Mažas žurnalistinis tyrimas atskleidė, kad iš aštuonių atsitiktinių kavinių, esančių J. Basanavičiaus gatvėje, galimybę atsiskaityti kortele galėjo suteikti tik trys. Atsiskaityti kortele pavyks „Cepeliniškėse“, „Pjūrio žibinte“ ir „Vila Gražina“, sąlygų tam nesudarė „Seklytėlė“, „Monika“, „Meilutė“, „Liuks +“ ir „Bistro Sun Albertino“.

Įsigyti aparatą vienam sezonui – neapsimoka

Kaip pasakojo kavinėje „Meilutė“ dirbanti barmenė Karolina, dėl to, jog klientai negali atsiskaityti kortele, nesusipratimų beveik nekyla, nes dažniausiai svečiai įspėja, kad ketina mokėti kortele dar prieš užsisakydami. Tuomet padavėja jiems tiesiog nurodo kryptį, kur rasti bankomatą.

„Tai yra sezoninis darbas, neapsimoka, daug išlaidų tam tenka skirti. Nežinau, ar mieste yra visų bankų bankomatai. Ant mūsų meniu apačioje yra parašyta, kad neaptarnaujame su kortelėmis. Tad tokių situacijų, kad kiltų pykčių nebūna“, - pasakojo mergina.

Dėl tokio nesusipratimo teisinosi ir kavinės „Seklytėlė“ padavėja: „Ne, tik grynais, čia visada taip, neturime tokio aparato“.

„Nebūna situacijų, kad dėl to (atsiskaitymo kortele – DELFI pastaba) kiltų problemų. Pas mus žmogus iš pradžių užsisako, tada sumoka ir tik tada pradedame daryti maistą“, - gynėsi kavinukės „Bistro Sun Albertino“ padavėja.

„Pajūrio žibinte“ dirbanti padavėja buvo kiek kitokios nuomonės. Jos teigimu, kortelių skaitytuvas yra būtinas, nes klientai dažnai prašo tokios atsiskaitymo galimybės.

„Iš dešimties žmonių bent du trys tikrai to paprašo“, - patikino mergina.

Tai kavinės, o ne kliento kaltė

Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovė Giedrė Kvedaravičienė, paprašyta pakomentuoti tokią situaciją Palangoje, patikino, kad stebėtis tikrai nėra kuo. Bankai kavinėms nėra linkę daryti nuolaidų, nėra ir bendrų tarifų, kuriais reikėtų atsiskaityti už banko suteikiama kortelių skaitytuvą, tad kavinių vadovai išsigąsta galimų didelių papildomų mokesčių.

„Kiek aš žinau, tai yra pakankamai svyruojantys skaičiai“, - atskeidė G. Kvedaravičienė ir pridūrė, kad mokestis taikomas skaičiuojant procentus pagal konkrečios kavinės apyvartą, tad net apytikslių sumų nurodyti ji negalinti.

„Tai yra J. Basanavičiaus gatvės klausimas, ten gal 80 proc. įstaigų žiemos metu yra neveiklios. Palanga nėra vien ši gatvė, Vytauto gatvėje esančios kavinės iš esmės visos, gera pusė, dirba visus metus, tad ten tikrai turėtų būti galima atsiskaityti kortelėmis“, - tikino moteris.

Pasak jos, kavinės turėtų suteikti galimybę klientui atsiskaityti mokėjimo kortele, tačiau Palangos viešbučių ir restoranų asociacija čia bejėgė. Jie negali priversti kavinių savininkų įsigyti ir naudoti kortelių skaitytuvus.

Tačiau klientas, atsidūręs nepatogioje situacijoje, kuomet jau užsisako, pavalgo ir tik padavėjai atnešus sąskaitą sužino, kad kortele atsiakyti negalima, neturėtų jaustis nepatogiai.

G. Kvedaravičienės teigimu, tai ne kliento, o kavinės darbuotojų kaltė. Klientas turėtų aiškiai matyti informacinius užrašus, kad jei norės atsiskaityti kortele, aptarnautas nebus. Atsidūrus tokioje situacijoje, geriausia prašyti kavinės darbuotojų būti pavežtiems iki bankomato, kur bus galima išsiimti pinigus ir atsiskaityti už maistą ar gėrimus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (272)