Tačiau rusų turistai dažnai mini vieną Lietuvos kurortą – Druskininkus, kurio nebereikia pristatinėti.

Na o Lietuvos turizmo departamentas pabrėžia, kad šalies marketingo kampanijoms skiriama pakankamai dėmesio, o Kaliningrado srities ir Maskvos atstovai netgi skundžiasi, kad švenčių laikotarpiu visos vietos Lietuvos kurortuose jau užimtos.

Lietuva pralaimi Latvijai ir Estijai

Rusų turistai noriai vyksta į Lietuvą ir Naujiesiems metams, ir visus metus, konstatuoja Sankt Peterburgo turizmo agentūros „Solveks-Turne“ Baltijos ir Skandinavijos šalių padalinio vadovas Aleksejus Krasavinas.

„Mūsų turistams patinka vykti į Lietuvą ir Naujiesiems metams, ir į eilines keliones visus metus. Šalis, kaip turizmo produktas, visų pirmiausia žmonėms asocijuojasi su Vilniumi, Trakais. Taip pat vertingas segmentas – gydymas, visų pirma, tai Druskininkai, kiek mažiau – Birštonas ir Palanga“, – interviu DELFI sakė A. Krasavinas.

Jo teigimu, sulig kiekvienais metais rusus vis labiau domina Baltijos šalys.

„Tarp Baltijos šalių viešbučių – didelė konkurencija, todėl viešbučiai gerina aptarnavimo kokybę. Darbas su Baltijos partneriais teikia šimtaprocentinį malonumą. Jų požiūris į darbą nėra formalus“, – konstatavo turizmo agentūros atstovas.

Anot jo, yra ir veiksnių, kurie trukdo sėkmingam darbui. Konkrečiai – brangi kelionė. „Jei iki Talino ir pėsčiomis nueitume, iki Vilniaus vienareikšmiškai – traukiniu. Geležinkelininkai – monopolininkai“, – sako A. Krasavinas.

„Yra ir kita problema, pati didžiausia. Žmonės turi pažinoti šalį, vien verslo struktūrų pastangų neužtenka. Deja, turistai painioja Latviją su Lietuva, Rygos ieško Estijoje, o Talino – Latvijoje. Šiai problemai spręsti kiekvienoje šalyje yra valstybinė struktūra, kuri suinteresuota pritraukti turistų iš užsienio. Pavyzdžiui, pas mus Maskvos geležinkelio stotyje kabėjo didelis reklaminis plakatas „Atvykite į Norvegiją“. Suprantama, norvegai turi pinigų, naftos, jie daug sau gali leisti. Estai mūsų rinkoje labai aktyvūs, marketingo akcijų yra internete, metro, laikraščiuose, radijuje, užrašų apie nuostabų Taliną matome kasdien“, – pabrėžė A. Krasavinas.

Jo teigimu, pastaruoju metu latviai ėmė aktyviau reklamuoti savo šalį, todėl pastaraisiais metais padidėjo turistų srautas į Latviją.

„Na o kalbant apie Lietuvą, norėtųsi, kad šia kryptimi vyktų kažkokia veikla. Juk klientai turi pasirinkimą – visą pasaulį. Jie ima galvoti: žinau Suomiją, žinau Estiją. Na o kalbant apie Lietuvą, toks rinkodarinis palaikymas, žinoma, būtinas. Daugelis dalykų su turizmo agentūromis vykdomi formaliu lygiu. Šiuo metu darbas su turizmo agentūromis tėra vienkartinis kasmetinis delegacijų iš Druskininkų lankymas, kur jie surengia turizmo agentūrų atstovų susitikimą ir pasakoja, „kaip pas mus Lietuvoje gerai“, bet mes, turizmo agentūrų atstovai, ir taip žinome, kad Lietuvoje gerai. Lietuvos ambasados dirba puikiai, jos pasidarė lankstesnės ir vizų sprendimo klausimais, periodiškai, prireikus, išduoda grupines vizas. Pretenzijų neturime, bet norėtųsi daugiau. Juk Latvijoje daug pliusų – rusakalbė aplinka, rusiškai ten visi kalba“, – sakė A. Krasavinas.

Anot jo, pastaruoju metu yra poreikis keleriopų turų ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. „Labai garsus Lietuvos kurortas – Druskininkai. Be to, klientai rinkdamiesi, kur važiuoti – į Druskininkus ar Karlovy Vary (kurortas Čekijoje – red. past.), labai dažnai teikia pirmenybę Lietuvos kurortui“, – pabrėžė A. Krasavinas.

Turai į Lietuvą mažiau populiarūs

Na o Maskvos turizmo agentūros „Baltic service“ generalinis direktorius Aleksandras Iščenka teigia, jog lyginant su analogišku pernai metų laikotarpiu, pastebimas turų pardavimų į Lietuvą sumažėjimas.

