– Kodėl nusprendėte imtis verslo? Kuo žavi verslininko gyvenimas?

– Aš nenusprendžiau tapti verslininku, tiesiog taip susiklostė aplinkybės. Beveik prieš 16 metų dirbau reklamos agentūroje Latvijoje. Padirbęs tris mėnesius faktiškai ėmiau jai vadovauti, o po metų agentūros atstovai nusprendė, kad turėčiau tapti partneriu. Prieš 16 metų tai buvo įmanoma, priešingai nei dabar.

Norėjau grįžti į Lietuvą, tad nusprendėme čia atidaryti reklamos agentūrą. Neturėjau tapti jos direktoriumi, tačiau akcininkai niekuo kitu nepasitikėjo. O vėliau agentūrą išsipirkome iš kitų akcininkų.

– Matyt, nesigailite tapęs verslininku, jei tuo užsiimate iki šiol. Juk neverkiate naktimis prieš miegą dėl to?

– Tai teikia ir džiaugsmo, ir skausmo. Labai daug įsipareigojimų, gausybė svarbių sprendimų, kurie dažnai yra nepopuliarūs. Tai atitolina nuo žmonių, tampi vienišesnis. Buvo tokia „The Economist“ reklama: „It‘s so loneley on the top“ (Viršūnėje taip vieniša). Nesakau, kad man taip yra, tačiau niekada nenorėjau tapti verslininku.

Žinoma, yra ir teigiamų aspektų. Gali remtis kūrybiškumu, pats priimi sprendimus ir esi savo likimo kalvis. Žavi ir laisvė, kurią suteikia nuosavas verslas, nors ji kertasi su didele atsakomybe, tad sunku pasakyti, kur tos laisvės yra daugiau. Privalai aiškiai suprasti gyvenimo realijas, kad galėtum priimti tinkamus sprendimus.

– Kuo ypatingas reklamos verslas?

– Jis ganėtinai ypatingas vien jau dėl to, kad bandomasuderinti meną ir verslą. Kūrybingumą pritaikyti verslo pasaulyje yra ganėtinai specifinis uždavinys.

Reklamos agentūros sukuria žmonėms erdvę eksperimentuoti ir klysti. Čia gausu talentų, šviesių žmonių, kita vertus, daug ir užgaidų, nenormalių išsišokimų.

Na, oįprastame versle vadovaujamasi baudų principu: jei įvyksta nesėkmė, darbuotojas nubaudžiamas tam tikru būdu, siekiama, kad būtų laikomasi įprasto darbo ritmo. Iš esmės tai yra pagrindinis skirtumas.

– Šiųmečiame „Adrenaline“ tapote nugalėtojais. Kaip manote, kas lėmė jūsų įmonės sėkmę? Kuo skiriatės nuo savo konkurentų?

– Yra dvi sudedamosios dalys. Viena jų – sėkmė. Mes dažnai mėgstame susireikšminti bet kokiame darbe, kad padarėme šį tą ypatingo, tačiau sėkmės faktorius iš tiesų egzistuoja. Todėl, kai sekasi, nereikia per daug džiaugtis, o kai nesiseka – per daug liūdėti.
Prieš konkurentus mes turime įvairių pranašumų,tačiau esminis yra stabilumas. Jau ne vienus metus pagal įvairiausius kriterijus (dydžio, kūrybingumo, efektyvumo) esame vieni geriausiųjų rinkoje. Taip pat garsėjame gebėjimu įgyvendinti idėjas, t. y. mes ne tik sugalvojame idėją, bet ir ją meistriškai išpildome, o tai ne mažiau svarbu ir gana sudėtinga. Galų gale mes išgarsėjome sugebėjimu pasiūlyti kūrybiškus projektus dideliems klientams, o tai reklamos versle dažniausiai yra antogonizmas. Tai įrodo, kad gebame kurti ne tik įdomią, bet ir komerciškai prasmingą reklamą.

– Kaip manote, kokios asmeninės savybės lėmė jūsų verslo sėkmę?

– Kadangi turiu verslo ekonominkos bei meninį išsilavinimą, nesunkiai galiu susieti šiuos du dalykus. Be to, užaugau meninėje terpėje, lankiau dailės mokyklą, grojau roko grupėje. Kita vertus, augau labai rimtoje, tvarkingoje šeimoje. Turbūt todėl galiu derinti šiuos du skirtingomis taisyklėmis paremtus pasaulius – verslą ir meną.

Naujame „bzn start" liepos mėnesio verslo žurnalo numeryje ieškokite įdomių ir naudingų istorijų: VERSLO ISTORIJA apie nuosavo verslo pradžią, verslo suptilybes su žemės ūkio technikos lyderiaujančia įmone, kurią įkūrė Pranas Dailidė. Numeryje apžvelgiamos verslo galimybės Austrijoje, nuo mokesčių iki verslo kultūros aspektų, žurnalistinis tyrimas, kuriame susipažinsite su atlikta apklausa „Kokią įtaką verslo pradžiai turi amžius?” . Taip pat startuolį „Whemsey”, kurį sumanė Martynas Kairys. Jo sugalvotas įrankis padeda norintiems tobulėti ir gyventi kokybiškiau. Taip pat sužinosite apie valstybės teikiamą paramą verslui, naujausias finansines priemones, atsiskaitymų verslo sąlygas ir kitą naudingą informaciją.