, bet tiesiog norėdami pasinaudoti palankiomis vartotojų teisėmis.

Kaip pasakojo papuošalų prekyba užsiimančios įmonės atstovė, pasibaigus dviejų savaičių terminui, kai galima grąžinti nepatikusią prekę, būna klientų, kurie specialiai sugadina, sulaužo papuošalą ir taip bando susigrąžinti pinigus.

Taip pat pašnekovė prasitarė, kad į papuošalų parduotuves užsuka ir tokių klienčių, kurios sumąsto papuošalą įsigyti tik vienam vakarui, o paskui jį grąžina.

„Tokių klientų yra, bet, jei yra išsaugotas čekis, etiketė ir nesimato, kad papuošalas buvo nešiotas, nieko padaryti negalime“, - teigė ji.

Apie savo kėslus įsigijus papuošalą kartais prasitaria ir pačios klientės. Kaip pasakojo pašnekovė, tokios klientės prieš pirkdamos prekę iškart pasiteirauja pardavėjų, ar bus galima grąžinti, jei tik vieną dieną panešios.

Papuošalų parduotuvių tinklo atstovė teigė pastebėjusi, kad prekių grąžinimų visada padaugėja po savaitgalių ar šventinių dienų.
„Yra pasitaikę ir grasinimų. Viena moteris, nusipirkusi perlų vėrinį su tauriaisiais metalais už pusę tūkstančio lito, pagrasino atvirai, kad, jei nepriimsime apyrankės, tai ją sulaužys. Pardavėjos nenorėjo, kad brangus vėrinys būtų sugadintas ir grąžino pinigus“, - pasakojo pašnekovė.

Pasirodo, piktnaudžiaujantys klientai turi susigalvoję ir daugiau taktikų: pokalbiui su pardavėja renkasi metą, kai parduotuvėje daugiau žmonių. Tokiu būdu tikimasi, kad pardavėjos, nenorėdamos sukelti neigiamo įspūdžio kitiems klientams, bus sukalbamesnės.

Nepatikus prekei galima grąžinti, bet ne viską

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoja, kad vartotojas turi teisę grąžinti pardavėjui tinkamos kokybės prekę, pavyzdžiui, nepatikus prekės formai, dydžiui, spalvai, modeliui, komplektiškumui. Prekę galima grąžinti per 14 dienų nuo prekės pardavimo, tačiau ji turi būti nenaudota, nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad ne visas prekes galima grąžinti, jei jos nepatinka ir yra kokybiškos. Į šį sąrašą patenka parfumerijos, kosmetikos gaminiai, fotografijos prekės, knygos, reprodukcijos, audiniai, kiliminė danga, megzti apatiniai drabužiai, kūdikių drabužiai, pėdkelnės, kojinės, naktiniai marškiniai, pižamos, liemenės, korsetai, perlai, brangakmeniai, taurieji metalai ir jų dirbiniai (išskyrus bižuteriją), garso ir vaizdo įrašymo ir atkūrimo aparatai, laikrodžiai, muzikos instrumentai, ginklai, baldai, šviestuvai, žaislai, žaidimai. Norint grąžinti vieną iš išvardytų prekių siūloma tartis su pardavėju asmeniškai.

Tarnyba taip pat pataria dovanojant dovanas prie jų pridėti kasos aparato kvitą, jei dovanos gavėjai nuspręs jas grąžinti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (129)