„Pastebimas pardavimų sumažėjimas, lyginant su analogišku pernai metų laikotarpiu. Priežasčių, kodėl taip yra, daug – tiek sumažėjęs gyventojų mokumas, finansinių sukrėtimų nuojauta, jaučiasi, kad rusai nenusiteikę leisti pinigus. Na ir veikiausiai tam tikras nepasitenkinimas pernykštėmis šventėmis“, – teigia A. Iščenka.

„Žinoma, Lietuva – didi šalis, gal net didingesnė už JAV, bet, deja, jos paklausa kartais svyruoja. Paminėtina, kad savireklamai Lietuva taupo“, – pridūrė jis.

Į Druskininkus per Naujuosius metus – paklausa jau liepą

„Švenčių laikotarpiu savo klientams siūlome ir galimybę sutikti Naujuosius metus sostinėje Vilniuje. Bet ekskursijų per šventes yra ir Kaune, ir Trakuose. Yra ir iš karto su trimis šalimis susijusių programų. Visi šie turai turi paklausą“, – sako „Žarkov-tur“ vadybininkė Marina Matajeva.

Jos teigimu, dar nė karto nebuvę Baltijos šalyse klientai įprastai renkasi galimybę aplankyti iš karto tris šalis.

„Mes savo klientams siūlome ir ilgą kelionę po Lietuvą, t. y. praleisti visas šventes Lietuvoje. Naujuosius metus sutinka Vilniuje, o paskui autobusu važiuoja per visą šalį, iki Kuršių Nerijos“, – sakė vadybininkė.

Anot jos,  jau spalį jaučiama paklausa – į Lietuvos kurortą Druskininkus.

„Kartais klientai teiraujasi jau rugpjūtį ir liepą, jei dar net programų nėra. Visų pirma, vystosi miesto struktūra, o pastaruoju metu ir slidinėjimas prisidėjo. Pavyzdžiui, turėjau klientus – motiną ir suaugusį sūnų, Druskininkai tiko abiem – mama ilsėsis SPA, o sūnus slidinės“, – sakė M. Matajeva.

Jos teigimu, iš esmės šių metų sėkmingais nepavadinsi. „Šie metai sunkūs – žmonės ateina, o perka skurdžiai. Bet tai pasakytina ne tik apie Baltijos šalis, bet ir apie kitas kryptis. Bet tie klientai, kurie nuolat važinėja į Baltijos šalis, ir toliau važinėja. O naujų klientų pritraukti nelengva, nes Lietuva neaktyviai reklamuojasi. Nors čia ir važiuoti netoli, nėra kalbinio barjero, o ir kainos, lyginant su Maskva, nedidelės“, – sakė M. Matajeva.

Turizmo departamentas: Rusijos rodikliai labai gerai

Turizmo departamente teigė, kad pretenzijos dėl nepakankamai reklamuojamo turizmo į Lietuvą yra subjektyvios.

„Artėjančio švenčių laikotarpio rodikliai labai geri – Vilniaus, Trakų, Druskininkų užimtumas labai didelis, vietų praktiškai nėra. Lietuvos ir Rusijos turizmo darbo grupės posėdyje, kuris įvyko šią savaitę, Kaliningrado srities ir Maskvos atstovai netgi skundėsi, kad jų gyventojams nepavyksta gauti vietų Lietuvos kurortuose švenčių laikotarpiu“, – sakė DELFI Lietuvos Turizmo departamento direktorė Raimonda Balnienė.

Ji netgi pabrėžė, kad šią vasarą Maskvoje vyko, o šiuo metu vyksta Sankt Peterburge Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Apie Lietuvą šiuose miestuose informuojama spaudoje, kino forumuose, gatvės reklaminiuose stenduose ir specialiuose renginiuose. Be to, su Rusijos šiaurine sostine pagerėjo susisiekimas – nuo lapkričio oro linijų bendrovė „Polet Airlines“ pradėjo skraidinti iš Sankt Peterburgo į Vilnių.

„Apie akcijų rezultatus galima spręsti ir iš statistinių duomenų: Rusija – viena iš didžiausių, sparčiausiai besivystančių atvykstamojo turizmo rinkų. 2012 m. Lietuvoje lankėsi 328 400 rusų turistų, kurie išleido šalyje 496 mln. litų. Vidutiniškai rusų turistai Lietuvoje išleidžia 1 510 litų, šalyje jie vidutiniškai išbūna 4,8 dienos“, – sakė R. Balnienė.

Ji pabrėžė, kad šiemet rusų žurnalistams buvo suorganizuotos 4 pažintinės kelionės po Lietuvą. 14-oje Rusijos kurortų šiemet pradėjo veikti vizų centrai. Lietuva aktyviai pristatoma Maskvos turizmo parodose.

„Šiuo metu vyksta kampanija socialiniuose tinklalapiuose „Like'able Lithuania“, kuri orientuota ir į Rusijos rinką – kasmet atnaujinamas profilis rusų kalba tinklalapyje „Bkontakte“ ir „YouTube“, – teigė Turizmo departamento vadovė.

Departamento vertinimu, tikimasi, kad 2013 m. Lietuvoje iš viso apsilankys 380 000 rusų turistų – 16 proc. daugiau nei 2012 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)