Turgus po stogu

„Urmo“ prekybos miestelyje šiuo metu veikia daugiau nei 2 tūkst. parduotuvių, kuriuose galima rasti praktiškai viską – nuo statybinių medžiagų iki dantų šepetuko. Iš iškabų galima spręsti, kad dalis parduotuvių liepos ar rugpjūčio mėnesiais atostogauja. Žmonių, apsilankius vidurdienį ne itin daug, o laisvą vietą automobiliui rasti nesudėtinga.

Didelė dalis parduotuvių skelbia apie akcijas ir nuolaidas iki 75 proc. Didelės reklamos praneša, kad moteriškas basutes galima įsigyti už 45 Lt, akinius nuo saulės – nuo 15 Lt. Viena džinsų reklama skelbia, kad įsigijus džinsus būtent šioje parduotuvėje „visos bus tavo“.

Pastaruoju metu „Urme“ matomi akivaizdūs pokyčiai, tačiau iš esmės per dvidešimt metų ši prekyvietė liko dideliu turgumi po stogo. Tai lyg Vilniaus Gariūnų turgaus atitikmuo Kaune.

Pelnai nedžiugina

Užėjus į vieną iš drabužių parduotuvių stebime iškabintus vyriškus kostiumus, kurių kaina svyruoja apie 300-350 Lt. Bandome sužinoti, kur šie rūbai pagaminti.

„Lenkiški. Viskas čia lenkiška“, - ne itin maloniu balsu atkerta pardavėja.

Einame toliau. „Urmo“ prekybinį plotą sudaro apie 70 tūkstančių kvadratinių metrų. Parduotuvės įsikūrę Žaliojoje, Baltojoje, Rytinėje ir Vakarinėje galerijose, Raudonajame pasaže bei Fabriko komise.

Užeiname į alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais prekiaujančią parduotuvę. Pardavėja iškart pasiteirauja, kodėl taip įdėmiai apžiūrime kainas. Prisistatome kad esame žurnalistai ir domimės „Urmo“ kainomis. Pasiteiravus, kaip sekasi prekyba moteris žodžių į vatą nevynioja.

„Blogai. Žiauriai blogai“, - tiesiai šviesiai rėžia moteris.

Moteris taip pat nesutinka, kad sudėtingą laikotarpį galbūt lemia vasaros laikas.

„Metų laikas čia niekuo dėtas. Pernai laukėme Kalėdų ir tikėjomės, kad prekyba pagyvės. Tačiau niekas nepasikeitė. Va, dar nuomos kainą nuo 140 iki 150 Lt už kvadratą nuo spalio žada didinti. Ar neplanuojame išsikelti? O kur mums keltis? Gal galite ką nors pasiūlyti?“, - retoriškai klausė moteris ir priduria, kad “Urme” prekiauja bene nuo pat jo įkūrimo. Tai yra du dešimtmečius.

Tačiau tokios slogios nuotaikos – ne visur. Vos už kelių prekyviečių įsikūrusios rūbų parduotuvės pardavėja teigė, kad sekasi puikiai.

„Pardavimai labai geri. Kaip visada“ , - teigė jauna pardavėja.

Kitos rūbų parduotuvės pardavėja pastebėjo, kad nors „Urmas“ nuolat atnaujinimas, iš esmės sąlygos nesikeičia.

„Ar jaučiate, kaip čia karšta? Nėra kondicionierių, o žmonės visi šlapi matuojasi rūbus“, - pastebėjo pardavėja. Tą dieną, kai DELFI lankėsi „Urmo“ miestelyje, lauke termometrų stulpeliai artėjo prie 30 laipsnių padalos.

Turi savo klientą

„Urmo“ rinkodaros vadovas Jonas Plenta pasakoja, kad netrukus ties Pramonės prospektu bus baigti trys nameliai, kuriuose įsikurs restoranai, parduotuvės, o šalia esančioje teritorijoje bus sukurta laisvalaikio zona.

„Ši erdvė bus skirta laisvalaikio praleidimui, tam tikroms pramogoms. O tie trys nameliai taip pat bus skirti pramogoms. Ten įsikurs restoranas, prekyba, paslaugos“, - DELFI teigė J. Plenta.

„Aš manau, kad kiekvienas turi savo rinką. Kiekvienas turi savo pirkėją, kiekvienas turi savo strategiją. Pasakyti, kad prekybos centrai mums pakenkė ar mes jiems pakenkėme, būtų objektyvu. „Urmas“ turi savo pirkėją ir jį išlaiko“, - sako J. Plenta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (205)